Hvor mye mat

jc

Gift med forumet
Hvor mye mat får babyene nå, utenom mm eller mme?
Lillebror får en porsjon grøt og litt fruktmos.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Her får han halv pose fruktmos på morran, en porsjon grøt ca kl ett og en halv (skal bli hel) porsjon grøt til kvelds... han får mme om kvelden, natta, morran og kl fire ca

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Her får hun kun mme og middag på dagen. Er ikke så veldig glad i grøten.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Bare fullamming her..

Får en porsjon grøt på kveld og en halv - eller en hel fruktboks i løpet av dagen :) og så drikker han noen super med vann :)

Her er det fortsatt nesten kun pupp som aksepterast, men me prøver nye smakar stadig vekk. I dag åt han faktisk eit par skeier med graut som var blanda med blåbær:)
Eple i nett å tygge på er og ganske populært. Håpar han snart finner ut at å eta er bra, så kanskje han sover litt lenger i strekk. Mor begynna å bli trøtt;)

Her er det fortsatt nesten kun pupp som aksepterast, men me prøver nye smakar stadig vekk. I dag åt han faktisk eit par skeier med graut som var blanda med blåbær:)
Eple i nett å tygge på er og ganske populært. Håpar han snart finner ut at å eta er bra, så kanskje han sover litt lenger i strekk. Mor begynna å bli trøtt;)
må prøve sånn nett, har jo etter storebroren. må kanskje kjøpe nye nett... hadde helt glemt de av.
Skal prøve å sende over litt sovestøv ;)

Vi prøver med grøt før leggetid, men hun gaper ikke akkurat etter det enda.. Vi må nok øve en stund til. Har også kjøpt fruktnett vi skal prøve etterhvert.

må prøve sånn nett, har jo etter storebroren. må kanskje kjøpe nye nett... hadde helt glemt de av.
Skal prøve å sende over litt sovestøv ;)
Takk, trur jammen sovestøvet funka eg, litt meir søvn i natt i allefall:)
Eg kjøpte berre ein sånn refill pakke med nett. Hadde glømt det eg og, til plutselig kusina mi dukka opp med den og sa takk for lånet. Huska ikkje at ho hadde lånt den heller;)

• Liker
Reactions: jc
Her går det nedpå med grøt,hun elsker det veldig mye. Så hun får to gode porsjoner grøt hver dag. En gang på formiddagen,og en gang på kvelden. På kvelden får hun sånn god natt grøt fra Nestlé. Ellers får hun frukt flere ganger i løpet av dagen,hun elsker frukt også. Middag er hun ikke helt begeistret for enda,men vi prøver oss fram.

Når dere gir grøt på kvelden, gir dere det istedenfor mm el mme? El hvordan gjør dere det?

Jeg har til nå gitt mme først og grøt etter en liten stund etter hun har drukket det.. også tenkte jeg kanskje det er derfor hun ikke vil åpne munnen noe særlig fordi hun er mett..?.. Men lurer også på om hun får i seg nok om hun tar grøt først, for da kan det jo tenkes at hun ikke vil drikke noe da..?.. Herregud- grønn sier du??? Japp, det er jeg :)

Sniker fra februar- fikk akkurat beskjed av hs at jeg kunne gi grøt først, er væske i grøten. Å gi litt mme etterpå. Her får han grøt i 9 tida på morgenen, og kl 18.

Tidligere har vi gitt mme til grøt måltidene,for hun spiste ikke så mye i begynnelsen. Men nå får hun bare vann inntil grøten,for nå har hun ENDELIG begynt å like vann.

Hvirdan fikk du hun til å like vann?? Hehe, det jobbes det med her og

Vi har gitt henne litt til mat,og når hun har vist tegn til å bare være tørst har vi også gitt vann. Har hørt at om de smaker det samme ca 15 ganger,så blir de vant til det og begynner å like det. Så er bare å jobbe videre,det går til slutt;)

Når dere gir grøt på kvelden, gir dere det istedenfor mm el mme? El hvordan gjør dere det?
vi gir litt grøt og litt mme... nå får han en halv porsjon grøt og øker litt og litt. så får han og mme som blir mindre og mindre.. han får mme til han er mett :)

vi gir litt grøt og litt mme... nå får han en halv porsjon grøt og øker litt og litt. så får han og mme som blir mindre og mindre.. han får mme til han er mett :)
Her opplever jeg, at gir jeg det ene, så vil hun ikke ha det andre og omvendt. Ikveld gav jeg mme 17.30 og grøt ca 19.00. Men hun må fortsatt lures til å åpne munnen da.. Føler meg litt slem.. Lurer henne til å smile og når hu gjør det dytter jeg mat inn i munnen.. Vet ikke riktig hvordan jeg ellers skal gjøre det..

Kun pupp enda men interessen for hva som skjer rundt bordet er stor så begynner nok med risgrøt om noen uker:)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Back
Topp