Hvor mye jobber dere?

Skal fortsette med 2 dager i uken frem til permisjon 25/12, men siden jula er som den er så er vel siste jobbedag 20/21 des :) bare håper de ikke må sette meg igang før!
 
Jobber nå 60%. Er snart bare en mnd igjen før permisjon.
 
Jeg er barnehagelærer og har jobbet 50% på kontor (tilrettelegging, 50% svangerskapspenger) i en måneds tid nå. Er 31.3 i dag og ble 100% sykemeldt denne uka.

Jeg har slitt med svært sterke kynnere siden rundt uke 20 og det blir bare verre. Ofte er det nesten umulig å gå, nedpress og skikkelig vondt, så det er slitsomt og litt skummelt. Legen ville sykemelde meg 100% for lenge siden.
 
Skal fortsette med 2 dager i uken frem til permisjon 25/12, men siden jula er som den er så er vel siste jobbedag 20/21 des :) bare håper de ikke må sette meg igang før!

Hvis det er planlagt igangsetting, så kan du søke om permisjon tre uker før den planlagte datoen :)
 
Hvis det er planlagt igangsetting, så kan du søke om permisjon tre uker før den planlagte datoen :)

Nei ikke noe planlagt enda, men ser jo at «de fleste» med svangerskaps dia blir satt igang 2-3 uker før virker det som, håper de iallefall lar det gå til nyttår da. Uansett så tuller det jo til permisjonen min siden han må i bhg så fort permisjonen min er over. Så tåpelig av nav å ta fra permisjonen hvis barnet blir født iløpet av de tre første ukene!
 
Nei ikke noe planlagt enda, men ser jo at «de fleste» med svangerskaps dia blir satt igang 2-3 uker før virker det som, håper de iallefall lar det gå til nyttår da. Uansett så tuller det jo til permisjonen min siden han må i bhg så fort permisjonen min er over. Så tåpelig av nav å ta fra permisjonen hvis barnet blir født iløpet av de tre første ukene!

Kanskje du kan høre med sykehuset om de tenker å sette deg i gang? Og evt når? Du kan jo søke permisjon som vanlig og evt endre til tidligere oppstart om du får en dato :)
 
Studerer 100%. Ikke gått så mye på undervisning pga bekkenløsning og smerter ved å sitte over lange perioder, men skolen har vært fantastisk på å tilpasse og tilrettelegge :)
Er så heldig at jeg ikke trenger å jobbe på siden da min samboer tjener veldig godt ^^
 
100% sykmeldt siden august. Kjipe greier, men det er den eneste måten jeg kan klare meg på ellers i hverdagen. Bekkenløsning og lite energi, men tiden flyr! 34 fullgåtte uker i morgen ♥️
 
Jobber 100% pluss litt til. Jeg studerer også ved siden av jobb og har to små. Men nå kjenner jeg at jeg bør roe ned litt. Sliter plutselig litt med bekken og har vært litt kvalm og svimmel den siste tiden. Så jeg skal heller lytte til kroppen og trappe ned litt. Har egentlig bare 2,5 uker igjen før ferie og deretter permisjon.
 
Nå jobber jeg kun 30%, og det er kun fordi jeg ikke har samvittighet til å være fullt sykemeldt, og fordi jeg liker å komme meg litt ut..
Jobber da 3 dager i uken, 4 timer om dagen. Helt fri tirsdag og torsdag.
Bekkenløsning er noe skikkelig skit :(
 
Nå jobber jeg kun 30%, og det er kun fordi jeg ikke har samvittighet til å være fullt sykemeldt, og fordi jeg liker å komme meg litt ut..
Jobber da 3 dager i uken, 4 timer om dagen. Helt fri tirsdag og torsdag.
Bekkenløsning er noe skikkelig skit :(

Samme her nå. Har ikke lyst å gi slipp på jobben før permisjonen begynner, men sliter med bare 3t jobb om dagen... etter mindre enn 1t er bekkenet kjørt. er 60% sykmeldt.
 
Jeg jobber 100 % og har en ganske travel jobb. Jeg må innrømme at jeg begynner å slite skikkelig grunnet bekkensmerter, hyppige kynnere og smertefullt nedpress. I tillegg sover jeg lite/dårlig pga overnevnte og er egentlig ganske utslitt.
På sist kontroll sa jeg til legen at jeg følte jeg burde trappe litt ned med jobbingen. Han var fint lite imøtekommende, han sa at graviditet ikke var en klassifisert som en sykdom og at det derfor kun var to alternativer. Tilrettelegging eller svangerskapspenger.

Men jeg ser jo her at det er mange som er sykemeldt, blir litt lei meg for at reglene praktiseres så ulikt. Jeg kommer til å starte permisjonen så fort jeg får orden på papirene som skal til for å søke.
 
Jeg jobber 100 % og har en ganske travel jobb. Jeg må innrømme at jeg begynner å slite skikkelig grunnet bekkensmerter, hyppige kynnere og smertefullt nedpress. I tillegg sover jeg lite/dårlig pga overnevnte og er egentlig ganske utslitt.
På sist kontroll sa jeg til legen at jeg følte jeg burde trappe litt ned med jobbingen. Han var fint lite imøtekommende, han sa at graviditet ikke var en klassifisert som en sykdom og at det derfor kun var to alternativer. Tilrettelegging eller svangerskapspenger.

Men jeg ser jo her at det er mange som er sykemeldt, blir litt lei meg for at reglene praktiseres så ulikt. Jeg kommer til å starte permisjonen så fort jeg får orden på papirene som skal til for å søke.

Det høres ikke bra ut i det hele tatt!!!

På meg ble sykemeldingene omtrent kastet etter meg, og etter uke 28 fikk jeg ikke lov til å jobbe mer (gravid med tvillinger). Jeg har vært gradert sykemeldt siden uke 16 før den tid.

Greit at graviditet ikke er en sykdom, men det er knallhardt å jobbe 100% og så bære frem et barn i tillegg.

Synes dere her inne er kjempeflinke som jobber :) Savner virkelig det sosiale og det å bruke hodet med jobb, men jeg ser at kroppen min har best av å ikke jobbe. Mange plager jeg hadde (kynnere, vond rygg, kramper i beina) forsvant etter jeg sluttet å jobbe.
 
Er 40% sykemeldt pga bekkenløsning/låsning med smerter + en rygg som stivner på slutten av dagen pga mye sitting. Jeg har fått alt tilrettelagt, men hjelper dessverre ikke nok på smertene.
 
Da har jeg trolig jobbet min siste dag på over ett år! Herlig :D har fri imorgen og skal til legen på tirsdag morgen, så da håper jeg legen er enig med meg at det er greit å kaste inn håndkleet :)
 
Har bare 2 uker igjen på jobb, så skal jeg ha fri/permisjon i 10måneder [emoji5] veldig glad for at jeg fremdeles ikke kjenner til svangerskapet som noen byrde [emoji2][emoji2] men gleder meg til permisjonen starter nå, for jeg gleder meg til å gjøre klart til lille [emoji170]
 
Back
Topp