Mi ( nr 2 på vei)
Glad i forumet
Jeg har alltid tenkt at 38 er feber, men nevøen min som er på sykehuset han hadde 37.8 målt i rompa, da sier egene at alt over 37 er feber.. Hva mener dere???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har alltid tenkt at 38 er feber, men nevøen min som er på sykehuset han hadde 37.8 målt i rompa, da sier egene at alt over 37 er feber.. Hva mener dere???Mi ( nr 2 på vei) skrev:
Løsa skrev:
Jeg har alltid tenkt at 38 er feber, men nevøen min som er på sykehuset han hadde 37.8 målt i rompa, da sier egene at alt over 37 er feber.. Hva mener dere???Mi ( nr 2 på vei) skrev:
Ikke for å være arrogant og tro jeg er noen ekspert her, men da er jeg fristet til å si at legene tar feil.... 37 er jo normaltemp.
36,6-37,5 er normaltemp...
Mi ( nr 2 på vei) skrev:
Løsa skrev:
Ikke for å være arrogant og tro jeg er noen ekspert her, men da er jeg fristet til å si at legene tar feil.... 37 er jo normaltemp.
36,6-37,5 er normaltemp...
Jeg er enig med deg, barnehagene ringer jo når ungene har 38, så jeg har alltid sett på det som feber, ikke 37.5..
Definisjonen av feber er kroppstemperatur over 38 grader.Frk. Tvert I. Mot skrev:
Men kommer ikke det litt an på barnet? Og hva som er deres normaltemp?Labambie skrev:
Feber er pr definisjon kroppstemp over 38 grader, dette er totalt uavhengig av hver og ens normaltemperatur. Det er absolutt mulig for mennesker å føle seg syke med lavere temp enn 38 grader, men de er ikke febrile likevel.... Så nei, feber kommer ikke an på nomraltemperatur, feber er tp over 38 grader - punktum... Dette er en medisinsk definisjon, ikke noe hver og en kan bestemme for seg selv... Har hørt det tusen ganger, "jeg har feber ved 37,8 grader pga normaltemp er 36,8",men nei - det regnes IKKE som feber uansett....Pearl skrev:
Labambie skrev:
Feber er pr definisjon kroppstemp over 38 grader, dette er totalt uavhengig av hver og ens normaltemperatur. Det er absolutt mulig for mennesker å føle seg syke med lavere temp enn 38 grader, men de er ikke febrile likevel.... Så nei, feber kommer ikke an på nomraltemperatur, feber er tp over 38 grader - punktum... Dette er en medisinsk definisjon, ikke noe hver og en kan bestemme for seg selv... Har hørt det tusen ganger, "jeg har feber ved 37,8 grader pga normaltemp er 36,8",men nei - det regnes IKKE som feber uansett....Pearl skrev:
Men hvordan kan det være SÅ satt fast? Det meste annet av legevitenskap er jo litt opp til enkelte pasient, men ikke dette? F.eks sønnen til ei venninne av meg som får veldig lett feberkramper og det kan skje før temperaturen overskrider 38.