Hvor mye bruker dere på julegaver til barna?

Agnete

Forumet er livet
Jeg funderer litt på hvor mye vi skal legge inn i julegaver i år. Og lurer på hva andre bruker på julegaver til barna og om det er alltid likt mellom søsken?
 
Varierer litt fra år til år. I år førte jeg opp 1500 som budsjett. Tenåringen får for litt mer, 1åringen er foreløpig godt under. Vet ikke om vi kommer til å kjøpe noe mer til han enda.
Hadde de vært mer jevngamle, eller han minste eldre, hadde jeg nok vært mer opptatt av at det skulle være forholdsvis likt.
 
I år veldig mye mer enn vi pleier.
Fått en del penger av svigerfar + at vi har puttet inn noe penger selv til en felles gave til familien. Ny TV + PS4.
Det eldste får nye telefoner, og minste får masse Lego. I tillegg får de årskort på Tusenfryd for neste sesong.
 
Nå har jeg barn på 2,5 år og 6 mnd, så vil nok endre seg når de blir eldre.

Til 2 åringen har jeg brukt 150kr og yngste har vi rett og slett ikke kjøpt noe til. De får så mye annet. Jeg tenker at jeg nok øker litt når de blir eldre, men kommer nok ikke til å bruke ekstremt mye på julepresang, da de får fra så mange. Jeg tror jeg kommer til å tenke noen lunde lik sum, men er ikke veldig nøye på at det skal være nøyaktig likt. Kjøper ikke bare for å kjøpe :)
 
I år er første gang at vi har kjøpt julegave til eldste (3,5år), tidligere har vi satt inn 500 på konto. Så vi setter inn 500 til minsten og kjøpt ny sykkel til eldste :) skal prøve å gjøre det likt, men foreløpig er de ikke så nøye på det, så kjøper ikke bare for å kjøpe.
 
I år tror jeg det blir iPad på eldste, så blir litt dyr gave. Yngste får ikke så dyr gave. Han skjønner ikke hva jul er engang. De er 2 og 6, så det er innafor å forskjellsbehandle de en liten stund til;)
 
Vi har kjøpt for 3000kr til eldste, mangler da gave fra nissen.. 2500kr av dem er sykkel, noe hun trenger og bruker mye :)

Yngste får for ca 1500kr, han trenger ikke noe særlig, og da kjøper vi ikke bare for at de skal få for samme sum.
 
De får for det samme, og det er ca. 3000,- +/-.
 
2 åribgen får for 4-500 i år, men kun pga pappaen vil kjøpe en stor bil til han.
I fjor brukte vi vel 150 på en myk dinosaur og året før en 50 lapp på stablekopper.

Blir nok å forskjellsbehandle neste barn veldig fram til de får en forståelse av hva som foregår.
Trenger jo ikke ø være lik faktisk verdi så lenge de oppleves like også.
 
I år har jeg lagt lista lavere enn tidligere siden jeg skal ut med endel til konfirmasjonen neste år. Ca 1000 kr på hver av dem.
I tillegg har begge to bursdag rett over jul, så resten av ønskelisten spares til da.
 
Mine tre barn på 3,5, 2,5 og 3 mnd får ikke gave av oss. De får mange gaver på julaften av familie og venner og verken skjønner eller legger merke til at de ikke får noe av oss. Siden de får mer enn nok av andre ser jeg ingen grunn til å kjøpe gave bare fordi det er julaften.

når de blir større er det mer naturlig å kjøpe gaver. Da vil de få for ca samme sum.
 
Brukt ca litt under 2000kr til alle 3 guttene mine :) Di er 6,5 år, 5 år og 2 år :) Fått litt som (spesielt di to eldste skal dele ) som brettspill og diverse :)
 
500kr i år, brukte over 1000kr i fjor, så dette vil nok variere ut i fra hva hu liker og vi tenker hu vil bli glad for :)
I år fant jeg alt på tilbud, så ville blitt mye mere :)
 
3600 på han på 16. Hun på halvannet ca 1600. Hun skjønner ikke verdien uansett. Føler ikke at vi må gi for samme sum.
 
200 til hun på 9 mnd, en brio dachs, og 450 på brukt skiutstyr til han på 7 år. Blir litt nissegaver i tillegg til å åpne på morgenen. Der er det brodder, tusjer og ny tegneblokk. Og en spillende babyshark håndsåpe fra Normal...! Ting han trenger/hadde fått uansett. Vi har ikke pakkekalender, men noen nissegaver i stedet.
 
Ble 750 i år på halvannetåringen. Tenkte ikke å kjøpe noe egentlig, men så trenger han litt mer leker til å ha ute. Har ikke noen å arve det fra så. :p
 
Back
Topp