Hvor mye bæsjer babyen deres ?

En tråd i 'Juli 2021' startet av JayCee, 21 Jul 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. JayCee Forelsket i forumet JuniJubel2021 Juligull2021

God morgen :)

Hvor mye kan en baby bæsje på en dag?

Min lille jente har bæsj i hver eneste bleie jeg skifter. Jeg kan sikkert telle på en hånd de bleiene som kun har vært tiss i. (16 dager gammel)
    Det varierer litt med mengde, noen ganger mye og noen ganger bare spor.
    De på helsestasjon er ikke bekymret.
    Godt det kommer ut sier jeg bare,men kan ikke huske at storebror bæsjet så mye i begynnelsen :laughing002

2. Nor1 April 2013s sportye :) Juligull2021

Nå er jo mitt minne 8 år gammelt, men hun bæsjet veldig mye husker jeg. Ulik konsistens og mengde, men omtrent i hver bleie. Nå var nok noe av forklaringen magevondt/kolikk her da, men mener det var ofte når det gikk over også.

• Nyttig Nyttig x 1
  3. Ponyo Forelsket i forumet

Samme her, bæsjebleier dagen lang

• Liker Liker x 1
  4. HCS Forelsket i forumet Snøkrystallene2021❄️

Sniker. Sånn var det med min lille frøken også. Viste seg at hun hadde melkeallergi. Men hvis det kun er mange bleier og hun ikke viser noe mistrivsel og vekten øker som den skal så er det nok helt greit :)

• Nyttig Nyttig x 1
  5. MissFlite Flørter med forumet

Bæsj i stort sett hver eneste bleie her også, vi telte her en dag og landa vel på 16 stk til dagen

Han her er en snikbæsjer, mens første bæsja med et brak 3-4 ganger om dagen. Det meste er normalt virker det som :)

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  6. Lakris<3 Andre møte med forumet

Her er det bæsj 3-4 ganger daglig. Med forrige var det nesten ved hvert eneste måltid. Så forskjell mellom barn, tydeligvis : ) Får se om det holder seg, da ; )

• Liker Liker x 1
  7. Bordknott Flørter med forumet Juligull2021

Her kan jeg telle på en hånd hvor mange bleier det ikke er bæsj i. Går 5-6pk med bleier i uka. Hun er 5,5 uke gammel. Legene er ikke bekymret.

• Liker Liker x 1
  8. Lykkenerstor Elsker forumet Tilgangsansvarlig Sensommerbarna 2016 Juligull2021

Er stort sett bæsj i alle bleiene her, kanskje 2 bleier med kun tiss om dagen. Går 10-12 bleier hver dag her :)

• Liker Liker x 1
  9. Spinnelill Forumet er livet JuniJubel2021 Juligull2021 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Vi sliter med forstoppelse, så her går det fort et par tre dager mellom bæsjebleiene, til tross for behandling med laktulose :( Han får kun mme nå, så burde hatt daglig avføring.

• Hjertelig Hjertelig x 3
  10. Tyttebær Forelsket i forumet Juligull2021

Stort sett bare bæsjebleier her også! Frøkna er 12 dager gammel.

• Liker Liker x 1
  11. JayCee Forelsket i forumet JuniJubel2021 Juligull2021

Uff :( krysser fingrene og håper det snart stabiliserer seg ;)

12. JayCee Forelsket i forumet JuniJubel2021 Juligull2021

Her går det sikkert en bleiepakke på 2 dager :woot: men jeg skifter vel kanskje litt for mye. Bare en promp lager spor i bleien hennes.
    Heldigvis går hun fint opp i vekt og er glad og fornøyd :)

13. *Marihøna* Flørter med forumet Juligull2021

Vi har også hatt litt problemer med avføringen, jeg delammer men blir mest mme. Hvilket merke bruker du? Vi startet med nan men etter å ha byttet til hipp så er det blitt bedre. Vi har også i litt maltekstrakt, en kvart t-skje i tre av hennes daglige måltider.

14. Spinnelill Forumet er livet JuniJubel2021 Juligull2021 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Han har en spesialvariant uten kumelkprotein, som heter neocate. Må hentes på apoteket på resept. Prøvde msltekstrakt først, uten effekt. Tror laktulosen hjelper litt, men nå har han fryktelig mye luft i magen :( skal ikke være lett for de små magene denne perioden her...

15. *Marihøna* Flørter med forumet Juligull2021

Vi er nok ikke helt kvitt problemet vi heller. Nå kommer det bare ut morsmelk avføring ( sennespsgul) men den brune Mme avføringen har vi ikke sett på noen dager, og det er det hun får mest av. Vi forsøker med malt noen dager til så får vi se om det kommer mer. Godt tips om laktulose. Var det legen som anbefalte det og hvor mye gir du? Tar vel noen dager før effekt der også :rolleyes:

16. Spinnelill Forumet er livet JuniJubel2021 Juligull2021 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Legen sa jeg kunne prøve det om maltekstrakt ikke funker, 5 ml morgen og kveld. Men vet ikke hvor lenge vi kan gi det :confused005

17. *Marihøna* Flørter med forumet Juligull2021

Sikkert mer effektivt enn malt, men kan vel ta noen dager. Håper det går seg til så fort som mulig! Er ikke noe gøy når de plages med magen og blir urolige :dead: Skal også hjelpe å bade baby, massere magen, og sykkelbevegelser med beina.

18. Uteglede Flørter med forumet Juligull2021

Er avføring av MME brunfarga?
    Lille her har hatt mer gulfarga avføring hele tiden, på tross av at hun hovedsaklig får MME, kun snakk om dråper av morsmelk.

Blandes maltekstrakt rett i MME?

19. Spinnelill Forumet er livet JuniJubel2021 Juligull2021 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

De siste par dagene har bæsjen kommet etter ca et kvarter på stellebordet med småprat, sykling med beina og massasje av magen med babyolje. Litt omstendelig opplegg for å få ut litt bæsj, men hva gjør man vel ikke for å hjelpe de små :rolleyes:

20. Spinnelill Forumet er livet JuniJubel2021 Juligull2021 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Avføringa her er litt grønnbrun med innslag av gult etter vi starta på mme, og mye fastere enn morsmelkbæsjen. Likner mer på vanlig bæsj. Maltekstrakt kan blandes rett i flaskene ja :)

Del denne siden