Hvor mye gir en til konfirmanten?

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Men om du har bestemt deg, hvorfor spør du da?
For meg blir det feil å gi forskjellig beløp, ingen i min familie gjør forskjell på det

Ikke bonus ene og alene.. som er grunnen.
Hun ene som er «hel» eller hva jeg skal si er jeg fadder på. Har pleid å gi 1000 kr ekstra til fadderbarn.

Synes det høres ut som flotte summer. Om jeg hadde fått 1000kr av en bonustante hadde jeg blitt kjempeglad!

Hva tenker du om å gi ulikt til bonuser?
Altså. Jeg ser ikke problemet. De kjenner oss nesten ikke en gang. Hans mor ble sammen med min bror 1 år før konfirmasjonen. Han kjenner oss ikke som en tante eller onkel og bryr seg ikke om oss. Ikke har han tid heller :p Han er med på påtvungne ting da. Og ærlig talt er vel dette det lengste forholdet min bror har hatt også gitt :p Så vi var vel også rimelig usikre på om det kom til å vare da. Han er en koselig gutt da, men vi kjenner han ikke skikkelig heller.

Men det er for oss stor forskjell på han som kom inn i livet som egentlig en godt inn i tenåra og de jeg har holdt siden de var født.

Altså. Jeg ser ikke problemet. De kjenner oss nesten ikke en gang. Hans mor ble sammen med min bror 1 år før konfirmasjonen. Han kjenner oss ikke som en tante eller onkel og bryr seg ikke om oss. Ikke har han tid heller :p Han er med på påtvungne ting da. Og ærlig talt er vel dette det lengste forholdet min bror har hatt også gitt :p Så vi var vel også rimelig usikre på om det kom til å vare da. Han er en koselig gutt da, men vi kjenner han ikke skikkelig heller.

Men det er for oss stor forskjell på han som kom inn i livet som egentlig en godt inn i tenåra og de jeg har holdt siden de var født.

Da skjønner eg.

Ser den, og skjønner godt at du velger som du gjør.
Litt det samme som med oss, har kjent konfirmanten i 3 år bare, og kjenner hemne ikke så godt. Samtidig gir jeg det som jeg ville gitt til vanlige tantebarn som jeg ikke er fadder på.
Men nå har foreldrene fått et barn sammen, som er min «ekte» niese, så dette er et stabilt forhold, og med nye barn inn i bildet.
Veldig kjekk jente hun som skal konfirmeres.

Ok
Vi gjør ikke forskjell på det heller vi
Ok, det gjør vi i vår familie.. litt mer til fadderbarna.

Men ikke store forskjellen.

Niesen min fikk 10.000 kr av ene onkelen sin i fjor da han er fadder, han har spart i alle år til fadderbarna, mens den andre niesa hans fikk 1000 kr - de konfirmerte seg samtidig. Jentene tok det fint, men hun som fikk 1000 synes det var litt kjipt at det var så stor forskjell, men hun sa ikke så mye, men såg at hun ble litt rar.

Jeg tenker å sidestille nevøene mine, er fadder til alle sammen. Men vet ikke om hvilken sum som blir aktuelt, må nesten se an økonomien når den første blir konfirmert og så legge av til de to andre så de får likt.
Da jeg ble konfirmert så ble jeg jo glad for alle gavene enten det var 500 eller 1000, og familien har aldri gjort forskjell på oss som søsken sånn sett :) men nå har vi veldig liten familie også da.
Ga også gave 500 kr pluss en liten ting til dåpen til yngste nevøen.

Jeg tenker å sidestille nevøene mine, er fadder til alle sammen. Men vet ikke om hvilken sum som blir aktuelt, må nesten se an økonomien når den første blir konfirmert og så legge av til de to andre så de får likt.
Da jeg ble konfirmert så ble jeg jo glad for alle gavene enten det var 500 eller 1000, og familien har aldri gjort forskjell på oss som søsken sånn sett :) men nå har vi veldig liten familie også da.
Ga også gave 500 kr pluss en liten ting til dåpen til yngste nevøen.

Da jeg konfirmerte meg var det mange som lå oppi 50,- og var fornøyd med det. En gave er en gave, og man skal være takknemlig uansett hvor stor eller liten den er.

Ok, det gjør vi i vår familie.. litt mer til fadderbarna.

Men ikke store forskjellen.

Niesen min fikk 10.000 kr av ene onkelen sin i fjor da han er fadder, han har spart i alle år til fadderbarna, mens den andre niesa hans fikk 1000 kr - de konfirmerte seg samtidig. Jentene tok det fint, men hun som fikk 1000 synes det var litt kjipt at det var så stor forskjell, men hun sa ikke så mye, men såg at hun ble litt rar.
Det har aldri blitt gjort her, ser liksom ikke poenget selb om jeg er fadder.

Da jeg konfirmerte meg var det mange som lå oppi 50,- og var fornøyd med det. En gave er en gave, og man skal være takknemlig uansett hvor stor eller liten den er.
Ja, tanken som teller.
Håper frøkna mi ikke blir så bortskjemt at hu blir skuffa over en gave som ikke står til "forventningen"
Skal hvertfall jobbe hardt for å unngå det!

Jeg har ingen bonusbarn i familien, men har venner med bonusbarn. Feks i fjor hadde ene venninna mi en bonussønn som sto til konfirmasjon. Jeg har aldri møtt han, og kun møtt faren 2-3 ganger. Gav en mindre sum der enn når barn av mine venner konfirmerer seg. 300 Kr kontra 500 Kr.

Vi ville nok også gitt ulik sum i ditt tilfelle. Vi skiller ikke på faddderbarn og andre barn, men gir likt til like familiemedlemmer (nieser/nevøer, andre barn i familien etc).

Til tantebarn har vi gitt 2000 Kr uavhengig av fadder eller ikke. Til andre nære barn vi har mye med å gjøre, som barn av kusiner/fettere med nær kontakt, har vi gitt 1000 Kr.

Jeg gir 1000 kr til tantebarn. Har ingen bonuser, så vet ikke hva vi hadde gitt til de.

Back
Topp