Hvor mye kaffe/koffein drikker du?

Pukka

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Januarlykke 2020
Til vanlig kan jeg gjerne drikke 3-5 kopper kaffe daglig, litt mindre de dagene jeg har fri fra jobb. I tillegg deler gjerne jeg og samboer en 1,5L flaske med cola e.l. på kvelden i helgene.

Å kutte ut helt hadde vel vært det beste, men her har jeg heller redusert størrelsen på kaffekoppen, og tenker å begrense meg til 1-2 kopper per dag. Eventuelt 1 kopp kaffe og ett glass/ en boks cola :)
 
Jeg drikker 3-4 kopper på jobb. Men når jeg er gravid går jeg ned til 2. Henter fortsatt like mange kopper (vil ikke røpe meg), men drikker bare halvparten. Jeg drikker koffeinfri brus heldigvis, men syns å huske 1 liter var max anbefalt.
 
Forrige svangerskap drakk jeg 1-2 kopper kaffe per dag. Blir nok det samme nå.

Det anbefales å få i seg Max 200 mg koffein per dag. Forrige svangerskap brukte jeg denne oversikten:

Kaffe: ca 400 mg/liter (dette varierer etter hvor sterk du lager den)
Red Bull: 330 mg/liter
Battery: max 150 mg/liter
Burn: max 150 mg/liter
Mountain Dew: max 150 mg/liter
Pepsi: 104 mg/liter
Coca Cola: 95 mg/liter
 
Jeg drikker 3-4 kopper på jobb. Men når jeg er gravid går jeg ned til 2. Henter fortsatt like mange kopper (vil ikke røpe meg), men drikker bare halvparten. Jeg drikker koffeinfri brus heldigvis, men syns å huske 1 liter var max anbefalt.
1 liter brus eller 1-2 kopper kaffe eller 2-3 kopper te. Er vel anbefalingen. Og 1 kopp Nespresso kaffe er Max dosen. Er koffein i iste også
 
Det var en fin oversikt :)
Forrige gang byttet jeg ut noe av kaffedrikkingen med koffein fri te. Nå har jeg ikke hatt så veldig lyst på kaffe :wideyed: Drikker vanligvis 4-5 kopper. Kanskje også mer. Men drikker ikke brus da...
Nå har jeg satt tak på 2,5 kopper :)
Noen som vet koffein innholdet i de kapslene?
 
Jeg kuttet ut all koffein på dagen da jeg fikk positiv test :p Til vanlig drikker jeg gjerne 3-4 kopper kaffe. Jeg klarer ikke begrense meg, så her var det "all or nothing" :rolleyes:
 
Har klart å redusere kaffeinntaket, men har jo hjulpet godt med ferie. Drikker 5+ kopper til vanlig. Nå drikker jeg 0-1, og litt cola ... Spent på når hverdagen kommer, må bytte ut med te tror jeg ...
 
Drikker en stoooor termokopp på morgenen og en liten kopp kaffe/te på ettermiddagen. Cola veldig sjeldent i helgene.
 
Har hatt så mye vondt i magen at det har vært null stress å holde meg unna kaffe. Bra det har vært godt for noe.

Når formen er bedre drikker jeg bok en kopp til dagen. Har savnet den litt.

Har også bestilt meg en del koffeinfri te. Problemet mitt er nok heller alle de tusenvis av sukettene jeg gjerne vil putte oppi.
 
Har hatt så mye vondt i magen at det har vært null stress å holde meg unna kaffe. Bra det har vært godt for noe.

Når formen er bedre drikker jeg bok en kopp til dagen. Har savnet den litt.

Har også bestilt meg en del koffeinfri te. Problemet mitt er nok heller alle de tusenvis av sukettene jeg gjerne vil putte oppi.

Er det ikke lov med suketter heller?? Aw.. Jeg er dårlig til å være gravid altså :(
 
Jeg holder meg borte nå, drikker 2 kopper hvis jeg er på besøk. Har kjøpt koffeinfri kaffe til å ha hjemme. Blir verre når jobb starter på onsdag. Drikker da 4-5 kopper til dagen. Men begrenser meg med kaffi å kommer til å drikke Max 2kopper til dagen!
 
Holder meg helt unna koffein nå.. vanskelig å kutte grønn te.. var opp mot 5 kopper daglig. Men teen gjør noe med magen så tenker jeg er føre var :p
 
Back
Topp