Hvor mye drikker april-barna nå?

Snabeldyret

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Lillegutt vil ikke ammes på dagtid lenger. Ammer om morgenen når han våkner i 7-8-tiden, og så når han legger seg kl 19.

Før har jeg ammet flere ganger på dagtid også, mellom måltidene, men det vil han altså ikke lenger. Prøver derfor å gi han melk på flaske, men synes han drikker så lite.

Hvor mye drikker deres barn nå?
 
Drikker godt med vann til måltidene og drikker flaske før hun sover 2 på dagen og en på kvelden.
Hun sovner ikke før hun får flaske :)
 
Drikke vatn til alle måltid og har det tilgjengelig så og sei heile tida. Får i tillegg flaske 3 ganger om dagen (mista melka neste over natta, me heldigvis tok han flaska uten problem) han får 2x 235ml (morra og kveld)og 1x 160ca(midt på dagen før 2. soving) og han hadde gladelig drukke meir om han fikk ;)
 
Ei flaske mme før kveldssoving på mellom 200-235 ml. Ellers så drikker han vann til mat og har flasken med vann tilgjengelig ca hele tiden på dag. Blir ca 2-3 flasker vann. Så ca mellom 800ml -1,1 l totalt per dag somregel.
 
Mini har ikke drukket melk på 2 måneder. Hun nekter. Helsesøster sier jeg skal fortsette å prøve, men hun bare spytter det ut. Har prøvd alt føler jeg.

Men hun drikker masse vann i løpet av dagen, men drikker fra kopp, så vet ikke akkurat hvor mye.

Har prøvd juice og saft også, men hun vil bare ha vann :p
 
Ammer bare om morgenen nå, for hun bare tuller ellers. :D Hun snur seg litt mot brystet i løpet av dagen og da tilbyr jeg henne. Men hun bare kødder og slipper taket etter to sekunder. :p
 
Mye tull med amming her også. Og har fått mye mindre melk etter at jeg begynte å jobbe. Men blir 1-2 ganger fra jeg kommer hjem til hun legger seg og ca 2 ganger ila natta. Får tilbud om vann til hvert måltid, men mye spyttes ut igjen :p
 
Drikker 180 Ml mme på senga om Morran. Drikker ganske mye til hvert måltid. Hun drikker av tute koppen selv og synes det er stas. Så drikker nesten 2 fulle kopper i løpet av En dag
 
Gir to flasker med mm i løpet av dagen på 120ml og 80-90ml. Han sitter ikke i ro, så det tar sin tid. :p Den lille flaska drikker han raskere.

Er dårlig å huske på å gi vann til og mellom måltidene, men jobber med å få inn den rutinen. ;)
 
Takk for svar, alle sammen! Greit å ha noe å sammenligne med.

Ammer enda mindre her nå, så tror vi må jobbe litt med å få i han mer drikke fra kopp/flaske :)
 
Glemte foresten å legge til at, hun får også 1 -2 flasker med mme om dagen også 180-200 på sengekanten :)
 
Drikker godt med vann til måltidene og drikker flaske før hun sover 2 på dagen og en på kvelden.
Hun sovner ikke før hun får flaske :)
Ikke her heller ! Kan godt sluke en grøt porsjon, men skal ha flakse for det
 
Back
Topp