Hvor mye vann?

CarinaKay

Forelsket i forumet
Har dere begynt å gi vann til de små?

Jeg begynte å gi litt vann etter hun fylte 4 mnd og begynte med smaksprøver av fast føde, og hun ELSKER det! :) Gir ikke mye, men en liten sup i ny og ne. Også når hun smaker på frukt/grønt/grøt. Er altså ikke så mye ila en dag, kun noen få ml.

MEN nå er det utrolig varmt ute!!!!! Og frøkna virker veldig tørst! Hvor mye vann er det greit å gi et barn på 6 mnd?

Nå når vi er ute (hun ligger i UV telt) nekter hun nærmest å gi fra seg flaska når jeg gir henne en sup :p

Er jo søndag så får ikke akkurat ringt HS for å spørre :) Hehe
 
Har dere begynt å gi vann til de små?

Jeg begynte å gi litt vann etter hun fylte 4 mnd og begynte med smaksprøver av fast føde, og hun ELSKER det! :) Gir ikke mye, men en liten sup i ny og ne. Også når hun smaker på frukt/grønt/grøt. Er altså ikke så mye ila en dag, kun noen få ml.

MEN nå er det utrolig varmt ute!!!!! Og frøkna virker veldig tørst! Hvor mye vann er det greit å gi et barn på 6 mnd?

Nå når vi er ute (hun ligger i UV telt) nekter hun nærmest å gi fra seg flaska når jeg gir henne en sup :p

Er jo søndag så får ikke akkurat ringt HS for å spørre :) Hehe
Det kommer vel an på om du ammer eller gir mme? Jeg gir vann til mat, ellers pupp så mye hun vil ha.
 
Når man ammer så har jeg forstått det sånn at man skal gi mm og ikke vann som tørstedrikk!

Jeg gir gjerne mme rett etter maten så da gir jeg ikke vann. Men hvis maten er "alene" så tilbyr jeg vann. Hun biter derimot bare på koppen og har NULL interesse
 
Snuppa har fått smaksprøver siden hun var 4 mnd. Grøt, grønnsaker eller frukt. Hun er 5 mdn nå og jeg begynte med vann til måltidene i går. Hun biter mer enn hun suger på vannflasken, men jeg synes det er greit å la henne få noe å skylde ned med underveis.
 
Jeg fullammer, men skal begynne å gå over til et grøtmåltid per dag neste uke.
Da er det vel anbefalt å gi pupp som tørsteslukker og vann til måltidene. For å opprettholde produksjonen ;)
 
Back
Topp