hvor mangen her inne tar seg 1glass vin i svangerskapet?

baby_jenta

Betatt av forumet
hvor mangen her inne tar seg 1glass vin i svangerskapet?
alle jeg har snakket med har alltid sakt att 1glass rødvin er ikke farlig men der i mot 2glass er være..
jeg tok meg 1glass på nyttårsaften også leste jeg her inne att selv det kan være farlig..
da blei jeg litt lei meg igrunn får jeg ville ikke gjøre noe som skadet det lille vesene jeg har i magen[:(]dume meg,skulle ikke latt meg friste av hva andre sa..[:(]

Jeg kommer ikke til å drikke, men det går nok veldig bra selv om du tok 1 glass. Venninna mi fant ut at hun var gravid i russetiden hun, og da hadde hun jo drikket masse hver dag, og det gikk veldig bra med sønnen hennes som er 5 år og i beste velgående [;)] Så ikke bekymre deg. Klem

Har også blitt fortalt at et glass vin i godt selskap kan nytes. Foreløpig har jeg enda ikke klart å smake på noen annet enn en halv kopp gløgg.. Frister liksom ikke. [;)]

Jeg drakk ingenting sist jeg var gravid, og har ikke drukket noe nå heller. Synes det er masse annet jeg kan kose meg med i denne perioden, så det er ikke noe problem for meg. Hvis man bare drikker litt en sjelden gang, er det sikkert ikke skadelig, men jeg tar ingen sjangser. Tar heller en munkholm vhis jeg har lyst på øl. Vinerstattningene er jo ikke like gode desværre...
Lykke til da..[:)]

Jeg drikker IKKE i svangerskapet, og er veldig imot det! Både det og røyking!

Enig der. Blir Munkholm og Mosel på meg når jeg sitter i lystig lag. Men røyker noen inne, så er festen over for min del.. [:'(]

Jeg har ikke rørt noe alkohol iløpet av svangerskapet og kommer ikke til å gjøre det.
Det kunne aldri ha falt meg inn...
Du ville vel aldri ha gitt en liten baby et glass vin?
et glass går jo sikkert bra men jeg ville ikke ha drukket flere[:)]

Jeg drikker helle ikke i svangerskapet. Kunne ikke falt meg inn, nå bruker ikke jeg mye alkohol til vanlig heller og vil la barna mine vokse opp i et hjem med minimalt alkohol. Men man vet vel ikke om 1 glass kan være skadelig eller ikke. Det er vel ting man ikke er sikker på. Og hadde jeg tatt meg 1 glass vin i løpet av svangerskapet og det viste seg at noe gikk galt med barnet, ja da hadde jeg aldri kunnet tilgi meg selv det glasset med vin. Og hva er vel vitsen??

drikker ikke å kommer ikke til å gjøre det heller!

det går sikkert helt fint med deg baby-jenta,men jeg sjønner ikke vitsen??vist noen sier ditt og andre sier datt,hvorfor ikke være på den sikre siden å holde seg helt borte?[8|]

Ikke for å skremme deg, men det er faktisk påvist fosterskader av kun små mengder alkohol... Men problemet er at det ikke er forsket nok på alkohol og fosterskader og de lærde strides om hvor farlig det er. Sosial og helsedepartementet fraråder alkohol i svangerskapet og oppfordrer til totalavhold. Om man vil ta sjansen er jo opp til hver enkelt, men jeg tar i alle fall ingen sjanser selv om jeg har flere venninner som fnyser av meg. Jeg vet om en ung jente som har en to- årig sønn med hjerneskade og de antar at det kan ha vært pga alkohol tidlig i svangerskapet, før hun visste at hun var gravid...

hei har ikke drukket noe selv men tror ikke det er noe farlig

Gjennom hele mitt svangerskap har jeg drukket ett halvt glass rødvin....det var på nyttårsaften,

Tok meg selv 1 glass i jula.... & har faktisk ingen dårlig samvittighet for det. Alle har vel sitt syn & synspunkter på alkohol, gravid aller ikke gravid. Forskjellige meninger er ingen uting.

Har hørt om flere tilfeller hvor 1 glass er blitt drukket i løpet av svangerskapet, og kan ikke si å se noe galt med de ungene...
Føl heller på hva du synes er riktig - for deg!

Alkohol og røyk hører ikke hjemme i svangerskapet.

ORIGINAL: fruluna

Jeg drikker IKKE i svangerskapet, og er veldig imot det! Både det og røyking!

signerer

Hva med utenfor svangerskapet?
Samme mening der?
Bare nysgjerrig...

ORIGINAL: Nathen

Alkohol og røyk hører ikke hjemme i svangerskapet.

ORIGINAL: Anita20

jeg drakk et halvt glass hvitvin på nyttårsaften. men hadde egentlig ikke trengt.
hadde bare så veldig lyst til å drikke den dagen jeg også [8D]
men blir ikke noen flere glass utover.
men syntes ikke det er noe farlig å ta et glass i ny og ne.

jeg er ingen helgen når jeg ikke er gravid,bare så det er sakt.både røyka å drakk!MEN:når man ikke vet 100% at det ikke er skadelig hvorfor drikke???kjenner jeg blir litt irritert.

hva er vitsen med å drikke et halvt glass vin??fordi det er en "drikke dag"??[8|]såpass mener jeg er en selfølge at vi skylder di små vi bærer på!

som en kommende mor syns jeg det er upassende!alkohol å barn hører ikke sammen uansett.det går an å ta seg en fest når barnet er ute å barnevakten er på plass!!!!!!!!!!

Jeg giftet meg da jeg var ca fire nd på vei og fikk lov å ta meg et par glass....det endte meg at jeg hadde champis som jeg nippet til og et halvt glass hvitvin til maten......

Jeg rører ikke alkohol i svangerskapet. Men jeg er veeldig glad i vin til vanlig[:)]
Har bare bestemt meg for at røyk og alkohol skal kuttes helt ut når jeg er gravid. Jeg slutta derfor også å røyke den dagen jeg testa positivt.
Uten å prøve å starte en ny diskusjon innenfor dette temaet, så vil jeg bare fortelle hva en jordmor har sagt til en venninne av meg:
Hun sa at det var mange ganger bedre å ta seg en røyk enn å ta seg et glass med vin...

Som sagt, mener ikke å starte en diskusjon ved dette utsagnet, bare refererer til hva som er sagt av en jordmor. Men jeg må innrømme at jeg ble overrasket over det hun sa!

Jeg drikker heller ikke alkohol! Siden jordbæret ikke var planlagt har h*n desverre fått med seg 2 "fylle-kuler", men så fort jeg fant ut at jeg var gravid har jeg ikke drukket noe alkohol, annet enn 2 små kopper med gløgg i jula, og i de var det litt rødvin i...

Back
Topp