Hvor mye jobber dere?

Soffi23

Elsker forumet
Er dere sykmeldt eller i full jobb?
Nysgjerrig på hvordan det går med dere[emoji4]
Jeg jobber 80% enda men skal til legen i dag å gå ned enda litt pga bekkenplagene.
 
Jobber 80 på papiret men jobber nok godt over 100 fortsatt. Synes det går fint :)
 
Jeg jobber fullt, og har bare 5 uker igjen på jobb før jeg tar 2 uker ferie før permisjonen starter [emoji5] synes det går kjempefint og har enn så lenge null plager i svangerskapet [emoji2]
 
Jobber 80%. Fått sykemelding for å gå til behandling for bekken med fysio og kiro. Jeg kunne fått disse timene dekt med arb.giver, men jeg får litt dårlig samvittighet for å være så mye borte, så syntes NAV kunne dekke at jeg forebygger full sykemelding :rolleyes:
 
100% sm til permisjonen begynner...
 
Jobber 80% nå, og går nok ned til 60% fra neste uke. Orker ikke å slite meg helt ut kjenner jeg..
 
Jobbet 80% fram til mandag, men ble akutt dårlig og sendt på sykehuset for sjekk. Alt var bra, men da satte jordmor og lege foten ned og fikk meg over på 100% svangerskapspenger. Jeg er 28+6 i dag, og venter tvillinger. Er nok derfor de er ekstra forsiktige også. Og jeg fikk meg en skikkelig støkk også. Vil ikke at gutta skal komme ut før termin! [emoji173]️
 
Jobber 50% nå og kommer nok til å fortsette med det en stund. Bekkenet blir verre og jeg er mye trett (jernmangel +hormoner) :dead: er 31 uker i dag.
 
Fortsatt 40% jobb her. Håper det varer til jul! Godt for hodet å jobbe litt men samtidig merkes det jo på kroppen.
 
Jobber 40%, men blir nok 100% sykemeldt snart pga bekkenet
 
Jobber 100% og satt igang mange prosjekter på jobb i løpet av nov så må holde meg noe på jobb uansett;)
 
Jobber 80-100% nå (er tilkallingsvikar, derfor litt variasjon), men bekkenet begynner å plage skikkelig, så skal snakke med legen på mandag om veien videre. Er 29+6 nå :)
 
Er 70% i arbeid som selvstendig næringsdrivende. Blir vel dessverre mer 100% arbeid pg av sykemeldte ansatte. [emoji85] regner med å bli mer sykemeldt i neste mnd.
 
Jobber fortsatt 100% :) 6 uker igjen til permisjon og håper på å jobbe 100% helt ut :)
 
Jeg jobber 100% fortsatt (i barnehage), men er veldig i tvil om veien videre. Jeg er i kjempefin form (med bare noe ubehag i ryggen), og har en del tilretteleggingstiltak på jobb som gjør at jeg kommer meg glatt gjennom dagen. Men til gjengjeld føler jeg meg rett og slett ubrukelig, ikke til hjelp og mer som en belastning enn noe annet... Føler ikke jeg får fulgt opp barna eller oppgavene mine. Jeg bare er der, litt i veien... Har i tillegg et barn vi risikovurderer i fht, da barnet er uforutsigbart med tanke på slag/spark mot magen, eller kan hoppe på meg med knærne mot magen når jeg sitter... Skal i samtale med bedriftsjordmor og leder på onsdag, og lege på mandag (ordinær kontroll) så får se det an til da.

Jeg har hatt en uke ferie nå, og merker at jeg er like trøtt som når jeg jobber (trenger middagshvil og legger meg tidlig), men jeg har mer overskudd til å lage mat, spise sunt, gå turer og en større ro i kroppen.
 
Veldig greit å høre at det ikke bare er jeg som har måttet jobbe redusert! Og all respekt til dere som klarer full jobb enda!

Jeg var hos legen fredag og fikk noe som heter avventende sykmelding, der jeg, arbeidsgiver og nav skal tilpasse arbeidstiden min over to uker og se hva som passer best for meg og min situasjon. Etter det setter vi en fast sykmelding[emoji4]
 
Jobber fullt både i fast stilling pluss pluss, så antar rundt 130 prosent. Var hos legen for kontroll forrige uke og og han spurte faktisk uoppfordret om jeg ikke vurderte sykmelding. Veldig spesielt. Jeg tror det er mange leger som skriver ut sykmeldinger før de gir arbeidsplassen mulighet til tilpasning eller den gravide tilbud om behandling som bla fysio og trening. Ikke at det er tilfelle hos noen av dere over her altså. Men frykter det er en mentalitet i samfunnet rundt gravide der man nærmest forventer at man skal bli sykmeldt.
 
Jobber 100%, og skal i teorien jobbe det frem til julaften da permisjon starter. Jeg vurderer å ta ut avspasseringsdager jeg har opptjent den siste uka før perm begynner..
 
Back
Topp