hvor mangen her inne tar seg 1glass vin i svangerskapet?

Under mitt forrige svsk tok jeg et glass Martini Asti, en slags champagne, FØR jeg visste at jeg var gravid. Ble kvalm etter 1 glass og kunne ikke skjønne hvorfor. Var bare 4 ukre på vei da, så fant ikke ut om graviditeten før etter en uke. Da forsto jeg sammenhengen [;)]. Nå er hun 5 år og frisk som en fisk [:)].
Det var eneste glasset med alkohol også da. For min egen del vil jeg ikke drikke under svangerskapet, og er ikke-røyker. Men dersom vi besøker noen som røyker, nekter jeg ikke dem å røyke i sitt eget hjem fordi jeg har kommet på besøk. Er det fest med mange røykere, velger jeg heller å holde meg hjemme. Dette fordi jeg ikke greier all den røyken. Men hva andre gjør under et sv.sk. har ikke jeg noe med. Er sikkert ikke noe helgen jeg heller. Lite aktiv og veldig glad i mat [:D].

Jeg tok ett glass vin på nyttårsaften. Barnet har ingen skade av ett glass.

Sier jo ikke at jeg vet 100 % sikkert da. Men hørte med lege og jordmor ved forrige svangerskap, og de sa jeg trygt kunne ta meg ett glass vin. Ikke tro att jeg drikker vin hele tiden, det stemmer ikke, kun det på nyttårsaften.

Gidder ikke ta noen sjanser og klarer å holde meg unna alkohol den perioden jeg må. Jeg er også nøye på å ikke være passiv røyker under svangerskapet. Nå var jeg så heldig at jeg hadde sluttet å røke før jeg ble gravid og har ikke noe problemer med det heller[:)]

Men alle har ulike synspunkter og det er jo greit. Jeg tror nok ikke ett glass vin gjør noe skade, men blir det glasset hver eneste dag hadde jeg nok tenkt en gang til over hva jeg gjorde[8|]

jeg rører aboslutt ikke alkohol i svangerskapet.. Dette er null problem for meg, men så rører ikke jeg stort av alkohol til vanlig heller da.. Drikker kanskje maks 5 rusbrus i året, bare som kos...

Jeg drikker ikke noe med alkohol i,og kommer ikke til å gjøre det så lenge jeg er gravid.

Back
Topp