hvor mangen her inne tar seg 1glass vin i svangerskapet?

[:)]Har aldri drukket noe serlig,så da jeg fant ut at jeg var gravid sluttet jeg helt! Det var med nr en... I løpet av de siste litt over tretten årene har jeg drukket et glass vin,i mitt eget bryllup.Så jeg er totalavholds. Synes ikke alkohol og barn passer sammen, men er ikke fanatiker ! Gubben kan gjerne drikke både øl og vin[:D] Men jeg rører ingen ting.(savner det ikke heller.)

Jeg hadde aldri gjort det selv, for hvis noe ikke hadde vært som det skulle med babyen hadde jeg alltid tenkt at det kunne være pga vinen ( selv om det ikke trengte være det)

nei drikking og graviditet utgår for min del... selv om det bare er et galss vin

Jeg har hatt et glass vin ved tre anledninger som jeg har nippet og kost meg med. Og drukket haugevis med farris ved siden av.[8D]

jeg har egentlig ikke no særlig lyst på vin i det hela tatt.drakk ett halvt glass champagne på et kurs jeg var på i september + et lite glass rødvin på julebordet.ellers så har både jeg holdt meg unna både røyk og alkohol.

Jeg for min del skjønner Ikkje hvordan noen kan røre alkohol under svangerskapet......
Jeg er helt I mot det, Har verken drukket eller røkt.
Var nesten stor røyker før, Men sluttet noen dager etter at vi fant ut om svangerskapet, Fikk heldigvis avsky på det.... [:D]

Jeg har en svigermor som synes jeg er helt rar som nekter å drikke alkohol i svangerskapet.. Men det er det valget jeg har tatt! Trenger ikke alkohol til vanlig, da trenger jeg det hvertfall ikke nå!

Jeg har verken røykt eller drukket siden jeg fant ut at jeg var gravid! Synes ingen av delene passer sammen med ett svangerskap.

Heisann jenter!

Mange sterke meninger her, å sånn skal det være!
Jeg bruker daglig blodfortynnende (Fragmin injeksjoner), for å forebygge bla svangerskapsforgiftning.
I den forbindelsen er jeg annen hver uke på Bærum sykehus til kontroll hos jordmor, en lege på føden og en annen lege på Gyn. Alle de tre personene har sakt at et gl rødvin er ufarlig, heller godt for blodomløpet/sirkulasjonen, samt for søvn og avslapping i kroppen (husk det er snakk om 1 GLASS her). Årsaken til at dem har tatt det opp er at jeg må være ekstra påpasselig med å nyte rødvin eller annen alkohol i tilegg til det blodfortynnende jeg allerede tar hver dag.

Det høres ut som jeg er opptatt av det med alkohol, det er jeg ikke! Jeg rører ikke alkohol, å har aldri røkt i hele mitt liv. Men på bakgrunn av det de har sakt til meg kan det jo ikke være "farlig"????
Kan ikke tenke med at alle de tre forskjellige personene tar feil, eller vil veilede meg feil med tanke på at jeg har en "komplisert" svangerskap...Hmmm!!

Ikke at min historie hadde så mye med emnet å gjøre, men ville bare dele med dere mine opplysninger.

Kathrine

Jeg har ikke rørt noe som helst av alkohol. Det gjorde jeg ikke sist heller. Klarer bare ikke tankten på det nå. Men det er jo meg da :)

*klapper* for Godhjerta som sluttet og røyke

------Bra jobba---------

Kathrine

Lille vennen i magen min fikk seg to små fester de første ukene etter befruktningen. Første helga visste jeg jo ikke om jeg var gravid, andre helga testet jeg jo negativt. Men alkoholen smakte jo absolutt ikke, så det ble to fester med så lite alkohol at jeg kjente ingenting, og tømte ut det meste...

Etter det har jeg ikke rørt alkohol. Var på en pub der de solgte gløgg og vi spurte jo da om det var alkohol i den - de sa nei, men jeg syntes det smakte rødvin og da lot jeg være å drikke den.

Vil jo ikke utsette babyen for farer. Er jo så etterlengtet.

Jeg også har 0 toleranse på alkohol...

Drikker ikke i det heletatt!! Kunne ikke falt meg inn! Og kan jo si det sånn at jeg har jo hatt lyst på et glass vin eller en øl for den slags skyld, men jeg er så redd for at dersom noe skulle gått galt....at jeg vil bli sittende igjen med en "var det fordi jeg... " et eller annet følelsen! Men uansett...det jeg drikker og spiser går til barnet..og hun skal ikke få nyte alkohol før hun er 18 år...BASTA![:D]

jobber på en barneavdeling og en av legene våre er professor som har forsket på dette. Man vet ikke hvor mye alkohol som skader, men for å sette ting på spissen sier hun at det er bedre å bruke narkotika enn å drikke i svangerskapet. Alkohol er VELDIG VELDIG farlig i svangerskapet. Selv er jeg i 13 uke og joda klart det frister med 1 glass vin (det kan jo ikke skade....). Det er det samme som å spille russisk rullett og spesielt farlig de 3 første mnd da det er da fosterest indre organer dannes.

Når det finnes alkoholfrie varianter så drikk heller dette. Selv drakk jeg Claustaler og alkoholfri vin på nyttårsaften. Krysser fingrene for din del, for jeg unner INGEN barn å vokse opp med føtal- alkohol syndrom (i tillegg til at de gjerne utvikler hyperaktivitet etc).

ORIGINAL: maritk

jeg glemmer aldri dokumentar nrk sendte i høst der de viste et sykehus i usa der de behandlet barn av rusmisbrukere... de fikk inn en gutt på et par timer der mora ikke var alkoholiker, men hadde drukket noen glass vin i uka til maten (sosietetskvinne). ungen hadde helt syke abstinenser, skalv hele tiden, klarte ikke å spise eller noe annet pga han måtte kontrollere skjelvinga. hadde superømfindtlige sanser, takla bl.a ikke lys og berøring. med unntak av dem som tar metaamfetamin så finnes det ikke noe verre å utsette barna for enn alkohol... skadene er faktisk verre enn ved narkotikabruk.

jeg kan forstå at de som drikker litt alkohol under svangerskapet gjør det fordi leger/jordmødre sier at det ikke skader med litt. men så lenge man ikke vet akkurat HVOR mye som er skadelig, så hadde jeg aldri våget å rørt det. folk har ulike toleransegrenser for hvor mye de tåler, og en dråpe alkohol på feil stadie i utvilkingen kan gjøre store skader. det er bevist at de som inntar alkohol lettere spontanaborterer.

noen sier at det finnes svært få med alkoholskader. det siste "nye" på forskningsfronten her er at det sees sammenhenger mellom konsentrasjonsvansker og ad/hd, og mors alkoholbruk. jeg sier ikke at de med adhd har hatt mødre som har drukket, det jeg mener er at det oppdages stadig nye ting på dette området. derfor våger ikke jeg å ta sjangsen.

Jeg kommer aldri i verden til å drikke alkohol, det er jo farlig for fosteret!!! Man må vel klare å holde seg i 9 mnd??? Ikke for å være "stygg" eller " ufin", det er ikke meningen det, men jeg har skrevet ned mitt syn på denne saken.

Jeg velger for min del å være totalavholds mens jeg er gravid, men gjort er gjort- ikke stress med det!!

Halloen.....
Personlig synes Jeg at vin er stygt, Men dersom man Ikkje har et drikke problem bør man vel klare og holde seg unna alkoholen??????
Er såh lenge siden Jeg har drukket nå at Jeg hadde sikkert blitt susete av et glass vin, Og tviler på at det hadde vært bra for babyen her.....

[:D]

drakk ett kvart glass før jeg fant ut at jeg var gravid,men hadde en anelse så derfor drakk jeg ikke så mye

Back
Topp