Hvor mye tjener du i timen? Hva jobber du med?

Greven av gral skrev:

FancyPants skrev:

Greven av gral skrev:

Lizz83 skrev:
Rundt 380 - har en femårig lærerutdanning. (fastlønn - som timevikar ligger satsen på 288 pr time).

Er hjemmeværende nå

Det var en lav vikarlønn. Satsen min er på 374 kr timen uten overtid

Er det så godt betalt å være lærer? 

Nesten så jeg er fristet til å slenge meg på hylekoret som mener at lærere ikke har rett til å klage.

Fast lønn og lønn på vikartimer er to vidt forskjellige ting. Når man tar på seg/blir pålagt vikartimer regner man for og etterarbeid inn i timelønna. Derfor er denne svært god.
Hvis man regner faktiske timer man jobber opp mot årslønna, så er det ikke så god allievel. Men ja, det er ganske godt betalt å være lærer. Men arbeispresset er tiltider ganske hårreisende.I disse eksamenstider har jeg jobbet 70 timer i uka i over 3 uker nå. Så når ferien kommer, er man jo helt knekjørt

I barneskolen skal man komme til ferdig opplegg og være ferdig når undervisningstimen din er ferdig. Du får kun betalt for 45 min med undervisning. Så er du (u)heldig å havner i et vikariat over lengre tid på timelønn så er det elendig betalt.

Avlastningsbolig - 128 kr i timen.

Kommunalt ansatt sykepleier, 18 års ansiennitet, 222 kr i timen.

Jeg har 170 kr timen, jobber som sevitør, har ni års ansinitet, går opp til ti år i høst, ender vel på rundt 173 kr timen da. :-)

160 kr i klesbutikk. Ser at en del her ligger på det, og noen under også. Men syns så mange her på babyverden har så god råd. Er det mannen som håver inn the big bucks da eller?

LittleMonkey skrev:

Labambie skrev:
135. Frisør, 5 års ansinnitet. 

:O

?

204,- kr og siden jeg er medlem av NSF går jeg ikke opp stort heller ved lokale forhandlinger fordi NSF ikke klarte få til det denne gang :(

160. Hjelpepleier med 6års ansiennitet. 

Har 3 forskjellige deltidsjober:
Regnskapsmedarbeider 650 kr timen
Butikk 162 kr timen
Vasker på en spa- skole som tar 1/2 time- kr 500 pr gang. 

Hmmm, har fastlønn så må regne det ut - om jeg kjører "årslønn delt på 1950" får jeg et tall, om jeg tar tallene for overtidsbetalt "100% overtidsgodtjørelse" og deler på to får jeg et annet. :p

Tjener i hvert fall MINST 213 kroner timen. :)
Jobber som førstekonsulent i staten med 12 års ansennietet.

Tjener 204 kr timen og er sykepleier med videreutdanning og 8 års ansiennitet. 

Er litt rystet over at lærere tjener nesten 400 kr timen... Tro om jeg skal bli lærer heller...

164 kr timen. Butikkmedarbeider. Jobbet i 12 år.

Dette trenger du ikke være rystet over. Lærerforbundet er et svært bra fagforbund(fagforening) og klarte forhandle seg frem til et godt lønnshopp for ca.6 år siden. Da lærerlønningene var lave og det var få søkere til lærerutdanningen og andre årsaker.

Dessverre (er spl.selv) er ikke NSF like gode til å forhandle. Og etter min mening bør spl.forbundet lære av lærerforbundet (utdanningsforbundet heter det vel), og forhandle om høyere lønn. Om noen år vil det være FÅ som søker spl. fordi lønnen ikke står i samsvar med arb.mengden.

Jeg kjenner mange lærere og det jeg "misunner" (jeg unner de det jo) er avspaseringsmetoden deres med 4 uker ekstra på sommer+jul,høst,vinter og påske. Jeg jobber like mye overtid som mine lærervenner, men får ikke avspasert mer en halvtime her og der samt ikke overtidsbet. En gang sluttet jeg i en jobb og fikk en mnd.lønn i utbetaling for overtiden jeg hadde i tilegg til sluttlønnen (mnd.lønn)....

Det er mye rundt lønn som handler vel så mye om fagforeningene enn selve yrket. For jeg er temmelig sikker på at hadde det vært like dyktige folk i NSF som utdanningsforbundet ville lønnen til spl og lærere være mer lik.

glamaria skrev:
Tjener 204 kr timen og er sykepleier med videreutdanning og 8 års ansiennitet. 

Er litt rystet over at lærere tjener nesten 400 kr timen... Tro om jeg skal bli lærer heller...

når jeg jobbet litt som lærervikar...fikk jeg ca 340 kr timen. hva jeg ligger på nå (i min nåværende stilling) er jeg ikke helt sikker på, men er ikke fornøyd med lønnen. den ligger nok en del over det som er blitt nevnt her, men så har jeg nesten 9 år på høgskole og universitet også da.  så lønnen har blitt tatt opp på høyre hold, så da satser jeg på at jeg stiger en god del;)

Er det virkelig sånn at lærere har en årslønn på nesten 750.000,- kr? Da må jeg ærlig innrømme at jeg ikke skjønner at de klager sånn på dårlig betalt. Ja, dere jobber mye overtid, men det gjør alle andre jeg vet om også. Dere får jo avspassere i skoleferiene, så det blir jo kompensert for.

Jeg har ikke generell studiekompetanse (mangler siste året som jeg håper på å få tatt ila kort tid). Jobber som lagermedarbeider og har 152kr timen. Synes det er helt greit med tanke på hvor dårlig utdannet jeg er. Er bare glad jeg har en jobb og kolleger jeg aldri ville vært foruten. Trivsel er nå viktigere enn penger synes jeg :)

Back
Topp