Hvor mye jobber dere?

Regner med det er svangerskapspenger det er snakk om.
 
Hvorfor så tidlig?
Fordi legen mener at yrket mitt er for farlig for fosteret, så da har jeg svangerskapspermisjon frem til 3 uker før termin, og da går jeg over på vanlig foreldre/fødsels-permisjon, eller penger, samma det;)
Så nå er jeg hjemme med full lønn ;)
Hvis du vil vite mer om svangerskapspermisjon så står der en artikkel om det på Nav.no;)
 
blir nok ikke mye jobb. har tungt fysisk yrke. og mistet i uke16+6 i februar så jeg skal være forsiktig.!! vet ikke helt hvordan det blir ena. så får se.
 
Fordi legen mener at yrket mitt er for farlig for fosteret, så da har jeg svangerskapspermisjon frem til 3 uker før termin, og da går jeg over på vanlig foreldre/fødsels-permisjon, eller penger, samma det;)
Så nå er jeg hjemme med full lønn ;)
Hvis du vil vite mer om svangerskapspermisjon så står der en artikkel om det på Nav.no;)
Ah :)
 
Jobber 80 %, men går opp i 100 fra 1 august. Må da jobbe i 6 uker for at permisjonen regnes ut fra 100% jobbing. Såå, jeg håper jeg klarer å jobbe fullt ut de 6 ukene ihvertfall.

Man må jo bare ta det som det kommer og høre på kroppen. Med første mann var jeg i super form og jobbet helt ut, 50 % sykmeldt de siste 3 ukene.

Med nr 2 var jeg mye dårlig helt fra starten, mye blødninger så jeg ikke fikk jobbe en periode, lavt blodtrykk, lav i jern og hb. Så fikk jeg bekkenløsning i uke 17, hjalp litt med naprapat. Var fullt sykemeldt fra uke 9-13, 50% fra uke 17 og fullt 4 mnd før hun kom.

Jeg er sykepleier i et akuttmottak, så ikke den letteste aarbeidsplassen å være gravid hvis man har litt plager.

Men, jeg skal ihvertfall gjøre det jeg kan denne gangen for å jobbe lengst mulig.
 
jeg jobber 100% nå, men tviler på at jeg greier det hele veien. Gikk helt ut i forrige svangerskap (med noooe redusert på slutten hvis jeg ikke husker feil), men endte nesten med svangerskapsforgiftning på slutten, fikk forbud av jordmor om å gjøre noe som helst unødig omtrent utover å sove, spise og slappe av.. denne gangen har jeg jo også en liten gutt som krever sitt, og mannen er offshore i to uker av gangen, så nå er det ikke rom for å presse kroppen mer enn nødvendig.. spent på hva tida framover bringer :)
 
Jeg er student og skal nå ha en 1 1/2 mnd med intens jobbing i eksamens perioden og med hovedprosjektinnlevering så håper veeeldig på at kvalmen holder seg langt pokker i vold unna meg ;) så er det oppussing av kjøkken i en mnd, før det er en mnd ferie... :) så er det 100 % jobb som ingeniør i noen mnd før permisjon. satser på det går veldig fint å jobbe frem til permisjon, var i god form frem til det sist... det eneste e ser for meg blir litt vanskelig er bekkenløsning, men e finner nok ut av noe så det går fint mot slutten også ;)
 
Back
Topp