Hvor mye har dere gått opp til nå?

mammat2

Flørter med forumet
E litt tabu tema sikkert..:p men hva er normalt egentlig?

jeg gikk opp 2-3 kg de første 24 ukene ca, var da 79 Kg.. Men så kom jeg på kontroll nå i uke 28 å var pluttselig 86? Tviler på at det er normalt :P men babyen er det bra med, var på ul og, å han lå på ca 4% over snittet i vekta..

Jeg har lagt på meg 14,3kg. Veide 48 kg før jeg ble gravid.. Eneste stedene det synes at jeg har lagt på meg er magen og ansiktet :)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

lagt på meg 13 kg til nå, uke 29... prøver å holde det igjen, for her legger det seg overalt, men ansik og hofte har fått kjørt seg :=)

Med første la eg på meg 19 kg , hadde da mykje vann i ansikt og bein etter en deilig varm sommer ... Er no 29+2 og vekten viser +9,4 kg .. Så e bere å vente på resten :p

Er straks 30 uker og har lagt på meg 8kg til nå. Sist gikk jeg opp 13kg totalt. De fleste kiloene kom de siste 8 ukene så regner med jeg ender opp på omtrent det samme denne gangen. Har nesten kun lagt på meg på magen, og sånn var det med førstemann også.

Er 31 uker i morgen, har lagt på meg 5kg ca. Men så har jeg endel å gå på også så jeg er fornøyd med det :)

Har gått opp ti kilo. Mye på magen, ellers fordelt på hele kroppen. Babyen ligger rett under vekstkurven, og følger den. Har ikke vært komfortabel med vektøkningen før nå i det siste, når jeg tross alt er straks 29 uker, og får bare hyggelige kommentarer mtp størrelsen. Jeg bryr meg egentlig ikke om selve antall kilo jeg går opp, men er nå opptatt av å være litt forsiktig frem til termin, for det er nå lillegutt virkelig vil legge¨på seg hvis jeg putter i meg for mye overflødig. Merkelig at søtsaker skal smake så utrolig godt når man er gravid :-D

Eg er snart 28 veker og har gått opp 7 kg. Når eg visste at eg var gravid bestemte eg at eg skulle berre opp 7kg tops...men det går vist ikkje :/ men i siste svangerskap var det 25 kg eg la på meg og hadde endelig fått dei kiloene av då eg eg blei gravid igjen, 7 år seinare!

Jeg har gått opp 14 til nå. Dette er mitt første barn.. Og jeg gjør det jeg kan for å forhindre det.. Men får det ikke til. Men jeg tror det er pga aktivitetsnivået mitt var ganske høyt før, men nå gjør jeg ingenting omtrent, pga sterke bekkensmerter .
Jeg prøver å ikke la det bringe meg ned ..og ser heller fram mot lettere tider uten en baby i magen, og et bekken som forhåpentligvis er mye bedre. Slik at jeg kan bevege meg mer :)

Er uke 30 i dag, har gått ned 4 kilo siden positiv test. Nå skal det sies at jeg har mye å ta av fra før, så prøver så godt jeg kan å ikke legge på meg mye i svangerskapet.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

De siste ukene har kiloene virkelig begynt å komme, og jeg har snart gått opp 8 kilo (er uke 28 i morgen). Har en del å ta av fra før så håpet å kunne gå opp rundt 10 kilo, men ser at jeg må skjerpe kostholdet hvis det skal holde!

Jeg er 29+1 uker i dag og ca 5 kg opp fra startvekta, men gikk jo ned en 4 kg i starten så er reelt opp 9 kg, med guttene gikk jeg opp en kg i uka de siste ukene så er stygt redd jeg ender med alt for mange kg (hadde en del ekstra fra før også).

Med førstemann var jeg tilbake til startvekta i uke 24 (veldig fornøyd) for så å legge på meg 17 kg på 17 uker :P med andremann endte jeg på 23 kg pluss, manglet et kg fra startvekten med førstemann da jeg ble gravid, denne gangen var jeg i utgangspunktet 4 kg tyngere enn da jeg ble gravid med førstemann. Skal prøve å skjerpe meg nå fremover, men vet at selvdisiplinen ikke pleier å være på det sterkeste under sommeren :P

Er i uke 29 og tror jeg har lagt på meg ca 9,5 kg. Var 60 kg før graviditeten. Synes det går litt fort, for med førstemann la jeg totalt på meg 11 kg, men da veide jeg også en god del mere i utgangspunktet. "Trenger" vel litt flere kg nå da.. Spent på hva jeg ender opp med å gå opp totalt..

10kg++ har ikke veid meg etter jeg fant ut at vekta hadde økt såpass ;) vet at kroppen vil juste seg tilbake til normalen i løpet av 18 mnd etter at barnet er ute uansett ;) så stresser ikke med vekta, men prøver jo å spise/drikke sunt, selv om det ikke er like enkelt hele tiden... Sjokolade er jo bare så fantastisk godt for tiden ;)

Har ikke veid meg siden siste kontroll hos jm og da hadde jeg gått opp 9kg og var 26 uker på vei.. Blir spent å se hva jeg veier på neste kontroll! :p
Gikk opp 11kg når jeg gikk med gutten, men ser at jeg må regne med par kilo ekstra denne gangen! :)

Veide 68 før svangerskapet å veier nå 77,4 kg. Så har lagt på meg nesten 10 kg nå i midten av uke 28..

Uke 27, gått opp 12. Var 51 fra før. Mage, hofter og lår, blitt feit hele veien rundt magen og korsryggen, ikke vare foran :( Men heldigvis ikke ansiktet enda.

Back
Topp