hvor mye bruker dere på julegaver?

Ca. 2000-3000 til andre så kommer mannen i tillegg. Der kommer det an på året. Planer, ønsker og ideer. Og hvor stor bursdagsgaven var. Om det var kombinert. Mamma, svigermor og svigersøster ligger også i de 2000-3000 men er som regel inkludert bursdagsgave. Vi er alle så nært jul...

Har 12/13 stk jeg kjøper til, prøver og ikke bruke mer enn 5000 ;) Er tanken som teller, men prøver og finne gaver som passer til den personen jeg gir til :)
Samboer får både jul og bursdagsgave i år som er litt kostbar :)

Det går nok rundt seks-syv tusen. Foruten mann og to barn er det foreldre på begge sider, søsknene mine og samboerne deres (har avtale med mannens søsken om å kun kjøpe til barna), fire tante- og onkelbarn, en tante av mannen, noen venninner og fadderbarn. Prisen på gavene varierer mellom tohundre og tusen, men det blir jo fort noen kroner. Skulle ønske jeg hadde anlegg for strikking eller andre hobbysysler, elsker å få sånne presanger selv :-)

Vanligvis kjøper mannen og jeg for rundt tusenlappen til hverandre, men i år snakket vi om å bruke halvparten av de pengene på å kjøpe julegaver til den lokale innsamlingen til Frelsesarmeen. Blir litt dårlig av å tenke på hvor unødvendig mye vi faktisk legger ut hos oss.

Jeg bruker maks 3oo på hver i familien. Og ca1000 på jentungen og 1500 på sambo... iår får besteforeldre å oldeforeldre årskalender med bilder og besteforeldre får itilegg 1klasse bilde :) mine søsken får sengetøy. Ellers har vi tre barn å kjøpe til som er venninder av datteren vår som får for ca 150 kr hver. Har tilsammen ca 15 stykk å kjøpe til

Foreldre: ca 500 hver.
Svigermor: 5-7oo
Svoger: 500
Søster: ca 300
Bror: ca 300
2 tantebarn: ca 300 hver
(mormor: ca 300 - pleier svigermor ordne)
2 venninner: 200 hver
barna: 500-1000 hver. (alt etter hva vi kjøper)
til barna fra hverandre: 150-200

Alle disse, bortsett fra venninner og barn får en kalender av barna også: ca 5-600
I tillegg kommer også våre gaver til hverandre
Så 6-8000. (Jeg klarer sikkert ikke styre meg, så blir litt av hvert ekstra. Kjøper alltid en ekstra gave til alle fra nissen, men det er sånn type 10-20 kr pr stk)

Aner ikke og orker ikke å tenke på det. Alt for mye, men ELSKER gaver :D
Kjøper til 23 stk.

Vet faktisk ikke hvor mye vi bruker.. Varierer fra år til år :)

Vi gir til 10 voksne og fire barn.
Søsken pluss følge: 500 *2
Foreldre: 500*2
Tantebarnet: 300
En farfar: 200
Venninne 200
Venninnes barn: 100
? (Veldig ca-priser,)

Så da blir det 2800 ca. pluss til egne barn, der kjøper vi det de ønsker seg eller trenger , eller etter lommeboken

Her kjøper vi bare til ungene våre og tante barn. Di over 18 får ikke. Å besteforeldrene får en liten ting fra ungene. Skal leve etter jul og :-)

I år er det sparemodus delux!
Så blir "kun" nærmeste familie + 2 søskenbarn.
Kommer til å lage mest selv så satser på å komme et sted mellom 500-1000 kr :D

Her har jeg 11 familiemedlemmer som jeg gir 400 til eller lager noe, mest strikkede ting. Denne jula blir det snurreskjerf, selbuvotter, luer, skappelgenser ++

6 tantunger som stort sett får hjemmesydde eller strikka klær, pluss en liten ting som spill, noe kreativt, bok osv ofte kjøpt på salg. Eller en sjelden gang kjøpegave til 400kr.
Gir mellom 2-3000 til samboer:-) I år blir det lesebrettet kindle, fiskestang og kanskje billetter til show.
Gir til venninne ca 200.

Ellers så holder vi (eh jeg) på tradisjonen med å lage julekalender til hverandre, så blir 12 småpakker fra meg til han også:)

Alt i alt har jeg ikke mye penger, men jeg prioriterer jula, og elsker å gi gaver :-) Men har vurdert å kutte ned på barna med litt mindre sum, siden de får en haug med gaver, og det flømmer over.

Skjønner ikke hvordan man har råd til å handle julegaver for 10000 + jeg :o hehe
Her er maksbudsjettet mitt på 5000 :)

Skjønner ikke hvordan man har råd til å handle julegaver for 10000 + jeg :eek: hehe
Her er maksbudsjettet mitt på 5000 :)
mange setter av penger, eller ahndler hele året som sagt . Da merkes det ikke.
Har man stor familie så går det jo endel penger.

Vi bruker ca.200 kr på alle INK våre egne unger! De får så utrolig mye og jeg skjønner ikke hva jeg skulle kjøpt til dem som kunne vært så bra at det forsvarer å bruke 1000 - 2000 kr per unge. Hvis jeg hadde kjøpt vinterdresser, sko etc kunne jeg kanskje gjort det men det synes de er litt kjedelig.

I år bruker vi 900 kr totalt på dem da vi kjøper klippekort på badeland.

I tillegg har mannen min og jeg konkurranse om hvem som kan kjøpe best gave for 100 kr. Det er alltid like morro!

Jeg synes det er viktig å tenke at det handler om hvordan personen som får det du gir reagerer og ikke hvor mye man har brukt. Selv med 200 kr per pers bruker vi fort 5000 kr og jeg synes det holder da jula burde handle om mer enn hvor store gaver man får!

Ca 8000 korner til vel 20 personer.

Synes det er kjempefint å få hjemmelagede gaver jeg iallefall. Vanligvis lager jeg litt gaver også, men ikke i år på grunn av graviditeten og andre prioriteringer. Men jeg prøver å finne gaver som folk blir glad for, ellers er det ikke noe gøy å gi bort.

Huff, altfor mye :(
Vi deler det opp, så jeg har ansvaret for "mine" og mannen kjøper til "sine". Jeg kjøper 26 gaver og mannen kjøper 8.. Tilsammen, totalt bruker vi nok ca 20.000 tenker jeg.. Skrekk og gru.. men det er moro da :)

mange setter av penger, eller ahndler hele året som sagt . Da merkes det ikke.
Har man stor familie så går det jo endel penger.

Hadde merket der veldig godt her uansett hvor mye jeg hadde delt det over året ihvertfall :p hehe

Back
Topp