Hvor mye blir pappaen med på i svangerskapet?

Her ser vi det litt an :) han har brukt å være med på kontroll inni mellom, mest på den første, og OUL. vi ser hva han fått til mtp jobben og. Men klarer meg fint alene da jeg bruker å snakke litt om tidligere problematikk. Og må planlegge å forlate mann og barn en mnd før termin
Forlate mann og barn? :confused004:happy8 lyst til å utdype? :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004

Oi, det høres drastisk ut? Eller bor dere på Svalbard?
Neida, bare jeg som er risikofødende, og må bo på pasienthotellet i god tid før termin, så det ikke går ille med meg :) er forvist i fra fødestua her etter første fødsel, og må føde på sykehus. Men det er 2,5 time unna oss. Forrige fødsel varte bare 2,5 timer, så nå er det enda skumlere for meg å være langt unna om fødselen starter :smiley-ashamed004

Blir med på privat tul 7+5, offentlig tul i uke 12(så lenge han har fri). Samt oul senere (der vil jeg Hn tar seg fri uansett). Blir ikke med på jm-timer. Kanskje den siste fødselsforberedene om han vil. Dette er vårt barn nr.2. Var korona i 2020 sist vi fikk,så da fikk han ikke vært med på så mye :/

Her er mannen kanskje litt over snittet interessert i alt som skjer å synes det er så koselig :Heartred Blir vår tredje og siste så han er både rutinert men samtidig så "på":love7
Skal selfølgelig være med på ul, første i uke 7+0 i morgen, men de andre også. Blir å med på noen jm timer, tar den første sammen neste uke så ser vi hvem som faller seg naturlig. Han blir selfølgelig en viktig støtte for meg når vi kommer til fødselen, han var det de to andre gangene også, gjorde hele opplevelsen trygg og god. Men han er også med hver dag mentalt og emosjonelt. Sitter og leser seg opp på alt mulig, alt hva som hjelper mot svangerskapskvalme for så å skjemme meg bort, til å sette seg inn i kostholdsråd og utviklingen fra uke til uke. Lurer jeg på noe er dett raskere å spørre han en å lete opp selv:happy090
Ble nesten litt oppgitt for har så lyst på lakris, noe jeg vanligvis ikke spiser. Da plutselig fikk jeg beskjed om at det skal jeg ikke spise for mye av, så han er mere oppdatert en meg. Men så god støttespiller og omsorgsfull uansett hva vi gjør så han er en viktig støtte hele svangerskapet:Heartred

Mannen her blir med på tul og oul samt den jordmor timen som er ment for at partner skal være med. Det samme gjorde han sist svangerskap.

Har fått første time til jordmor, og det er første gang for oss begge. Er det anbefalt at han blir med på første time, eller er det bare greiest å dra alene?
Her fikk jeg beskjed når jeg bestilte time med jordmor at hun foretrakk at jeg kom alene på første time. Så varierer vel fra plass til plass. Her var samboer med på OUL og en jordmortime der det var ønskelig at partner var med.

Her er mannen kanskje litt over snittet interessert i alt som skjer å synes det er så koselig :Heartred Blir vår tredje og siste så han er både rutinert men samtidig så "på":love7
Skal selfølgelig være med på ul, første i uke 7+0 i morgen, men de andre også. Blir å med på noen jm timer, tar den første sammen neste uke så ser vi hvem som faller seg naturlig. Han blir selfølgelig en viktig støtte for meg når vi kommer til fødselen, han var det de to andre gangene også, gjorde hele opplevelsen trygg og god. Men han er også med hver dag mentalt og emosjonelt. Sitter og leser seg opp på alt mulig, alt hva som hjelper mot svangerskapskvalme for så å skjemme meg bort, til å sette seg inn i kostholdsråd og utviklingen fra uke til uke. Lurer jeg på noe er dett raskere å spørre han en å lete opp selv:happy090
Ble nesten litt oppgitt for har så lyst på lakris, noe jeg vanligvis ikke spiser. Da plutselig fikk jeg beskjed om at det skal jeg ikke spise for mye av, så han er mere oppdatert en meg. Men så god støttespiller og omsorgsfull uansett hva vi gjør så han er en viktig støtte hele svangerskapet:Heartred
Du er heldig som har en så fantastisk fin og engasjerende kjæreste❤️

Jeg vet ikke hvor engasjert faren ønsker å være, vi har vist at jeg er gravid i 2uker i dag, men han er ikke så intrissert i å snakke med meg om det, så da lar jeg være. Skal til jordmor til onsdag. Han vet ikke at jeg har time da.

Jeg vet ikke hvor engasjert faren ønsker å være, vi har vist at jeg er gravid i 2uker i dag, men han er ikke så intrissert i å snakke med meg om det, så da lar jeg være. Skal til jordmor til onsdag. Han vet ikke at jeg har time da.
Blir kanskje mere virkelig for han når han får høre de første hjertebank og ul, og selv kan kjenne på spark og bevegelse på din mage senere :Heartred

Lang prosess med en exu og senabort i uke 16, deretter ivf pga jeg måtte fjerne eggleder og den andre var tett.. det har vært et tøft år og heldigvisbhar samboer støtta meg og vært det 100 prosent. Blir med på ultralyder og kanskje en jordmortime( var med sist) . Blir nok ikke med på alle legetimer/ jordmortimer nei.

Han kommer nok til å være like deltagende som med de andre , sånn sett bort i fra tiden med koronarestriksjoner. Så han blir med på Tul, Oul, en jordmortime for å signere farsskapserklæring og selve fødselen. Med første var han også med på et fødselsforberedene kurs. Ellers så kommer jeg til å ta jordmortimer og oppfølging på kk alene(ul en gang pr måned etter uke 24). :)

Han kommer nok til å være like deltagende som med de andre , sånn sett bort i fra tiden med koronarestriksjoner. Så han blir med på Tul, Oul, en jordmortime for å signere farsskapserklæring og selve fødselen. Med første var han også med på et fødselsforberedene kurs. Ellers så kommer jeg til å ta jordmortimer og oppfølging på kk alene(ul en gang pr måned etter uke 24). :)
Jordmor sa de ikke signerte der øengre men på sykehuset, men at hun gjerne ville han skulle med på en time iallefall

Her har han allerede vært med på to UL (6+3 og 8+0), så første jordmortime 8+6 drar jeg på alene. Så får vi bare se an litt fremover, tenker jeg. Hva han ønsker og jeg har behov for. Garantert UL uke 12 og OUL, men ser for meg det blir en jordmortime eller to også.

Back
Topp