Hvor mye tjener du i timen? Hva jobber du med?

Jeg jobber som resepsjonist/sentralbordoperator med endel administrative oppgaver. Innleid via vikarbyrå og tjener 185 kroner timen.

Rundt 380 - har en femårig lærerutdanning. (fastlønn - som timevikar ligger satsen på 288 pr time).

Er hjemmeværende nå

Borti 140 kr, litt under tror jeg. Jobber i skobutikk.

<3LykkeligMamma<3 skrev:
Kafemedarbeider og har 160 kroner i timen.  

Oj! Det var ganske bra :-) Jeg hadde 130kr timen når jeg hadde ansvaret som daglig leder.... :-/ Var en grunn til at jeg ikke orket mer :P Jobbet 170timer i mnd... for drittlønn :-P

150,- i timen....jobber i kiosk

Lizz83 skrev:
Rundt 380 - har en femårig lærerutdanning. (fastlønn - som timevikar ligger satsen på 288 pr time).

Er hjemmeværende nå

Det var en lav vikarlønn. Satsen min er på 374 kr timen uten overtid

Greven av gral skrev:

Lizz83 skrev:

Er hjemmeværende nå

Er det så godt betalt å være lærer? 

Nesten så jeg er fristet til å slenge meg på hylekoret som mener at lærere ikke har rett til å klage.

FancyPants skrev:

Greven av gral skrev:

Lizz83 skrev:

Er hjemmeværende nå

Nesten så jeg er fristet til å slenge meg på hylekoret som mener at lærere ikke har rett til å klage.

Fast lønn og lønn på vikartimer er to vidt forskjellige ting. Når man tar på seg/blir pålagt vikartimer regner man for og etterarbeid inn i timelønna. Derfor er denne svært god.
Hvis man regner faktiske timer man jobber opp mot årslønna, så er det ikke så god allievel. Men ja, det er ganske godt betalt å være lærer. Men arbeispresset er tiltider ganske hårreisende.I disse eksamenstider har jeg jobbet 70 timer i uka i over 3 uker nå. Så når ferien kommer, er man jo helt knekjørt

215,- elektriker på 8 året.

148,- per time. Jobber som kokk med fagbrev i en privat kafè. Har bortimot 8 års ansinnitet. 

Greven av gral skrev:

FancyPants skrev:

Greven av gral skrev:

Lizz83 skrev:

Er hjemmeværende nå

Fast lønn og lønn på vikartimer er to vidt forskjellige ting. Når man tar på seg/blir pålagt vikartimer regner man for og etterarbeid inn i timelønna. Derfor er denne svært god.
Hvis man regner faktiske timer man jobber opp mot årslønna, så er det ikke så god allievel. Men ja, det er ganske godt betalt å være lærer. Men arbeispresset er tiltider ganske hårreisende.I disse eksamenstider har jeg jobbet 70 timer i uka i over 3 uker nå. Så når ferien kommer, er man jo helt knekjørt

Ja, jeg ser helt klart at det er slitsomt osv, jeg trodde bare ikke at lærere hadde så godt betalt. 
Fastlønn gjør selvfølgelig at timelønna går ned, jeg tenkte ikke på det. Man ser jo bare det som står; Lærer med nesten 400 kr i timelønn.

194kr/t
utdannet førskolelærer og jobber som ped.leder i bhg, 7års ansinitet.
(går opp nå fra mai ved 8års ansinitet)

Greven av gral skrev:

Lizz83 skrev:

Er hjemmeværende nå

Ja, det er minstesatsen. Mange kommuner som kun betaler minstesatsen. Mens andre steder er lønna mye høyere. Dette er på barneskolen da. Men jeg jobbet på timelønn i samme vikariatet i fjor i 6 mnd før jeg ble satt på fastlønn og det var slitsomt. Gjorde alt det de andre gjorde ift. forberedeleser og etterarbeid. Det eneste jeg ikke gjorde var å gå på fellesmøtene en gang i uka.

Back
Topp