Hvor mye hjelper mannen til?

Linni18

Blir kjent med forumet
Hvor mye hjelper egentlig mannen til hjemme? Dere som har små babyer, hjelper han til med bleier, bading osv? Gjør han det ofte eller sjeldent?

Har en baby på 3 mnd og føler meg temmelig alene om ansvaret.

Her hjelper han mer en gjerne til me husarbeid, Middagslaging, rydding, bleieskift, bading og underholdning av lillemor. ;)

Når han er hjemme så tar hsn helst eldste så det er ikke mye han driver med baby nei...
Men hsn lager middag

Vi har ei lita frøken på snart 8 uker, og han bidrar endel når han er hjemme (seiler nå). Da tar han bleier, koser og leker med henne og gjør husarbeid. Jeg tar det meste av stellet, men han er alltid i nærheten og kommer med håndkler/ordner badevann/tar rapen etter amming og legger henne hvis hun ikke sovner på siste kveldsamming.
Syntes han bidrar nok :) middager fikser alltid jeg, der er han ikke duganes ;) men det er helt i orden!

Hvor mye hjelper egentlig mannen til hjemme? Dere som har små babyer, hjelper han til med bleier, bading osv? Gjør han det ofte eller sjeldent?

Tar han ikke initiativ til noe?

Jeg er ikke alltid så flink å slippe til. Jeg har det liksom over meg at jeg automatisk må gjøre alt. Bysser, mater, skifter, koser... Om jeg har hatt han lenge får jeg litt dårlig samvittighet når jeg ber mannen bytte bleie fordi det liksom er først når han har gjort seg ut at pappaen får han. Så da tar jeg på meg det også... Jeg blir litt overarbeidet, rett og slett. Har en treåring i tillegg, og jeg gjør mye husarbeid. Samboeren min kunne jo ha tilbudt seg å gjøre mer, da...

Tar han ikke initiativ til noe?

Jeg er ikke alltid så flink å slippe til. Jeg har det liksom over meg at jeg automatisk må gjøre alt. Bysser, mater, skifter, koser... Om jeg har hatt han lenge får jeg litt dårlig samvittighet når jeg ber mannen bytte bleie fordi det liksom er først når han har gjort seg ut at pappaen får han. Så da tar jeg på meg det også... Jeg blir litt overarbeidet, rett og slett. Har en treåring i tillegg, og jeg gjør mye husarbeid. Samboeren min kunne jo ha tilbudt seg å gjøre mer, da...

Nei han gjør ikke det, jeg må spørre om han kan bytte bleie og noen ganger svarer han " nei ikke akuratt nå" Han har en fysisk krevene jobb så jeg skjønner at han er sliten i hverdagen. Men i helga burde han hjulpet mere til. Han skjønner ikke det at man må legge sine egene behov til side.

Var så og si alene om alt med begge. Yngste hadde kolikk så han gikk å bar noen få kvelder da det varte til sent på natten. Ble automatisk jeg som tok de fordi jeg hele tiden var obs på de, mens han reagerte ikke om de gråt el bare forventet at jeg gjorde det.

Mannen min er veldig flink å hjelpe. Både med minste og største. Er nesten bare han som har største nå som minste bare er 3 uker. Har alltid vært flink å hjelpe meg med barna. Og gjør nok sitt beste med husarbeidet også, selv om jeg av og til føler meg ganske alene om det i perioder.

Mannen min er veldig flink å hjelpe. Både med minste og største. Er nesten bare han som har største nå som minste bare er 3 uker. Har alltid vært flink å hjelpe meg med barna. Og gjør nok sitt beste med husarbeidet også, selv om jeg av og til føler meg ganske alene om det i perioder.

Gubben er ikke akkurat overarbeidet når det gjelder ungene, spesielt minsten. Bleier og bading er min jobb.
Med første irriterte jeg meg noe veldig over dette og følte meg enormt ensom, men denne gangen irriterer jeg meg ikke og føler meg overhode ikke alene selv om han er mye på ræk. Vet det bli bedre når lille blir større og "mer robust".
Middag, husarbeid er stortsett min jobb. men han har andre jobber i huset og ute.
men han stiller opp og ser etter ungene når han får beskjed.

Her tar min sin del og kanskje enda litt til av husarbeid :-) og jeg tar kanskje aller mest av barna, men han tar absolutt et tak der og :-)

Her deler vi på alt :) kan godt hende du får mer hjelp når babyen blir litt større, er mange fedre som kommer mer på banen ettersom de små vokser seg litt til :)

Her "hjelper han ikke til", men tar sin del av vårt felles ansvar for både hus og barn ;)

Han er flink til å vaske klær (minus bretting og ta ut av tørketrommel:p) ellers så pleier han ofte å rydde etter middag:) tar mini ca 50/50 når vi begge er hjemme:)

Her deler vi på det meste :) Men lillesøster ammes da, så der får han ikke hjulpet så mye til :p

Mannen min gjør nok mer enn meg når det kommer til barnet, så jeg føler meg veldig heldig.

Enig med dem som sier at det blir feil å si "hjelpe til". For mannen min hjelper meg ikke, han gjør sin del - vi er jo to om dette. Håper mannen din forstår at han må ta ansvar. Har du sagt noe til han? Noen fedre kan kanskje ha litt prestasjonsangst?

Back
Topp