Hvor mye tjener du i timen? Hva jobber du med?

De lærerne som oppgir den høye vikartimelønna har ikke da fastlønn. Jeg er adjunkt og har nå etter oppgjøret en lønn på 420 000 hvis jeg forstod det riktig. Det er da med 4års ans. Jeg er fornøyd:)

Jeg er lærer og har jobbet i 6 år. Tjener 290 kr timen når jeg er vikar, er usikker på hva jeg tjener når jeg jobber fast. Får se når jeg begynner igjen etter 1,5 år i permisjon.

Har 155 kr timen.. Jobber på dementavdeling. Har ikke fullført utdanning, så er sånn sett fornøyd.. Og som ei over her lurte på, ja her i huset er det mannen som drar inn the big bucks

Lykke-Li skrev:
Er det virkelig sånn at lærere har en årslønn på nesten 750.000,- kr? Da må jeg ærlig innrømme at jeg ikke skjønner at de klager sånn på dårlig betalt. Ja, dere jobber mye overtid, men det gjør alle andre jeg vet om også. Dere får jo avspassere i skoleferiene, så det blir jo kompensert for.

Nei, vi har ikke en årslønn på 750 000 kr. 374 kr timen er lønn for vikartimer, vikartimer er de timene man tar ut over egen stillingsprosent. Man skal jobbe noen av de for å komme opp i 750 000 kr. Vanlig timelønn ligger vel på 200-250 kr timen. Det er vanskelig å regne ut min timelønn, da noen fag har mer tyngde enn andre osv. Neste år når jeg er ferdig med mastergraden vil jeg få topplønn som lærer. Den er på 550 000 kr

Greven av gral skrev:

Lykke-Li skrev:
Er det virkelig sånn at lærere har en årslønn på nesten 750.000,- kr? Da må jeg ærlig innrømme at jeg ikke skjønner at de klager sånn på dårlig betalt. Ja, dere jobber mye overtid, men det gjør alle andre jeg vet om også. Dere får jo avspassere i skoleferiene, så det blir jo kompensert for.

Nei, vi har ikke en årslønn på 750 000 kr. 374 kr timen er lønn for vikartimer, vikartimer er de timene man tar ut over egen stillingsprosent. Man skal jobbe noen av de for å komme opp i 750 000 kr. Vanlig timelønn ligger vel på 200-250 kr timen. Det er vanskelig å regne ut min timelønn, da noen fag har mer tyngde enn andre osv. Neste år når jeg er ferdig med mastergraden vil jeg få topplønn som lærer. Den er på 550 000 kr

Ok, da misforsto jeg. Jeg forsto det som at hun hadde 380 kr timen i fastlønn, nemlig. My bad!

Lizz83 skrev:
Rundt 380 - har en femårig lærerutdanning. (fastlønn - som timevikar ligger satsen på 288 pr time).

165,- i timen. Er frisør.

Når lønna blir justert opp nå blir det ca 190-192 kr i timen, jobber i butikk (har fagbrev og 13 års ansenitet)

Lizz83 skrev:

Greven av gral skrev:

FancyPants skrev:

Greven av gral skrev:

Lizz83 skrev:
Rundt 380 - har en femårig lærerutdanning. (fastlønn - som timevikar ligger satsen på 288 pr time).

Er hjemmeværende nå

Det var en lav vikarlønn. Satsen min er på 374 kr timen uten overtid

Er det så godt betalt å være lærer? 

Nesten så jeg er fristet til å slenge meg på hylekoret som mener at lærere ikke har rett til å klage.

Fast lønn og lønn på vikartimer er to vidt forskjellige ting. Når man tar på seg/blir pålagt vikartimer regner man for og etterarbeid inn i timelønna. Derfor er denne svært god.
Hvis man regner faktiske timer man jobber opp mot årslønna, så er det ikke så god allievel. Men ja, det er ganske godt betalt å være lærer. Men arbeispresset er tiltider ganske hårreisende.I disse eksamenstider har jeg jobbet 70 timer i uka i over 3 uker nå. Så når ferien kommer, er man jo helt knekjørt

I barneskolen skal man komme til ferdig opplegg og være ferdig når undervisningstimen din er ferdig. Du får kun betalt for 45 min med undervisning. Så er du (u)heldig å havner i et vikariat over lengre tid på timelønn så er det elendig betalt.

Dette er feil!!! Du får bestalt for 90 min, for- og etterarbeid selv om det er på barneskole.

Det er om sagt vanskelig å regne lærerlønn ut i timer, men jeg har nå etter lønnsoppgjøret 405 800 i året. Om en regner det om til et vanlig arbeids[r, s[ har jeg 225kr timen. syns jeg husker at 1800timer er et [r...
Kom borti en knapp p[ dataen, mistet noen bokstaver plutselig....b.an.  aa

jc skrev:

Lizz83 skrev:

Greven av gral skrev:

FancyPants skrev:

Greven av gral skrev:

Lizz83 skrev:

Er hjemmeværende nå

Det var en lav vikarlønn. Satsen min er på 374 kr timen uten overtid

Er det så godt betalt å være lærer? 

Nesten så jeg er fristet til å slenge meg på hylekoret som mener at lærere ikke har rett til å klage.

Fast lønn og lønn på vikartimer er to vidt forskjellige ting. Når man tar på seg/blir pålagt vikartimer regner man for og etterarbeid inn i timelønna. Derfor er denne svært god.
Hvis man regner faktiske timer man jobber opp mot årslønna, så er det ikke så god allievel. Men ja, det er ganske godt betalt å være lærer. Men arbeispresset er tiltider ganske hårreisende.I disse eksamenstider har jeg jobbet 70 timer i uka i over 3 uker nå. Så når ferien kommer, er man jo helt knekjørt

I barneskolen skal man komme til ferdig opplegg og være ferdig når undervisningstimen din er ferdig. Du får kun betalt for 45 min med undervisning. Så er du (u)heldig å havner i et vikariat over lengre tid på timelønn så er det elendig betalt.

Dette er feil!!! Du får bestalt for 90 min, for- og etterarbeid selv om det er på barneskole.

Da har i så fall utdanningsforbundet gitt meg feil info når jeg kontaktet de ang dette. Jeg hadde sak om det når jeg skulle fått fastlønn for lenge siden. Fastlønnen dekker for og etterarbeid, mens vikartimene dekker kun undervisning. + at når du får fastlønn så får du jo betalt for avspaseringene som vinterferie osv. Det får du ikke når du går på timelønn

marcopollo skrev:
159 i butikk coop uten utdanning og har jobbet der i 3 år;)

Kan jeg spør hva du har jobbet med tidligere? Jeg har jobbet i Coop i nesten 4 år nå, og jeg har nå 145,14,-

Dollface skrev:
har gått opp litt etter årets oppgjør, men er usikker på hva timelønna ble - den var iallefall på 178 kroner. Sykepleier, uten ansiennitet. Jobber i kommunen.

Samme her:) Men jeg har 4 års ansiennitet:) Vi går vell endel opp Dollface?:)

Back
Topp