Hvor mye jobber dere?

Februar_2019

Andre møte med forumet
Er dere sykmeldt eller i full jobb?
Nysgjerrig på hvordan det går med dere
emoji4.png

Jeg jobber 60% fordi jeg har stor mangel på D-vitamin og jern (derfor lite energi) + bekkenplager.
 
Håper admin kan slette sånn at det bare er en tråd på dette temaet! Alt hengte seg tydeligvis opp her så det er postet 100 ganger :-(
 
Jeg er 100% sykmeldt og har vært det i noen måneder nå. Har slitt utrolig mye med en langvarig svangerskapskvalme og oppkast og når det endelig gav seg var ikke legen fornøyd med vekten og så kom bekkenplagene... Har en jobb som krever at jeg er i god form både fysisk og psykisk, så det har ikke vært aktuelt å jobbe enda. Har fått henvisning til fysioterapeut, så får vi se om det kan hjelpe på bekkenleddsmertene. :)
 
Er i 100 % jobb. Gode muligheter for tilrettelegging, og kan også ta hjemmekontor innimellom. :)
 
Eg er i 100% jobb. Har kontorjobb og har fått heve/senke-pult for å kunne variere arbeidsstilling. Eg kan også ha heimekontor ved behov. Eg sleit med bekkenet mot slutten av førre svangerskap, så eg har passa på å få tilrettelegging tidleg denne gongen.
 
100%, og satser på at jeg kan det helt til perm:)
 
100% sykemeldt her, og blir det til permisjon. Dette pga bekkenplager. Kunne sånn det er nå, jobbet kanskje 20-30% med tilrettelegging - men vet at jeg da hadde blitt sengeliggende på slutten av graviditeten. Forebyggende er vel så viktig med bekken som hvordan det er akkurat nå. Vet det etter dårlig erfaring med å presse meg i tidligere svangerskap dessverre.. Heldigvis er legen helt enig og sykemeldte meg fullt fra uke 15! Hååper på å holde meg på bena en stund til nå.
 
100% svangerskapspenger her, men hadde jeg jobbet et annet sted hadde jeg nok gått i gradert sykemelding nå grunnet bekkenet.
 
60% svangerskapspenger her, så jobber 40%. Går også deltid på masterstudier som begynner opp med forelesninger til uka. Håper det går fint :)
 
100% sm pga bekkenet. Syns det er kjipt. Dagene blir lange.
 
Har vært 50% sykemeldt omtrent fra start pga. 3 tidligere aborter og 1 exu de siste 3 åra. Nå satt spiren ved hjelp av ivf, og det ser ut som det var med på å hjelpe den å klamre seg fast. Går i tillegg denne gangen på fragmin og albyl-e pga. blodkoaguleringsfeil, og skal gjøre det hele svangerskapet. Pga. forhistorien betraktes det som et høyrisikosvangerskap. Hadde på forrige kontroll høyt blodtrykk så da reduserte legen til kun 40% jobb. Skal også følges opp nå fremover pgam kort livmorhals (konisert). Glad for å være litt i jobb. Tror det hadde vært veldig kjedelig å bare være hjemme. Jeg føler iallefall at tida går veldig fort når jeg nå kan være på jobb 3 dager i uka.
 
Har kun 60% stilling i dagligvare, og er ikke sykemeldt noe enda. Hadde nok hatt sykemelding dersom jeg hadde hatt større stilling, da det tar veldig på ryggen å være så mye på bena og alt løftinga det innebærer :)
 
Jobber 30%, fordelt på tre dager i uka pga bekkenleddssmerter..
 
Jobber 100 %, og slik formen er nå så tilsier den at jeg vil jobbe tiden ut frem til perm :)
 
100 % her også :)
 
Jobber 2 dager i uka, og får 60% svangerskapspenger pga tung fysisk jobb som ikke kan tilrettelegges noe mer enn det som allerede er gjort. Heldigvis har jeg en super sjef og jeg er glad for at denne ordningen gjør at jeg kan være lenger i jobb!
Apropos det så har jeg stusset over at både jeg selv og andre tenker at jeg er heldig som har det slik. Folk forteller om helt andre og negative erfaringer fra sine arbeidsplasser, noe jeg synes er rart i og med at å være gravid er noe nesten «alle» opplever(både kvinner selv, men også menn som skal bli fedre). At det da skal bli opplevd som en belastning på jobb er veldig rart synes jeg når man med tilrettelegging,der det er mulig, kan fortsette mye som før.
 
studerer 100% med praksis mandag-fredag. :) Kjenner det tar veldig på!
 
Sliter med mye kynnere og kvalme, og har en jobb der jeg går og står mye. Deltidsstudent i tillegg. Nettopp fått 20%sykemelding, så har nå litt reduserte dager på jobb :)
 
Jeg er 100% sykmeldt og har vært det i noen måneder nå. Har slitt utrolig mye med en langvarig svangerskapskvalme og oppkast og når det endelig gav seg var ikke legen fornøyd med vekten og så kom bekkenplagene... Har en jobb som krever at jeg er i god form både fysisk og psykisk, så det har ikke vært aktuelt å jobbe enda. Har fått henvisning til fysioterapeut, så får vi se om det kan hjelpe på bekkenleddsmertene. :)

Samme her, sykmeldt lenge nå. Ekstrem svangerskapskvalme etterfulgt av lavt blodtrykk, blodtrykksfall, bekkenproblem (som har holdt seg greie etter jeg startet til fysio) og så har jeg meget lite D-vitamin, nedre grense med jern, høyt antall laukocytter og generelt dårlig form :shifty::sorry:
 
Samme her, sykmeldt lenge nå. Ekstrem svangerskapskvalme etterfulgt av lavt blodtrykk, blodtrykksfall, bekkenproblem (som har holdt seg greie etter jeg startet til fysio) og så har jeg meget lite D-vitamin, nedre grense med jern, høyt antall laukocytter og generelt dårlig form :shifty::sorry:

Uff, så utrolig kjedelig :( Håper formen din kommer seg snart! Slitsomt når plagene dukker opp en etter en... Jeg har fått innkallelse til dialogmøte hos nav nå med arbeidsgiver også pga. langvarig sykemelding. Forstår hensikten med at de har slike møter, men blir ganske tullete både for meg og arbeidsgiver å gå på noe sånt. Hadde jeg kunnet gjøre noe tilrettelagt arbeid så hadde jeg så klart gjort det. Men slik det er nå så er ikke det et tema... Vet også at arbeidsgiver er veldig stresset med alt mulig annet for tiden og egentlig ikke har tid til å møte opp på dette her, så føler meg jo bare ekstra som en belastning når han må dras ut på et møte pga meg.. Har du blitt kalt inn av nav enda?
 
Back
Topp