Hvor mye penger bruker dere på julegaver til fam?

millemarie

Forelsket i forumet
Jeg har svogerforeldre, foreldre, svigerbror/svigerinne, to brødre, to kusiner, de har alle to barn hver, tante og onkel, tre fadderbarn, et barn, tre bonusbarn, en kjæreste og venninner osv.

Er jo helt sykt mange å handle julegaver til, og hvert år tenker jeg. Skal alle få? Hvem skal jeg isåfall «luke ut»?

blir jo mange tusen kroner om alle skal få gave.

Kjøper kun nieser/nevøer frem til de blir 18 år.
Kjøper til søsken om de er barnløse.
Mor og far.
Farmor.
Og egne barn.

Det er det jeg har i år.

Siden jeg skal uansett feire med exen i år for å være med ungene, sa jeg han får skrive meg på gavene sine til sine foreldre. Kan ikke kjøpe noe utenom.

Venninner så som så. Strikker en liten symbolsk ting som regel. Jeg har strengt talt ikke råd i år til noe jul føler jeg :p

Bruker max 300 kr. Men skal prøve strikke litt år for å få det til å gå rundt.

Kjøper til fire tantebarn, mamma og pappa. Samboer kjøper til sin fam. Han bruker unødvendig mye penger på de, så det får han stå for selv. Jeg gir 300 kr hver til tantebarn. Litt forskjellig hva jeg bruker på mamma og pappa. Som regel mellom 500-700. Unga spleiser vi på og vi har slutta å kjøpe til hverandre. Endelig.

Her får ikke kusinen/fetteren mine noe. Vi gir til de 3 yngste kusinene til mannen, men alle er barn og de er en veldig tett liten familie på hans side av familien. Blir slutt på gaver til de når de er enten konfirmert eller 18år,har ikke bestemt oss helt enda på den. Vi kjøper til søsken(8stk) tante/onkelbarn(5stk) våre egne barn(3snart4) foreldrene våre og besteforeldrene til mannen på mors siden.Mine besteforeldre ønsker ingen gaver, men det ene paret får en blomsterhilsen det andre får en kalender med bilder av barna. Kjøper en liten ting til en Veninne sine barn, egentlig kun fordi hun gir mine, skulle gjerne vert foruten :bag: ca budsjett gjennomsnittlig 300kr per pers, noen mer noen mindre . Litt dyrere til egne barn, men det kommer an på hva de ønsker seg, kan være billig også.

Kjøper kun til tante barn, egne barn, mannen og foreldre på begge sider.

tantebarn til de er konfirmert da slutter vi med de. Jul skal være kos og ikke bare stress:)

Kjøper kun til tante barn, egne barn, mannen og foreldre på begge sider.

tantebarn til de er konfirmert da slutter vi med de. Jul skal være kos og ikke bare stress:)
Hørtes deilig ut med så få. Synst det er vanskelig å skulle si nei til folk å kutte lista :hungover:

Mann og barn (1, snart 2). Tre tantebarn, min bror og svigerinne, mine foreldre (spleiser gjerne på noe med min bror).
Kjøper til tantebarn både fra oss og barnet. Samme til barnets besteforeldre, gjerne f.eks noe han har laget og fotokalender.

Mannens familie gir vi generelt gaver ikke til, de er i utlandet og har ikke tradisjon for mye julegaver. Sender fotokalender og julekort. Blir muligens noe annet om vi en gang feirer der.

Hørtes deilig ut med så få. Synst det er vanskelig å skulle si nei til folk å kutte lista :hungover:
Jeg ordna gaver til både enkelte søskenbarn, tanter og onkler før. og noen venninner. Slutta med det. Sender julekort da.

Vi bruker 10-15 000 utenom mann og barn. Kjøper til 35-40 stk, det meste handles pp salg
Slutter aldri å handle til nevøer/nieser

Ikke så mye. Jeg kjøper kun til barn i familien. Gidder ikke bruke tusenvis på julegaver til voksne som aldri ønsker seg noe

Mannen 1000 kr
Barna 1000 kr hver
Foreldre ca 300 kr
Søsken (inkl samboer) 500 kr hver
Tante barn 500 kr hver
Besteforeldre ca 200-300 kr
Svigerforeldre 1000 kr

Hun ene venninna jeg kjøper til får mellom 200 - 300 kr.

Bruker ikke så mye. Kjøper kun gave til barna i familien, dvs 2 stk.
De voksne får kalender med lille A på, og evt. noe A har laget (kort, noe hun har perlet, tegning, julekaker).
De siste årene har samboeren og jeg reist en plass eller tatt oss en bedre middag istedetfor gave. Får se hva det blir i år.

Pga alt for mange som evt skulle få gave, så har vi kuttet ut tanter/onkler/søskenbarn osv. Så vi gir til søsken, barna til søsken, foreldre, besteforeldre. Er som regel rundt 400kr per gave, spørs litt på hva den andre har ønsket seg osv.

På foreldre, svigermor, søsken og tante barn bruker vi ca 500,- per person (mindre om vi får varen på salg). Tante, onkel og søskenbarn (2 stk) bruker vi rundt 250-300,- per person. Våre barn mellom 500-700,-. Hva vi bruker på hverandre varierer veldig fra år til år og hva den andre ønsker seg (som man aldri vil komme til å kjøpe selv)
I fjor kjøpte vi ikke gave til hverandre, men invisterte heller i ny tv-benk og lenestol.

Kjøper også til ei venninne og hennes to barn, da jeg er fadder til en av de.

Last edited:
Her er det foreldre, svigerforeldre, bror, svigerinne, svoger, svigerinne, barn, mann og kolleger. I år var planen å kjøpe en dyr julegave til oss selv. Meg og mannen som vi føler vi trenger. Så da trenger vi ikke noe utenom, søsken har jeg tenkt son 500 + svigerinner. Eventuelt noe sammen
Foreldre ca 1000
Svigers ca 1000
Barn ca 500 hver+
Kolleger ca 50-100 kr per

Vi har kun søstra mi, mamma og stefaren min, samt noen små gaver til hans mor og søster å kjøpe og velger derfor å ha litt høyt budsjett og kan godt ligge på 1000kr pr pers, men vi gir bare bursdagsgave ved rundt tall, så føler det er helt innafor :)

Mellom 2-500kr er budsjettet på, men havner i smitt på 350 tror jeg.

Back
Topp