Hvor mye har du gått opp i vekt og hvordan var vekten før du ble gravid?

Jeg bekymrer meg også over vektøkningen:-( Har gått opp 13 kg, og er i uke 24+3. Er 164 lang og startet på 63 kg.
 
Steike! Folk har jo nesten ikke hatt vektøkning jo. Jeg la på meg 5 kg før jeg ble gravid, deretter 3 kg under graviditet som endte med SA. Ble gravid med en gang igjen og har lagt på meg 9,5 kg etter det. Det utgjør ca 17,5 kg på et år. Er i uke 25+2 nå. Har felt noen tårer over disse kiloen. Vanskelig å ikke sammenligne seg med andre, og derfor litt sårt å lese andre mestre vektøkningen mye bedre enn meg selv. Kanskje er det flere som meg, så her kommer mine tall. Er 166 cm og 81,5 kg. Og flere kg skal det bli.
Kjenner folk som har lagt på seg 30 kg ! Di går ned med en gang du begynner og amme :)
 
Uff , gikk opp fra 60 til 67 når jeg ble sammen med kjære, nå har jeg gått fra 67 til 84 :( er 177 høy, begynner å grine bare på tanken ! Er 25+1
 
Huff, det skal ikke være lett! Husk at vi gjør det for spirene våre, og alle kropper er forskjellige. Er vel dumt å sammenligne seg med andre, men det er vanskelig å unngå det:-(
 
Nei lett skal det virkelig ikke være , trøster meg med at det ikke er bikini vær i desember å håper det meste forsvinner kjapt, heldigvis så blir jo folk litt tjukkere rundt jul :p
 
Jeg er 160 og veier 69kg nå uke 25+6, har da lagt på meg 9 kg.
 
Nå blir jeg så glad for å se at det er flere som har lagt på seg mere !!
Føler det er bare meg , og at alle andre har enten gått ned eller bare 2-3 kg iløpet av svangerskapet liksom.
Jeg prøver å være bevisst på kosthold for i mine to første (og veldig ubevisste ) svangerskap så la jeg på meg henholdsvis 25&40 kg, og har brukt mange år på å få av de igjen, så når jeg ser alle andre går ned mens jeg i uke 21+5 har lagt på meg 8 kg så blir jeg litt motløs men nå ble jeg faktisk glad for å se at det er flere av oss :D made My day!:)
 
Jeg er 26 uker på vei. Starta på 68 kilo, og hadde da tatt av meg litt, (ca 5 kg), mens nå veier jeg 82 kg, er 1.78 høy. Har altså lagt på meg 14 kg allerede. Og flere skal det bli. Tommel opp!
 
Sovna på sofaen i sted, og bråvåkna av at jeg drømte at jeg var nesten 90 kilo!!! Omg, det føltes så ekte ut.. :p
 
Veier nå 65,1 kg. Har gått opp 16,1 kg siden startvekten!! :eek:
 
Formen er bra for tiden (bortsett fra korsryggsmerter da), så jeg har kunnet både jobbe 50% samt trene den siste uken. Forrige uke var jeg sykmeldt, men prioriterte trening. Føler det har hatt effekt på vektøkningen, for nå har vekten stått stille på rundt 75 kilo de 2 siste ukene:) Har gått opp 12-13 kilo totalt foreløpig.
 
169 høg, og 50 kg før jeg ble gravid. I uke 24 er jeg 55 kg, rekner at det vil komme noen kg ekstra de neste månedene..
 
På kontroll i uke 24 hadde jeg gått opp 5 kilo. Det blir spennende på neste kontroll da :p Tror jeg har gått opp en del mer nå. Synes jeg begynner å se på ansiktet mitt at vekta er på vei opp :eek: Veier meg ikke hjemme, tar det bare hos jordmor, for ikke å bli helt opphengt i det :p
 
Jeg har gått opp 8,6 kg i uke 25, var helt normalvektig før jeg ble gravid :) Føler meg ikke så mye tyngre heldigvis :p
 
Sånn som vekten har skutt opp i det siste, så har jeg på følelsen av at jeg kommer til å ende som ei dundre på 100 :)) spiser jo sunt og variert, sett bort fra de dagene jeg unner meg noe godt..
 
Er opp 10 fra startvekt , uke 23+2. Jeg er bevisst på å spise sunt, å mine cravings er frukt og grønnsaker men allikevel går jeg opp i vekt . Kjipt men sånn er d. Håper det stagnerer snart :)
 
Jeg glemmer jo helt å veie meg for tida. Fikk gjort det denne uka da jeg skulle på kontroll. Opp 9 kilo og 24+3 i dag.
 
Var hos jordmor i dag og har gått opp 6 kg hittil, er 27+2 i dag:)
 
Opp 6,5 kg frem til uke 24. Sist gikk jeg opp mest i andre trimester, så kanskje det som skjer nå også. Ikke interessert i å gå opp mer enn 12-15 kg, siden det tross alt skal gås av igjen, så kan godt roe seg litt nå :p
 
Back
Topp