Hvor mye bærer dere babyen?

Jeg tenker at det er opp til hva man ønsker selv og hva babyen trenger. Noen babyer trenger å bli bært mye, mens andre ikke trenger det. Min er en av de som trives godt i nestet sitt og trenger ikke å bli bært noe særlig, men de gangene han er urolig og trenger det så nøler jeg ikke med å gjøre det. Og de dagene han gjerne vil sove i mammas fang så får han det :)

Det var sånn min bestemor lærte det skulle være. Var jo ikke sånn når jeg var liten heldigvis. Men mammaen min er helt "normal " hun altså. Haha! Så de tok vel ikke skade av det.

Så forresten en helt fantastisk morsom ammevideo på stolavs rett etter fødsel,sikkert flere her som har sett den. Da fikk vi se tilbake i tid. Babyene lå jo på egen stue på aykehuset og var kun inn til mammaen for amming hver fjerde time. Bra tidene har forandret seg.

Hehe, bra at hun ikke tok skade av det ;) De færreste gjorde nok det, men hvor er kosen med baby hvis man stuer de bort? :)

Vet du om den videoen finnes på nett og? :)
Ja, virkelig bra at tidene har forandret seg!!

Tviler på at du sitter på gamlehjem og angrer på at du kosa for mye med babyene dine om 50-60 år, så bare kos i vei! Jeg tror det er sunt for både oss og babissene :) man kan ikke skjemme bort så små barn. Det har jeg lest på internett faktisk og da MÅ det jo være sant!! :)

Jeg tror at jeg allerede om få år kommer til å angre på at jeg gjorde NOE som helst annet enn å bare kose. Jeg får gjort minimalt med husarbeid, små skippertak bare. Eneste er klesvasken jeg MÅ få gjort. Kanskje jeg skal ansette noen til å gjøre det, så kan jeg kose enda mer med baby ;)
Nei, og om babyer likevel kan bli bortskjemt så får hun bli det :D
Haha, jada alt på internett er sant ;)

Koser masse med babyen min, men legger han også fra meg mye. Har en storebror på 2,5 år, som også krever sitt. Noen ganger må bare babyen gråte, så jeg får lagt storebror feks og jeg er alene med de to. Av og til må jeg henge opp den maskina med klær mens baby gråter. De har ikke vondt av å gråte litt, men det betyr ikke at de ikke skal få masse kos og bli bært når de er urolige.

Ja, av og til må man jo. Jeg stresset veldig med dette de første ukene, kunne ikke legge hun fra meg i frykt for at hun skulle begynne å gråte. Men jeg må jo f.eks på do... ;)
Og når man har eldre barn må det jo bli sånn.

Mye er ikke så glad i vogna og hele dagen så ligger babyen på brystet mitt :) Nærhet er viktig og det har jeg lært etter jeg lyttet altfor mye på andre med førstemann. Har enda dårlig samvittighet for det :(

Det er ganske herlig å ha babyen på brystet :) kos deg med det!!!
Du skal nok ikke ha dårlig samvittighet, du gav sikkert masse nærhet likevel :)

Jeg tenker at det er opp til hva man ønsker selv og hva babyen trenger. Noen babyer trenger å bli bært mye, mens andre ikke trenger det. Min er en av de som trives godt i nestet sitt og trenger ikke å bli bært noe særlig, men de gangene han er urolig og trenger det så nøler jeg ikke med å gjøre det. Og de dagene han gjerne vil sove i mammas fang så får han det :)

Så herlig at du har funnet ut hva som er best for dere :) Kos dere :)

Jeg føler jeg legger han fra meg for mye:( Hvertfall på dagtid. Når han er våken er jeg alltid sammen med han, men når han sovner må jeg rekke å spise, pumpe og koke flasker før han skal ha mat igjen. Om natta sover han i egen seng på vårt rom. Jeg tror nok ikke han lider av å ligge for seg selv, men får litt dårlig samvittighet likevel. Jeg koser og holder mye ellers, men jeg føler jeg må legge han fra meg for å få gjort det jeg må gjøre, selvom jeg helst bare skulle hatt han på brystet hele dagen♥ Når han trenger kos og nærhet får han det, og når han bare vil ligge å sove på meg sitter jeg med fullsprengte pupper med den lille kroppen på brystet. Føler han får det han trenger, det er kanskje jeg som får litt underskudd;)

Jeg føler jeg legger han fra meg for mye:( Hvertfall på dagtid. Når han er våken er jeg alltid sammen med han, men når han sovner må jeg rekke å spise, pumpe og koke flasker før han skal ha mat igjen. Om natta sover han i egen seng på vårt rom. Jeg tror nok ikke han lider av å ligge for seg selv, men får litt dårlig samvittighet likevel. Jeg koser og holder mye ellers, men jeg føler jeg må legge han fra meg for å få gjort det jeg må gjøre, selvom jeg helst bare skulle hatt han på brystet hele dagen♥ Når han trenger kos og nærhet får han det, og når han bare vil ligge å sove på meg sitter jeg med fullsprengte pupper med den lille kroppen på brystet. Føler han får det han trenger, det er kanskje jeg som får litt underskudd;)
Samme her.. Jeg har litt mark i rompa, og mini sover mye, så da løper jeg rundt og gjør alt mulig rart når han sover. Får dårlig samvittighet innimellom så da plukker jeg han opp selv om han sover. Så går det tre min, og da finner jeg noe jeg må gjøre igjen ;) Men han sover i stua da, så han hører vel at jeg er her.
Jeg tror og foreldregenerasjonen har glemt litt. De lot nok ikke barna ligge å gråte, det tror jeg ikke noe på. De hadde jo morsinnstinkt de og ;) Så jeg tipper det er noen avvik i deres teori og praksis ;)

Mitt råd: gjør det som er naturlig for deg og drit i hva andre sier/mener:)

Jeg bærer ikke jenta mi så mye pga vond rygg, men sitter mye med henne på fanget/i armkroken.

Sånn er det her også. Jeg må gjøre husarbeid og ta meg av storesøter og litt forskjellig så når jeg skriver at jeg holder og koser så mye som mulig så er det når hun er våken,steller eller hvis vi tar en powernap sammen :-)
Litt ekstra kos på kvelden hvis hun er våken etter søsteren har lagt seg,og da er det gjerne pappan som koser en del ettersom han har jobbet hele dagen.
Syntes ikke du skal ha dårlig samvittighet for det! Babyene er flinke til og melde fra om behovene sine :D

Han får nok det han trenger :-) han trenger jo mat og, og da må mamma få pumpe seg! Du gir han jo nærhet når han trenger det! Og så er de veldig forskjellige! Min jente skal jo helst sove oppå meg hele dagen. Bæresjal er da gull verdt!!

Samme her.. Jeg har litt mark i rompa, og mini sover mye, så da løper jeg rundt og gjør alt mulig rart når han sover. Får dårlig samvittighet innimellom så da plukker jeg han opp selv om han sover. Så går det tre min, og da finner jeg noe jeg må gjøre igjen ;) Men han sover i stua da, så han hører vel at jeg er her.
Jeg tror og foreldregenerasjonen har glemt litt. De lot nok ikke barna ligge å gråte, det tror jeg ikke noe på. De hadde jo morsinnstinkt de og ;) Så jeg tipper det er noen avvik i deres teori og praksis ;)

Det er jo bra at han klarer å sove litt alene! Jeg elsker å kose med jenten min,.men savner litt å ha hendene mer fri. Men jeg får nyte det nå, plutselig vil hun sikkert ikke holde meg i hånden engang!!

Nei, hvem kan høre på at de griner!! Kan ikke skjønne det!

Back
Topp