Hvor mye melk?

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Jeg fullammer, men tenkte å pumpe meg å la mini prøve flaske, for å se om han tar den. Hvor mye ble jeg beregne per måltid? Leander er imorgen 6 uker :)

Min fikk flaske for første gang i går, han ble plutselig sulten igjen når mor var på shopping en time.. Da slukte han 80ml.. Og hadde fått pupp en time tidligere. Han er 8 uker.. Ville hatt klar 100ml ihvertfall..:)

Jeg blander 90 ml mme på flaska som ho får etter pupp. Så jeg tenker du bør ha mellom 100-120 ml :)

Hvordan gikk det?

Min er bare nesten fire uker, men nå er hun måltidsveid i drøyt et døgn. To ganger har hun vært over 100, stort sett er de store måltidene hennes ca 60-70 og de små rundt 40.

Men hun er syk da (man veier virkelig ikke før og etter amming for gøy...) og spiser ganske ofte.

Dagsbehovet henne er beregnet til 600 gram (ja, vekta går i gram, men det tilsvarer ca ml)

De drikker gjerne mer fra flaske enn de trenger, de mangler teknikk til å stoppe det

Vi ga mini mme fra flaske for første gang i stad, for å se om han tok det, slik at jeg kan være hjemmefra noen en gang i blant. Han fikk 90 ml ca 45 min etter at han hadde fått pupp, og han slukte det. Han er tre uker i dag.

Back
Topp