Hvor mye har dere brukt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Ca 20.000,- om jeg tar med rubbel og bit. Vi er førstegangs og har arvet minimalt.

Dette er vår første, så vi har måttet kjøpe alt. Men har tenkt mye kvalitet, sikkerhet og hva som er praktisk, og at vi ønsker oss en til som kan bruke de samme tingene. Så vi har kjøpt det meste nytt av alle de store tingene, og med alt av utstyr, interiør til barnerommet, ammeklær og litt nye klær til lille (har heldigvis fått en del både brukt og nytt av klær å) Så lander vi vel på en sum mellom 30-40 000kr

Utstyr alene er ca 20 000, til tross for at vi også får låne bilstol og div småting. Blir nok nærmere 30 000,- til slutt om alt skal regnes med. Er første barnet, og har kun kjøpt nye ting ettersom at vi jo håper på flere barn etterhvert :) Klær har vi brukt relativt lite penger på, da vi har vært så heldige å låne mye i de minste størrelsene :)

Sjekket regnskapet i går og ble utrolig overrasket over at vi har havnet på ca 10 000 totalt! Er SÅ fornøyd, har jo handlet uendelig masse! Noe er brukt og mye er nytt.. Men at vogna er brukt hjelper mye ;-) Og at vi nesten ikke har brukt penger på klær...

Har kjøpt det meste brukt utenom seng+madrass. Stellebord hadde mamma. Så kanskje 4-5 tusen på alt om man ikke teller med klær. Klær har jeg kjøpt nytt og brukt, så rundt 3000kr i klær, str 50-80. Er usikker på om jeg "bare" har brukt 8000, men kommer ikke på alt jeg har kjøpt :p

Vogn betalte vi 800kr for brukt, bilstol m/base 600kr.

Har ikke kjøpt uro, vippestol og sånn ekstra duppeditter, har kjøpt så mye annet inn selv at vi må ha noe ledig til gavegiving :p hehe

Vi har bygget på huset så en 250 000 - 300 000 :P men i er til et litt mer seriøst svar så er det første barnet vårt så måtte ha alt av utstyr. Jeg har nok gått litt amok på ting vi trenger så har brukt like under 30 000. Men da har jeg også kjøpe ting på tilbud som jeg vet vi trenger på sikt som tripp trapp, prampack osv (sparer jo penger på tilbud ;))

Aner ikke hvor mye, men helt sikkert altfor mye! Alt er kjøpt nytt, men arvet en del klær, samt badebalje og newborn-sete til tripptrapp. Har også fått sponset en del fra besteforeldre og onkel til barnet :)

Litt usikker, kanskje rundt 8000 +/-. Hadde det aller meste fra før.

ups... fant ut i dag at jeg har brukt ca 5500kr bare på klær til babyen:dummy1::oops: Husker jeg tenkte i begynnelsen av året at klær skulle jeg ikke kjøpe noe av selv, for det fikk vi sikkert nok av i gaver... :p men så er det jo så mye søtt, så det har bare ballet på seg i sommer :p

Siden vi hadde det meste av utstyret etter storesøster, så har jeg brukt mest penger på klær og noen ting som måtte byttes ut (sengekant, stellematte, stelleveske, deler til brystpumpa osv). Blir noen tusen (kanskje 5000?), men har ihvertfall fordelt det utover flere mnd.

Back
Topp