Hvor mye opp i vekt til nå?

Det er da fælt så opptatt oktobermammaene er av vekta da! Man skal legge på seg, litt eller mye, sunt er det!
Man er jo gravid og har en baby i magen!

Blir bare litt oppgitt over alle vekt-trådene som kommer her... (og pleier å ikke kikke inn på de, men sikkert graviditetshormonene som bare MÅTTE inn og kommentere i dag :p )

Hihi, helt enig. Var ikke opptatt av det før, men har blitt det etterhvert, men nå har jeg kapitulert litt igjen, det blir som det blir! Men jeg kan forstå at det blir viktig dersom man har et vektproblem i utgangspunktet. For meg gjelder det egentlig bare å forsøke å ikke ha så mye fokus på det, men forsøke å spise så sunt jeg klarer. Vekt skal i alle fall aldri få fokus i vår familie etter at bebbis er født! Kosthold og en sunn livsstil, ja, men ingen mamma eller pappa skal få klage på vekta si her i huset så noen barn hører det!

uke 32+2 gikk ned 2-3 kg i starten og er nå ca 5 kg over startvekt så da 5-7/8 kg alt etter hvordan man ser det :-)

Kommer vel an på hvordan det er med vekta sånn i utgangspunktet, hvor viktig det er å ikke gå opp mye/lite i svskapet.. For noen er det en bragd (og de har grunn til å være stolte) av å gå opp lite eller ingenting (eller ta av). For andre er det kjempeviktig å legge nok på seg (og det skal de ikke ha dårlig samvittighet for!) for å ha noe å ta av etterpå. Poenget er at det er ingen konkurranse, det må stå ift kroppen man har :)

Tanker om vekt kan også komme fra tidligere erfaringer, feks hos meg tok det eviglang tid å få babykgene av igjen etter førstemann, brukte 9 mnd på å komme tilbake til null.. Og da skjønner man jo at ikke alle kan legge på seg av hjertens lyst og så "renner" det av igjen når man ammer ;) Mens for andre kan de ta helt av og spise det de vil, legge på seg og så forsvinner alt på en gang etterpå.. Vi er så forskjellige :)

Men enig i at vekt ikke bør ha fokus, hvis man spiser sunt og variert går det bra :) Og selv om jeg tenker over hva jeg spiser (prøver i alle fall :P) pga det tar lang tid å bli kvitt tullekgene, så snakker jeg aldri om vekt (negativt) foran ungene, vi er de viktigste rollemodellene ungene har for å få et sunt bilde av seg selv, kropp og mat :)

Jeg er i uke 33 og har gått opp 9 kg. Vekten har stagnert 1 mnd, så jeg kjenner jeg er litt bekymret:-((

14kg... :/ pleier å gå fort av, håper d nå også:) la på meg rundt 20 nd de to andre..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Pluss 5-6 kg siden start. Føler det er helt ok.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Den siste halvannen mnd har jeg vært så flink å spise sundt! Men likevel fortsetter tallene å scrolle seg oppover.. oppgitt! Da tenker jeg at jeg koser meg i stedenfor.. så får det heller bli litt hardt å nå en skikkelig sommerform i 2014. Med litt ekstra viljestyrke så blir det bra :P

Back
Topp