Hvor mye har du gått opp i vekt og hvordan var vekten før du ble gravid?

Lavendel84

Flørter med forumet
Desemberglede 2015
Hvor mye har dere gått opp så langt? Hvordan var vekten før svangerskapet? Og hvor høye er dere?

Jeg er nå i uke 22 og har gått opp ca 3 kg, er 170 cm.

Året før jeg ble gravid gikk jeg opp noen kg (fra ca 60kg til 65 kg). Min vanlige trivselsvekt er egentlig 60 kg, og nå veier jeg ca 68 kg.
 
Er 22 uker på torsdag, og på kontroll hos jordmor i uke 19 hadde jeg gått opp 10 kg.
Veide kun 49 kg da jeg ble gravid, og var veldig undervektig. Så jeg trenger vel hver eneste kg jeg kan få :)
Jeg er 174 høy.
 
63 kg før graviditet, 164 høy. Har gått opp 12 kg til uke 23! Hjelp!!
 
Uke 24+5 og har gått opp 12-13 kg. men er tvillinger, så rekner med å gå opp ca 20-25 kg til sammen.
 
Er 171, hadde rundt 20kg for mye før graviditeten....Gikk ned 8kg frem til uke 18, gått opp 3 av de igjen nå (23+0):)
 
Er 163. Veide 65 før graviditet, 6-7kg for mye ift trivselsvekt. Er i uke 22, gått opp 2,5kg.
Gikk opp 23 kg forrige svangerskap, mye av det var vann, men vil uansett prøve å gå opp litt mindre denne gangen. Sttesser ikke med det, men tenker nok litt mer på å spise sunt nå enn sist.
 
6 kg, 173 og veide 60 før jeg ble gravid. Veier vanligvis 57-58, men hadde gått opp noen kg før jeg ble gravid.
 
Hvordan var vekten i forhold til høyde før du ble gravid?

Hadde helt normal BMI. Trente 4 dager i uken, spiste sunt og hadde atlethisk/slank kropp. Selv med 12 kg opp kan jeg bruke mange av de samme klærne fortsatt, er stort sett magen som har vokst. (og et par kg på skinka)
 
Er 171 høy og veide 63kg da jeg ble gravid. 3-4kg over trivselsvekten.
Er nå 23 uker og veier 71kg. Opp 8kg altså. Håper egentlig det roer seg litt nå, men vet jo at det er vanskelig å styre.
 
Jeg er 163 cm og veide 77 kg før graviditeten. Er overvektig med andre ord... Er nå 20+3 og veier 78. Har ikke gått opp så mye, men har alt for mye vekt til å begynne med! Håper på å gå opp minst mulig og at baby kan kose seg med fettreservene mine :p
 
164 høy og gått opp 1 kg og veier nå 76 kg
Sist gikk jeg opp 20 kg totalt, så veldig spent på tiden fremover
 
175 cm - startet på ca 60 kg og veier nå ca 70 kg, opp ca 10 kg :p er uke 24+4.

Lever på tanken av at "alle" synes jeg enda er slank bortsett fra magen såklart! Magen er stor :p
Håper veldig på at jeg kan lande på 75 kg på slutten, altså at det blir litt mindre vektøkning nå fremover.. Men blir vel å ende på 80 kan jeg se for meg... vi får se :) :)
 
Er 168 høy og veier 76 kg. Var 74 før jeg ble gravid. Er 23 uker på vei. Etter forrige sv.skap veide jeg mindre enn før jeg ble gravid bare en uke ettet fødsel. Satser på det denne gangen også. Tror nesten forbrenningen min er høyere når jeg er gravid!
 
Steike! Folk har jo nesten ikke hatt vektøkning jo. Jeg la på meg 5 kg før jeg ble gravid, deretter 3 kg under graviditet som endte med SA. Ble gravid med en gang igjen og har lagt på meg 9,5 kg etter det. Det utgjør ca 17,5 kg på et år. Er i uke 25+2 nå. Har felt noen tårer over disse kiloen. Vanskelig å ikke sammenligne seg med andre, og derfor litt sårt å lese andre mestre vektøkningen mye bedre enn meg selv. Kanskje er det flere som meg, så her kommer mine tall. Er 166 cm og 81,5 kg. Og flere kg skal det bli.
 
Steike! Folk har jo nesten ikke hatt vektøkning jo. Jeg la på meg 5 kg før jeg ble gravid, deretter 3 kg under graviditet som endte med SA. Ble gravid med en gang igjen og har lagt på meg 9,5 kg etter det. Det utgjør ca 17,5 kg på et år. Er i uke 25+2 nå. Har felt noen tårer over disse kiloen. Vanskelig å ikke sammenligne seg med andre, og derfor litt sårt å lese andre mestre vektøkningen mye bedre enn meg selv. Kanskje er det flere som meg, så her kommer mine tall. Er 166 cm og 81,5 kg. Og flere kg skal det bli.
Jeg hadde gått opp 9,6kg i uke 19, og skal til jordmor i uke 24 (neste uke) og jeg bare vet jeg har lagt på meg en god del til. Så du er absolutt ikke den eneste :) jeg er 174 høy. Utgangspunktet mitt var 49 kg, men som du ser så har jeg gått opp mye jeg også :)
 
Back
Topp