Hvor mye har dere brukt?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kine

Guest
Hvor mye penger har dere brukt/ kommer dere til å bruke på basisutstyr til babyen? Sånt som seng, vogn, bilstol, vippestol, Stellebord etc :)
Nytt eller brukt??

Hvor mye penger har dere brukt/ kommer dere til å bruke på basisutstyr til babyen? Sånt som seng, vogn, bilstol, vippestol, Stellebord etc :)
Nytt eller brukt??
Minimalt! Vi har det meste fra førstemann, så kanskje en tusenlapp? :) med studentøkonomi og kun en full lønning må man begrense seg litt :)

Tja, vi har ikke betalt så altfor mye selv. Mine foreldrene kjøpte vogna, svigers har betalt alt vi har bestilt fra babycare. Så har vi kun kjøpt små ting brukt selv som lekegrind, stellekommode, bil stol og div. Så vi har kanskje ikke brukt mer en 3000 tilsammen selv :-P

Har brukt en 16 000kr og da har jeg ikke regnet med klær. :p Hadde lånt mye da storebror kom, samt gitt vekk mye etter han, så hadde behov for alt. Kjøpte alt på salg, så det som virkelig har kostet oss er den nye stokkevognen.

5-6-7 tusen kanskje... Har mye etter snuppa :) forventer nok å bruke enda litt mer på klær :)

Mistet litt oversikt.. fikk vogn av moren til samboer, og pappa skal kjøpe tripptrappstol og babysete.

Har nok brukt over 10-15 000 selv på klær, seng, kommoder og småting som behøves.

Oi, tør nesten ikke regne på det ...
Har kjøpt litt nye klær, selv om vi har mye fra før, men det blir fort noen lapper det og; klær 3000, vogn 12000, stelleveske 1000, madrass 800, stellebord 1500, badebalje og stelleprodukter 1000, babynest 1500 - så rundt 20000 ...

Vi har brukt ca 17-18.000,- til nå. Men nå har vi fått det meste i hus. Jeg har fått forbud om å handle inn mer klær og dill! :p dette er vårt første barn, og vi har ikke fått arvet særlig mye. Derfor har vi kjøpt mye nytt (bilstol, seng, vogn osv). Føler derfor at vi forsatt er innenfor "budsjettet".

Dette er vårt første barn, og vi har vært veldig opptatt av at det vi kjøper nå er noe senere barn også skal kunne bruke. Derfor har kvalitet stilt høyt når vi har handlet inn. Derfor har alt blitt nytt. Budsjettet vårt har ennå 6000kr igjen, så det vil vel si at vi har brukt 34 000kr med alt av utstyr og klær.

Vi, ehm jeg, har brukt altfor mye. Fått seng og skap av min far og fått og arvet en del klær. Tipper jeg har brukt 3000kr på klær og utstyr til mini og 3000 til meg i gravidklær og ammeklær. Eller har vi kjøpt den dyreste barnevogna til 12.000. Babynest 800 og stellematte 200. Bortsett fra vogna synes jeg vi har vært edruelig - helt til jeg ser på talla.

Men nå er det kjøpestopp til vi ser hva vi får når han er født:)

Har vel brukt sånn ca 3000-4000kr, d e som e kjøpt no e kjøpt nytt ellers har vi d meste etter storesøster...
D vi har Kjøpt den her gangen e 1 tripptrappstol til, Newbornsete til den, stellebord, ny madrass til sprinkelsenga, brystpumpe, ny sengekant, litt klær (for d e kos å handle, hadde egentlig ikke trengt)...søskenbrett til vogna, pledd, gulpekluter og beskyttelsestrekk til bilen så vi slepp merka av basen i bilen, med at vi no har helt ny bil...

De store tingan som vogn, bilstol, seng, babygym, voksipose, dyner og masse klær har vi tatt vare på etter storesøster, bevisst for å bruke d igjen...men no når den her lille blir ferdig med ting så legg vi d ut for salg for liten sum til sparebøssa til ungan... ;)

Er ikke helt sikker, har ikke regna på det!! Men vi har fått ny vogn og voksipose og bilstolpose på salg, av mine foreldre! Arvet en hel haug av klær, arvet bilstol, bruker gamle sprinkelsenga til samboer (malt og kjøpt ny madrass),.. Ellers har vi handlet litt nye klær, stellematte, en kommode!! Har arvet masse fint og kjøpt noe nytt:)

Hmm... Vi har satt av å bruke 5000 hver på diverse utsyr(tror vi begge har kjøpt for mer enn det også), mamma kjøpte barnevogn for ca 10.000. Fikk tripp trapp stol av pappa. Kjøpt en del maling og male/opppussing utstyr til barnerommet. Så har vi arvet masse tøy. Kjøpt noe tøy selv, og nå gjenstår det å kjøpe bæresele, stelleprodukter og evt et saueskinn, samt litt dill dall. Så blir vel litt over 20.000 da.. Det koster å få barn og i hvert fall om man vil ha sånn og sånt utstyr...
Samt at jeg har brukt en del penger på gravidklær, bher, ammeinnlegg, kosttilskudd for gravide/ammende osv.

Er vår første og det vi har brukt på basisutstyr er 7320,- nøyaktig. Kjøpt barnevogn og stellebord. Så har vi arvet resten fra familie :) både vippestol, babygym, seng, tilbehør, klær osv.

Jeg er veldig kvalitetsbevisst, men samtidig også veldig bevisst på pengeforbruk. Sikkerhet er viktig for meg, særlig når det gjelder bilstol. Vi har kjøpt det meste nytt, noe brukt/arvet (for det meste klær).
Vi har brukt ca 16-18 000 kr på utstyr, klær er ikke medregnet. Vognen brukte jeg trumfen min på, så istedet for å betale 8000 for den betalte vi bare 1600.

Siden min datter er 8 år gammel har vi ikke noe igjen fra henne, det ble solgt eller gitt bort.

Vår første, så da blir det jo en del. Vi har kjøpt det meste brukt, og en del har vi fått siden jeg har to eldre søstre som har fått unger allerede. Vil vel anslå at vi har brukt rundt 5000,- på reine babyting som vogn, bilsete, stellematte, babyklær fra Finn.no og litt nytt fra salg på Polarn O. Pyrets nettbutikk. En del garn har det også blitt, kjøpt på salg. Kun stellematte, garn, en masse gulpekluter og litt tøy til neste sommer vi har kjøpt nytt - bilsetet er kjøpt brukt på finn.no, noe jeg er litt skeptisk til. Det er ganske nytt, og ser og kjennes helt og solid ut - men man kan aldri stole 100% på fremmede... Vi kjører lite, og antageligvis er den nye bilen såpass mye mer sikker enn den gamle at det går opp i opp. Er mindre tankefull nå.

Skal jeg ta med alt vi har kjøpt som følge av at vi skal få baby hadde det blitt godt over 100.000,- siden vi har kjøpt en nyere bil og hatt en dyr tur på Ikea. Kun babyting er som skrevet ca. 5000,- kanskje.

Ca 7000. Har vogn og sprinkelseng etter storesøster. Men har kjøpt ny madrass, ny tripp trapp stol m/nyfødtsete, litt klær, bed side cribe, bilstolpose og brukt bilstol. Har fått ammepute og adapter til bilstol/vogn.

Back
Topp