Hvor mye bruker dere på julegaver til barna?

200 til hun på 9 mnd, en brio dachs, og 450 på brukt skiutstyr til han på 7 år. Blir litt nissegaver i tillegg til å åpne på morgenen. Der er det brodder, tusjer og ny tegneblokk. Og en spillende babyshark håndsåpe fra Normal...! Ting han trenger/hadde fått uansett. Vi har ikke pakkekalender, men noen nissegaver i stedet.
Oooog da ble det visst litt til...! Ute på shopping i dag så ble det en transformers figur med lyd og bevegelse til 400 kr og en enhjørning-bamse med lyd og lys. Veit om en som kommer til å bli skikkelig glad, han har mye Lego og en del playmo, men lite andre leker.
 
Vet ikke. Rett og slett. Yngste har bursdag dagen etterpå også.

Kjøpt for 600 til eldste, 30å til mellomste og diverse til yngste, vet ikke helt hvor mye.
 
Rundt blir rundt 3000 kr til eldste og 700 kr til yngste (7 år og 3 mnd)
Gir i tillegg begge 1000 kr hver på sparekonto. Tenker det ikke er så viktig at de får likt i verdi når yngste er for lita, hun har alt hun trenger.
 
I år blir det en forholdsvis dyr gave. Han får 4-hjuling, hva den kom på er jeg ikke helt sikker på, da samboer kjøper gjennom jobb.
Han får i tillegg gave for 1000kr (som var kjøpt inn før vi bestemte oss for å kjøpe 4-hjulingen)

4-hjulingen er noe han kommer til å ha i mange år, og som også brukes mye sammen med pappaen i skogen, på jakt ol.
 
Vet ikke om jeg tør å skrive det engang.. men altfor mye i kroner og øre. Men det er ting de trenger og som de har ønsket seg.
TV på rommet, heiskort i skibakken, AirPods, og div andre ting.

Alt for mye, men får bli slik i år. Kjøpt er kjøpt.
Mine barn er 12 og 14. Da de var mindre brukte vi ikke så store beløp
 
I år har jeg lagt lista lavere enn tidligere siden jeg skal ut med endel til
konfirmasjonen neste år. Ca 1000 kr på hver av dem.
I tillegg har begge to bursdag rett over jul, så resten av ønskelisten spares til da.

Konfirmasjon koster jo en del. Har konfirmant til våren vi også. Skal dere lage maten selv eller skal dere ha det ute et sted? Vi skal ha det ute. Blir ca 9000 i mat. Synes ikke det var så ille egentlig
 
Ca 2000kr til eldste og ca 1000kr til yngste. Har bestilt nye vinterjakker til dem, men de har ikke kommet, så de får bli utenom. Må ha jakkene uansett :)
 
Vi kjøpte ikke noe til de, de fikk så mye uansett fra andre.. Men tenkte å sette inn litt på kontoene deres :)
 
Sliter med å begrense meg kjenner jeg, men har blitt litt flinkere til å ikke kjøpe med en gang han ønsker seg noe, men heller spare det til jul. Han blir 4 i februar, og har ønsket seg trampoline i over et halvt år, og har holdt på å spart selv, men så kom vi over ett godt tilbud, ble vel 1000,- med sikkerhetsnett og stige, så fikk han en leke han har ønsket seg minst et halvt år til 500,- og den var virkelig kveldens vinner, han takker for den 7-8 ganger om dagen, veldig takknemlig for den. Så ble det noen nissegaver i tillegg da en genser til 500,- og et par puslespill så havnet vi over 2000,- til han, minste på 8 mnd. fikk gave til under 1000,- med nissegaver
 
Siste årene har vi gitt henne noe hun ønsker seg, ofte ikke særlig dyrt. Og heller puttet penger til sparing :)
 
Back
Topp