Hvor mye gir tannfeen for ei melketann?

Avhenger av mynt - beholdningen i lommeboka mi. Satsen har vært noe høyere for den første enn de neste

Min mista sine 2 første i sommer og fikk mellom 20 og 40kr. Den første litt mer enn den andre. Og beløpet ble valgt utifra det jeg finner av mynt :p

Ved første tann var tannfeen farmor så da ble det så mye som 100kr. Tennene etterpå har det vært 20-40kr:)

Her legger hun i 30kr:joyful:

Femåringen mistet første tanna nå nettopp. Da ble det 17 kroner i glasset og en femtilapp under glasset. Tannfeen syntes 17 kr ble for lite for første tanna, men hadde ikke mer mynt. Samtidig hadde litt av sjarmen blitt borte uten mynt i glasset men papirpenge under, så da ble det kombinasjonen :p Flere tenner løse, men nå har tannfeen sikret seg myntbeholdning!

Jentungen mista to tenner og begge gangene har vi måtte leite for å finne mynter å legge i.... har vel endt opp med 30-40kr. Men så gir mamma 50kr pr tann som mistes også ☺️

Første tanna er alltid litt dyr, den koster rundt 50-70 kroner spørs hva vi har. De andre ligger på sånn 15 til 40 :)
Men slår de ut tanna eller må trekke eller noe kommer tannfeen med 100 kroner :p

Er det ingen tanfeer som legger igjen penger på konton? :hilarious: Trodde kanskje vi var kommet dit jeg nå, at tanfeen heller ikke bærte på mynter lengre :p

Her hadde en gang tanfeen lagt en lapp med at jeg har satt 50 kroner på kontoen din, for det var så mange barn som hadde mistet tann akkurat i natt at det var rett og slett fritt for mynter :P :P :P

Jenta kom da med en tann etter leggetid en Lørdagkveld :P

Her går vi for 50 kr for den første tanna, 10 kr for de små melketennene og 20 kr for jeksler :)

50 for første, 20 for de neste. 100 for tenner som må trekkes hos tannlege.

Her ville ikke mine att tannfeen skall ta tenner og de få pengar . De tror ikke på tannfeen og vill hellre spare sine tenner :p:eek:

Her ble det 50kr pr tann.. noen ganger har det blitt litt mindre pga pengemangel, men opp mot 50 i alle fall. Ingen trekking av tenner så det har vi ikke tenkt på.

Back
Topp