hvor mye bruker dere på julegaver?

Landet på ca.9000 i år! Veldig fornøyd..Tidligere har jeg brukt det dobbelte, men i år har jeg bare min side og kjøpe til siden jeg er blitt alene:)

Vi kjøper til 19 voksne og 8 barn + sambo og lillegutt :)

Pleier å være flink til å handle på salg og begynne å handle inn litt og litt noen måneder før, sånn at ikke alt må handles i desember :) Pleier ikke å ha noe budsjett eller maks grense på hvor mye vi bruker på gaver, men i år må vi prøve å gjøre det litt billigere enn før. Med nykjøpt hus som vi overtar i desember og med babyen som kommer i februar, blir det mye penger ut av kontoen framover :P Så jeg tenker å bruke ca 100 kr pr gave i år. Og er man flink til å handle på salg, får man utrolig mange fine gaver til en billig penge :D

Vi kjøper til 26 voksne og 6 barn, bruker totalt 10.000, det er hvertfall budsjettet :) så får vi se hva vi ender på.. Mannen min får en pulsklokke, i tillegg lager vi pakkekalender, 12 små gaver/opplevelser hver. Vi har satt en maksgrense på 1000,- her.

Blir mye penger til slutt ja! :eek:

Vi kjøper til 13 tror jeg +/- . Bruker vel rundt 20.000,- Men, som nevnt over her, det viktigste for meg er at mottager elsker gaven. Jeg bruker lang tid på å finne den riktige gaven. :)

Jeg har null oversikt, kjøper gavene gjennom året, så det merkes ikke i like stor grad som hvis jeg skulle ha kjøpt alt i desember, Har veldig stor familie da, så det er en del..,

Jeg har null oversikt, kjøper gavene gjennom året, så det merkes ikke i like stor grad som hvis jeg skulle ha kjøpt alt i desember, Har veldig stor familie da, så det er en del..,
Sånn prøver jeg også å gjøre det :)

Det jør jeg også, men de føres inn i excelskjema så jeg har full kontroll

Det jør jeg også, men de føres inn i excelskjema så jeg har full kontroll
Jeg skriver ned hva jeg kjøper til hvem, men ikke prisen. :)

Til nieser/nevøer 300 kr × 8 stk
Søstre/broremann 200 kr × 3 stk
Svigers/foreldre 300 × 4 stk
Farmor og farfar ei flaske vin. De har alt.
Stevesteforeldre ei konfekteske.
Våre barn 1000 kr × 2 stk
Venninne 300 kr

Hmmm, vi gir til 4 barn og 12-14 voksne. Itillegg er det enda 10 voksne som får lagde fine gaver fra barna, samt barnehagen får fin gave.
Våre barn bruker vi rundt 1000kr hver på, de andre 2 bruker vi 4-500 hver på.
Voksne er ca 2-400kr hver.
Tilsammen blir det vel 6-7000 i kjøpte gaver, samt 1000-3000 i lagde gaver til teten av fanilien. Så rundt 7-10 000 kanskje?

I perioder med dårlig råd bruker jeg 50-100kr pr person. Men begynner da tidlig og kjøper alt på tilbud. Feks i år har jeg funnet skjorter og gensere til 50-100kr når ny pris var 300-500. :) Jeg tenker da at gaven er verdt ordninær pris og at tilbudet kommer meg til gode. Har jeg noen år god råd så kan tilbudet komme de jeg kjøper til tilgode ;) Elleville dager og crazy days i oktober er gull!!

Skal prøve og gjøre d billig i år. Men sliter med og finne gaver til besteforeldre og mine foreldre som er billig. Dyreste blir nok barna og typen

Oh man... Telte over, blir vel rundt 40 julegaver her... Enda har jeg kuttet ut noen...

Venner/barn: 100-250,-
Foreldre: 1000,-
Søsken/barn: 500,-
Gode venner: 300-400,-
Hverandre/sønn: kommer an på hva som trengs... Alt mellom par hundre til flere tusen...

Havner vel på ca 10.000 - 12.000 her også :-)

For mye dessverre.
Foreldre og svigerforeldrene ca 1000-1500
Søsken og nevøer/nieser ca 500
Fire tanter og onkler under 500
Noen venninner bare symbolsk
Noen unger 2-300 kr

Back
Topp