Hvor mye mme?

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvor myr mme får babyene i døgnet nå? ( de som ikke ammer)
 
Jeg gir 240 ml (blandet i velling) på kvelden, og 150 ml hvis han er ekstra lei på dagtid. :) På helsestasjonen ble vi anbefalt 150mlx2 daglig ved 10 måneders alder. :)
 
150x3 i løpet av en hel dag. Noen dager mer, siden frøken fryd her blånekter å drikke noe annet enn mme.. :eek:
 
Får to flasker i døgnet her, en på kvelden (ca 150 ml) og en flaske på natt/tidlig morgen (ca 180 ml).
Hender han får en flaske midt på dagen også, men sjelden :)
 
Han får 2 flasker i døgnet. 200ml rett etter kveldsmat (18.00/18.30) + 210ml før frokost (07.00/07.30).
Noen få ganger så får han midt på dagen også, gjerne 100-150ml. Det kommer an på hvor lite han har spist til frokost og lunsj :)
 
Jeg gir 240 ml (blandet i velling) på kvelden, og 150 ml hvis han er ekstra lei på dagtid. :) På helsestasjonen ble vi anbefalt 150mlx2 daglig ved 10 måneders alder. :)

Det er såpass lite de bør ha ja. Her har han økt melkemengden veldig i det siste, har ikke tenkt så mye på det, men har får jo en del mer enn anbefalt. Akkurat nå spiser han litt dårlig for tiden, tenner på gang. Så han får 1-2 ganger i løpet av natten, før leggetid og ofte før andre luren på dagtid. Det er opp mot 210*4 det.
 
Det er såpass lite de bør ha ja. Her har han økt melkemengden veldig i det siste, har ikke tenkt så mye på det, men har får jo en del mer enn anbefalt. Akkurat nå spiser han litt dårlig for tiden, tenner på gang. Så han får 1-2 ganger i løpet av natten, før leggetid og ofte før andre luren på dagtid. Det er opp mot 210*4 det.
Du får bare gi han melken så lenge han får tenner. Når de er ute så burde du kanskje prøve å minske mengden slik at han får mer solid mat igjen. :) Håper det går bra med lillegutten. :)
 
Hos oss ser det slik ut:

-Grøt til frokost
-150 Ml melk etter to timer før dupp
-brødskive til lunsj
- kanskje 150 Ml eller rett på middagsglass (kun et halvt enda)
- grøt til kveldsmat
- drikker 1-3 flasker med 150 Ml før leggetid/i løpet av natta/tidlig på morgenen.

Så vi gir jo opp imot 4-5 flasker med 150 Ml per dag. Men han spiser jo 4 måltider også utenom.
 
Her er det 4 måltider med fast føde og har fått mye melk vedsiden av.
Vi er på ei til å trappe ned melken. Blir mye uro for magen hennes når vi gir så ofte mat på dagen. Lurer på om det er noe som gjør at hun våkner så mye på natt?

Nå skal jeg gi mme til måltidene og ikke til lurene hennes. Hun har nemlig spist og så fått melk når hun skal sove som gjerne er 1-2 timer etter hun har spist... Innser at det blir mye men har kommet inn i en sirkel etter amming som det har vært vanskelig å komme ut av.

Så jeg vet ikke helt hva hun vil ligge på når vi forandrer dette. Men nå til frokost fikk hun grøt og 90ml mme. Det holdt. Til vanlig har hun fått 150 ml en time etter grøt.
Tipper det blir 150 ml til lunsj ettersom hun ikke spiser så mye brød ennå, kun 1/2 skive + fruktmos .
Til middag før hun ikke noe melk.
Etter kveldsmat har hun fått 210ml og 150 ml når vi legger oss ca kl 22.30.


Lurer veldig på hvordan jeg skal få trappet ned ytterligere da hun er veldig glad i melk. Hun er også en veldig stor jente så har behov for en del.
 
Gir 180 ml morgen og kveld, har gjort det fra 10 mnd alder. Er 11 mnd nå:) tror jeg kutter morgen flasken snart, er flink til å drikke vann(litt kumelk til skive) så slutter av med mme når han blir 1 år i mai:) er ikke så interessert i flaske lenger
 
Her er det 4 måltider med fast føde og har fått mye melk vedsiden av.
Vi er på ei til å trappe ned melken. Blir mye uro for magen hennes når vi gir så ofte mat på dagen. Lurer på om det er noe som gjør at hun våkner så mye på natt?

Nå skal jeg gi mme til måltidene og ikke til lurene hennes. Hun har nemlig spist og så fått melk når hun skal sove som gjerne er 1-2 timer etter hun har spist... Innser at det blir mye men har kommet inn i en sirkel etter amming som det har vært vanskelig å komme ut av.

Så jeg vet ikke helt hva hun vil ligge på når vi forandrer dette. Men nå til frokost fikk hun grøt og 90ml mme. Det holdt. Til vanlig har hun fått 150 ml en time etter grøt.
Tipper det blir 150 ml til lunsj ettersom hun ikke spiser så mye brød ennå, kun 1/2 skive + fruktmos .
Til middag før hun ikke noe melk.
Etter kveldsmat har hun fått 210ml og 150 ml når vi legger oss ca kl 22.30.


Lurer veldig på hvordan jeg skal få trappet ned ytterligere da hun er veldig glad i melk. Hun er også en veldig stor jente så har behov for en del.

Trur nok hun vil begynne å spise mer fast føde når hun ikkje får melk i tillegg. Her har han ikke fått melk etter måltid siden nyttår (hans eget valg :p ), så spiser godt til hvert måltid med fast føde :) ble en del tette måltid til å begynne med før han spiste mer og sjeldnere :)

han er også en stor gutt og legger fint på seg med kun 150 mme kveld og noen gang tidlig morgen (var 11,2 kg og 75 cm på 10 mnd) han spiser frokost, lunsj, mellommåltid med frukt i en eller annen form (eventuelt liten flaske med mme, var helst til å begynne med) middag og kvelds :) med ca.3-4 timer mellom. da sover han helt fra 18-19 til 5-6 :)

Var veldig usikker til å begynne med om han ble mett eller ikke, men han gir beskjed når han er sulten :) glemmer litt at de er små og ikkje krever så mye mengde sammenlignet med oss :p en skive holder han mett til neste måltid :)
 
Han får 2 flasker i døgnet. 200ml rett etter kveldsmat (18.00/18.30) + 210ml før frokost (07.00/07.30).
Noen få ganger så får han midt på dagen også, gjerne 100-150ml. Det kommer an på hvor lite han har spist til frokost og lunsj :)

Samme her :)
 
Sniker fra mai. Min gutt er nesten helt sluttet med mme, han vil ikke ha flaske om dagen. Han får 210 mme hvis han våkner om natten men det er han nesten helt sluttet med så det ender med at han ikke drikker melk i det hele tatt. Noen som vet om dette er skadelig? Burde jeg begynne å gi han vanlig melk til måltidene? Han drikker vann fra tutekopp til måltidene nå. Blir ett år om ca en månede..
 
Sniker fra mai. Min gutt er nesten helt sluttet med mme, han vil ikke ha flaske om dagen. Han får 210 mme hvis han våkner om natten men det er han nesten helt sluttet med så det ender med at han ikke drikker melk i det hele tatt. Noen som vet om dette er skadelig? Burde jeg begynne å gi han vanlig melk til måltidene? Han drikker vann fra tutekopp til måltidene nå. Blir ett år om ca en månede..

Eg spurte helsesøster ved 10 mnd kontroll, og hun sa eg bare måtte passe på at han fekk i seg spesielt kalsium gjennom maten hvis han ikkje drakk så mykje morsmelkerstatning :) så vi er begynt med litt yoghurt til grøten (like mykje for at han skal gidde spise den og da, lei grøt :p ) og melk i middager :) får en og annen tår med vanlig melk som drikke innimellom :) (blir 11 mnd i slutten av måneden)
 
Back
Topp