Hvor mye er bra årlig lønn?

Glapia18

Betatt av forumet
Hva vil dere si er en god lønn. ?

For de som vil kan de gjerne oppi brutto og netto utbetalt mnd....:)

Over 600 000 er god lønn. Over 800 000 er bra lønn.

Selv har jeg bare 450 000, til tross for mastergrad og 5 års ansiennitet

Last edited:
Jeg har 438.000 med 10 års ansiennitet og bachelorutdanning.
Det er dårlig lønn ihvertfall [emoji13]

Synes selv alt over 600.000 er bra lønn. Tilhører den kategorien selv og har penger til overs hver måned :) Har mastergrad og jobber som konsulent.

Alt over 450 000 synes jeg. Kommer nok an på øyet som ser :) hadde jeg hatt 35 000 utbetalt hver måned hadde jeg følt meg styrtrik.

Alt over 450 000 synes jeg. Kommer nok an på øyet som ser :) hadde jeg hatt 35 000 utbetalt hver måned hadde jeg følt meg styrtrik.

Kommer litt an på hvor mange års studier man har også. Jeg har 7 år totalt og mastergrad. Har derfor en del studielån hver måned og har tjent opp mindre pensjonspoeng osv. og kommet meg senere inn på boligmarkedet pga. mange års studiet mens boligprisene føk i været. Da føles ikke 450 000 som en bra lønn.

Kommer litt an på hvor mange års studier man har også. Jeg har 7 år totalt og mastergrad. Har derfor en del studielån hver måned og har tjent opp mindre pensjonspoeng osv. og kommet meg senere inn på boligmarkedet pga. mange års studiet mens boligprisene føk i været. Da føles ikke 450 000 som en bra lønn.
Nei, ser den.. Hvis man er alene er det jo ikke så mye heller

Jeg vil si at om man lever normalt og ikke har et makset boliglån vil man klare seg bra med 400000 og ser derfor på det som en grei lønn, 500/600 ser jeg på som veldig bra[emoji23]

Over 500 000 er bra lønn synes jeg ..

Tenker at bra lønn må ses opp imot hva man man faktisk har i lån og utgifter! Er jo hva man sitter igjen med etter alle utgifter er betalt som har noe å si! Store forskjeller på f.eks boutgifter i byene kontra distriktene!

Jeg ser meg fornøyd med lønnen min om jeg kan betjene et vanlig boliglån, kjøpe det vi trenger og ha penger til overs hver måned. Nå er årslønnen 250.000 (ikke full stilling), det er lavt i forhold til hvor mye arbeid som er lagt bak de kronene. Om jeg i full stilling i jobben min kunne tjent rundt 450.000 hadde jeg vært veldig fornøyd.

Dette kommer jo veldig an på alder. Jeg er 30 år og syns over 500000 er ok lønn med mastergrad. Over 600000 er veldig bra

Back
Topp