Hvor mye bæsjer babyen deres ?

Er avføring av MME brunfarga?
Lille her har hatt mer gulfarga avføring hele tiden, på tross av at hun hovedsaklig får MME, kun snakk om dråper av morsmelk.

Blandes maltekstrakt rett i MME?
Avføringen hos MME er ofte brunere og fastere i konsistensen. Men kan samtidig være litt gul og grønnlig. Vår hadde mer brunlig før men etter å ha gått over til en blanding av hipp erstatning og morsmelk ser den ut til å ha blitt mer gul. Hvilket merke bruker du?
Vi tar en kvart teskje i 3 av hennes daglige måltider, og har gjort det et par dager. I går hadde hun en stor avføringsbleie, men siden den var sennepsgul tenkte jeg at det bare var morsmelk avføring som kom ut, men mulig det bare er pga bytting av merke.
 
Avføringen hos MME er ofte brunere og fastere i konsistensen. Men kan samtidig være litt gul og grønnlig. Vår hadde mer brunlig før men etter å ha gått over til en blanding av hipp erstatning og morsmelk ser den ut til å ha blitt mer gul. Hvilket merke bruker du?
Vi tar en kvart teskje i 3 av hennes daglige måltider, og har gjort det et par dager. I går hadde hun en stor avføringsbleie, men siden den var sennepsgul tenkte jeg at det bare var morsmelk avføring som kom ut, men mulig det bare er pga bytting av merke.

Ah, jeg var ikke klar over at den kunne ha en annen farge. Og siden avføringen her har vært ganske gul hele tiden, har jeg ikke tenkt noe på det heller.

Vi bruker også Hipp, da vi ble tipset om at den var litt mer magevennlig enn NAN. Kanskje Hipp gir litt gulere avføring da?
 
Avføringa her er litt grønnbrun med innslag av gult etter vi starta på mme, og mye fastere enn morsmelkbæsjen. Likner mer på vanlig bæsj. Maltekstrakt kan blandes rett i flaskene ja :)

Ah, her har den vært ganske gul hele tiden, så har ikke tenkt at avføring kanskje kunne ha en annen farge ved bruk av MME. Nå veit jeg ikke hvordan avføringen ser ut ved kun morsmelk, men denne er alt fra grøtete til bløte pølser :hilarious:Men gul da.

Ok, da veit jeg det, tilfelle det blir aktuelt å ta i bruk litt maltekstrakt.

Leste forresten posten din om omstendighetene for litt avføring hos dere, godt det hjelper med litt bevegelse og massasje, kan jo tenkes det er det som skal til i starten, og så går det mer av seg selv. Vi og har syklet, massert og ratt beina forsiktig opp mot magen noen ganger, da vi trur hun har hatt noe plager med luft og mye gråt derav. Her hendt det har kommet ut litt etterpå.
 
Er det bare hos oss det er kun 1 bæsjebleie ila uka? Spiser mest mm men har 2 flasker ila døgnet. Bytta fra nan til hipp forrige uke, og fikk da 2 bæsjebleie onsdag og torsdag, siden har det ikke kommet igjen. Fyller fort 2 bleier når det da først kommer, og det er vanlig grøtete konsistens, og det kommer som pølser når vi åpner bleia for skift. Har prøvd massasje og lett press med beina opp mot magen, men det kommer bare luft..:oops:
 
Er det bare hos oss det er kun 1 bæsjebleie ila uka? Spiser mest mm men har 2 flasker ila døgnet. Bytta fra nan til hipp forrige uke, og fikk da 2 bæsjebleie onsdag og torsdag, siden har det ikke kommet igjen. Fyller fort 2 bleier når det da først kommer, og det er vanlig grøtete konsistens, og det kommer som pølser når vi åpner bleia for skift. Har prøvd massasje og lett press med beina opp mot magen, men det kommer bare luft..:oops:
Her er det heller ikke mange bæsjebleier ila uka. Får kun morsmelk.
 
Er det bare hos oss det er kun 1 bæsjebleie ila uka? Spiser mest mm men har 2 flasker ila døgnet. Bytta fra nan til hipp forrige uke, og fikk da 2 bæsjebleie onsdag og torsdag, siden har det ikke kommet igjen. Fyller fort 2 bleier når det da først kommer, og det er vanlig grøtete konsistens, og det kommer som pølser når vi åpner bleia for skift. Har prøvd massasje og lett press med beina opp mot magen, men det kommer bare luft..:oops:
Litt oftere her. Men ikke daglig. Kun morsmelk. Med de andre så var det jo nesten bæsj i hver bleie. :oops: Så selv om man ikke skal sammenligne så gjør man jo det. :rolleyes:
 
Her var drt bæsj helel tiden,. Men nå som Han er 3 uker + endret det seg litt. Nå er det 3 stre bæsjebleier om dagen. Mye tiss da. Bytter bleie 2-3 time. I går tisset han ut tre skift. :hungover:
 
4 uker gammel nå og delammer, han har som regel to bæsjebleier per døgn. Mellomting mellom gul og brun egentlig, kanskje det er pga delammingen.
 
Back
Topp