Hvor mye deltar barnefar i håndtering av spedbarnet?

Stoltmammatilen

Andre møte med forumet
Hvor mye deltar barnefar i håndtering av spedbarnet? Får dere tid for dere selv? Tilbyr han seg å ta barnet for en stund, slik at du får litt egentid?
 
Deltok ikke. Måtte si til han at det var hans tur til å skifte bleie, si at nå vil jeg dusje.. måtte stort sett legge ingen på badegulvet selv om han satt o stua.
 
Han gjorde alt unntatt å amme og å legge dem til å sove. Mye mindre med yngste da, for hun krevde pupp nær som hvert våkne øyeblikk, og ville ikke være fra meg.
 
Han skifter bleier på eget initiativ osv.. han prøver så godt han kan å bysse og trøste hvis lille er utilpass også, men mamma er nok best.. så det blir til at jeg gjør det meste, men pappaen er flink:)
 
Han gjorde alt unntatt å amme/pumpe (første 3 mnd, så gav vi MME og da gav han flaske på lik linje som meg). Var veldig flink til å ta trilleturer eller ha henne i bæresjal slik at jeg fikk litt pause.
 
Han gjorde alt utenom å amme, og deltok mye når han var hjemme fra jobb. Har ikke måttet bedt han om å ta ansvar, og det er jeg takknemlig for. Nå er det fortsatt sånn at til noen ting, og særlig rett etter dupp er mamma favoritt, men det er ikke hans skyld :p
 
Omtrent like mye sett bort fra amming og legging. Han skifta vel flere bleier enn meg de første månedene tror jeg. :hilarious:

Og egentid til meg var ikke noe problem heller.
 
Så lenge han var hjemme gjorde han alt utenom amming og legging (her ammet vi i søvn så lenge vi kunne siden det fungerte så godt) :) Egentid til meg selv var egentlig ikke noe savn, så det var ikke noe han trengte å være flink til :hilarious: Var store deler av permisjon sosial og aktiv, så når vi var hjemme sammen var det godt å bare slappe av sammen alle sammen :)
 
Gjorde like mye som meg, og på eget initiativ.
Når jeg ammet så hentet han det jeg evt måtte trenge når han var hjemme. Gutten er skikkelig pappagutt i en alder av 2 år <3 Han gjør fortsatt like mye som meg, om ikke mer :) Og regner med det ikke blir noe annerledes med neste som kommer i august heller :)
 
Han gjorde like mye som meg. Dro på trilleturer og tok sin del av nattarbeidet. Hadde blitt ganske irritert hvis han ikke hadde deltatt like mye som meg.
 
Han gjorde like mye som meg, unntatt amming såklart. Til gjengjeld tok han alle bleieskift siden han ikke kunne amme. Han tar 90% av bleiene enda (når han er hjemme)
 
Han hjalp til en del slik at jeg kunne så litt egentid. Skiftet bleie og diverse selv også, men måtte ofte be han om å gjøre noe. Eneste han var klar på var at han kunne gi mat (flaske fra pumping) og passe på, mens jeg enten sov eller gjorde andre ting som jeg ville. :) han ønsket at jeg skulle ha egentid slik at jeg kunne lade batteriene. Slik er det enda :)
 
Han deltok kun hvis jeg ba om det. Endte med at jeg til slutt ikke gadd å spørre han mer så jeg gjorde alt. Han ble bedre etterhvert, og når nr.2 kommer i løpet av neste år så tror jeg at han kommer til å delta mye mer og at jeg slipper å mase på han. Han har blitt litt mer moden i løpet av fire år som forelder.
 
Han gjorde alt unntatt å amme og å legge dem til å sove. Mye mindre med yngste da, for hun krevde pupp nær som hvert våkne øyeblikk, og ville ikke være fra meg.

Samme her. Veldig delaktig, uten at jeg måtte be om det. Tok det, og tar det som en selvfølge at han skal ta vare på egne barn.
 
Far byttet første mann sin første bleie og var en del med han fra første stund.. Da var jeg sliten. Etter noen uker så fikk han gutten vår fra han kom hjem. Jeg var da sliten fordi han ikke ville legges ned og han aldri sov.. Var nok mest baby som protesterer på at det var far og ikke mor... Men da var han ikke nyfødt lenger
 
Back
Topp