HVOR mye i str 50???

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Er så usikker! Regner med frøkna bruker 50, og vi bor en plass hvor det ikke er "bare bare" å dra på butikken å handle mer. Ser jo disse listene over hva man trenger, men de synes jeg kanskje passer bedre til str 56. For man kan jo risikere å få brukt 50 bare en kort periode!

Har bare noen få plagg i 50...ett par bodyer, ett par strømpebukser å en god utedress :-) storesøster brukte bare 50 i 5dager, å jeg tenker vi bare bretter opp 56 om vi trenger det :-)

Her har vi faktisk mest i 62 (og vi har en good del) for mamma rådet meg til det da de vokser så fort, men har også en del i 56 som jeg tror vi bretter opp og bruker i begynnelsen. Også har jeg vel en ullbody i 50 og ett sett fra H&M i 56 men det ser jo heller ut som det er i størrelse 50 så tror H&M klær er små i størrelsen(?)

Men vi kan alltids å kjøpe om vi trenger noe så bekymrer meg ikke så mye, men personlig ville jeg heller hatt for mye enn for lite for man trenger jo ikke vaske alt med en gang og da kan man heller spare noen plagg til gaver senere eventuelt tenker jeg.

Har ingenting i str 50. Bretter heller opp de få dagene det er snakk om. Sist brukte vi ikke annet enn 56 fra fødselen av, enda hun var 49 cm. Det gikk vel ikke mange dagene før det passet fint.

Vi brukte 50 ganske lenge sist faktisk. Str varierer veldig fra plagg til plagg, noen er veldig små og blir nok brukt veldig kort tid, andre er like store som noen av plaggene vi har i 56... opptelling nå viste: 3 ullbodyer, 2 ullstrømpebukser, 5 bomullsbodyer, 4 bukser, 1 tynn ulldress :)

Vi har heller ikke så mange plagg i 50. To-tre bodyer, strømpebukse, bukse og en ulldress/utedress. Og så har vi en ull lue i den minste størrelsen. Noe vil jeg ha, for jeg liker ikke de klumpete brettene på en bitteliten nyfødt.
Om det blir for lite av noe så er det jo bare et par dagers venting dersom man handler på nett ;)

Vi har heller ikke så mange plagg i 50. To-tre bodyer, strømpebukse, bukse og en ulldress/utedress. Og så har vi en ull lue i den minste størrelsen. Noe vil jeg ha, for jeg liker ikke de klumpete brettene på en bitteliten nyfødt.
Om det blir for lite av noe så er det jo bare et par dagers venting dersom man handler på nett ;)

I jula så stemmer vel ikke det at det tar ett par dager ;) det som stresser meg :)

Her har vi faktisk mest i 62 (og vi har en good del) for mamma rådet meg til det da de vokser så fort, men har også en del i 56 som jeg tror vi bretter opp og bruker i begynnelsen. Også har jeg vel en ullbody i 50 og ett sett fra H&M i 56 men det ser jo heller ut som det er i størrelse 50 så tror H&M klær er små i størrelsen(?)

Men vi kan alltids å kjøpe om vi trenger noe så bekymrer meg ikke så mye, men personlig ville jeg heller hatt for mye enn for lite for man trenger jo ikke vaske alt med en gang og da kan man heller spare noen plagg til gaver senere eventuelt tenker jeg.

Ja hm er veldig små i størrelsen - jeg har en body derifra etter førstemann, og den ser ut som en prematurbody! Kan ikke forstå hvordan den passet?! ;)
Vi brukte 50 lenge da

I begynnelsen skal baby ligge i ro uten å bruke verken hender eller føtter til så mye, og da gjør det ingenting om klærene er litt store. Så det du risikerer er vel bare at alt ser stort ut, baby har det like fint i 56 og 60.

(Jeg har brukt shopping-terapi mot skrekken for prematur-fødsel, så vi har fullt hentesett og skift i altfor mange størrelser. Men mer enn to av hvert plagg har jeg ikke.)

I begynnelsen skal baby ligge i ro uten å bruke verken hender eller føtter til så mye, og da gjør det ingenting om klærene er litt store. Så det du risikerer er vel bare at alt ser stort ut, baby har det like fint i 56 og 60.

(Jeg har brukt shopping-terapi mot skrekken for prematur-fødsel, så vi har fullt hentesett og skift i altfor mange størrelser. Men mer enn to av hvert plagg har jeg ikke.)

Jeg synes ikke det er pent med for store klær på baby, så bruker det som passer barnet ;)

Vi har ganske mye i 50 siden vi får små barn som "bader" i str 50 :)

Hva er mye da;) førstemann her var 3280 på overtid! Tror nok lillesøster blir større men ikke voldsomt mye større

Er så usikker! Regner med frøkna bruker 50, og vi bor en plass hvor det ikke er "bare bare" å dra på butikken å handle mer. Ser jo disse listene over hva man trenger, men de synes jeg kanskje passer bedre til str 56. For man kan jo risikere å få brukt 50 bare en kort periode!

Jeg har veldig lite i 50! Mine barn har vært 51 og 52 cm lange og da varer det jo kun 1-2 uker. Noe i 50 var for smått også :/

Jeg har veldig lite i 50! Mine barn har vært 51 og 52 cm lange og da varer det jo kun 1-2 uker. Noe i 50 var for smått også :/

Næææh!! Min var 51 cm og brukte 50 ihvertfall i 2 mnd ;)

Tror det må ha noe å gjøre med hvordan de vokser.. min ble fort tung og tjukk, men vokste ikke fort i lengden, så vi brukte også 50 lenge. Tror de som vokser fort i lengden tidligere må opp en størrelse..?

Ja det har nok med det å gjøre ;) alle vokser jo ulikt ;)

Jeg har endt opp med ganske mye i str 50. Hadde kjøpt 2 sett selv, har strikket en del (som kommer til å vare lenger siden det er så elastisk) - og så har vi arvet en del. Så vi har nok i 50 nå. I 56 har vi ikke så mye, men vi kjøper mer om vi trenger etter fødsel.

Jeg har plutselig veldig masse i str 50 uten egentlig å ha kjøpt noe særlig. Jeg var på et bruktmarked, og da kjøpte jeg tre bodyer i ull og tre strømpebukser i ull for ca 80 kr til sammen, og det ser helt nytt ut. Også har jeg arvet en del, har ikke helt oversikten, men det er mer enn nok. I str 56 har jeg kjøpt litt nytt, men arvet veldig mye å, så nå tror jeg vi har mere nok klær for den/de første månedene. Syns ulltøyet jeg har kjøpt i str 56 ser så stort ut, derfor jeg kjøpte litt i 50 å.

Vi har et par plagg i str 50 som vi har kjøpt sammen som skal være det første hun har på Seg :) vet ikke om vi får noe mer eller må kjøpe noe mer enda :P har jo en babyshower kommende..

Har ikke kjøpt noe i 50 enda, men kjøpte 56 fra HM og de er sannelig små i str. Satser på litt ull i 50 bare :) skal på ul om ikke lenge for å sjekke veksten, så er babyen liten får jeg vurdere å handle litt mer :)

Back
Topp