Hvor mange

ORIGINAL: Emmely og mamma.

ORIGINAL: Dunn

Men dagmammaen vil og de liker ikke jeg[:(][:(][:(]

Må si jeg skjønner dagmammaen din da. Om hun har flere barn som sover så må det nesten samkjøres litt. Ellers er det umulig for de.

Forstår henne jeg også, men vi får se om hun får de til, tror ikke de er så lett å få henne til å være våken til kl 12.....
de gangene jeg har fått de til har hun blitt kjempe sur, og vil ikke sove mer en en time...
Men ting kan jo endre seg fort med de små nå[:)][:)]
Dagmammaen har ei jente som ikke sover i de heletatt så jeg ser ikke probleme helt da[;)]

Det e ganske utroligt at ungene klarer holde seg lengre våkne om de har noe og gjøre på, så om dagmammen er flink og holde de i aktivitet og aktivisere dem, så kan det være hun sakte men sikkert klarer det..
Du vil nok ha en survete unge de første dagene, men du tjener jo på det etterhvert.. her hatet jeg når Amalie sov en lur på ettermiddagen, for om vi da skulle ut på noe måtte vi gjøre det imellom der, og det var ikke så lange tiden, nå kan vi være ute mye lengre, bare hun får i seg middag en ellerannen plass :)

Her varierer det veldig. Når hun er i barnehagen blir det bare 1 dupp på 1 - 1 1/2 time. Når hun er hjemme blir det som regel 2 på ca 1 time, men noen ganger 3.

ORIGINAL: mita89

Men dagmammaen vil og de liker ikke jeg[:(][:(][:(]

Må si jeg skjønner dagmammaen din da. Om hun har flere barn som sover så må det nesten samkjøres litt. Ellers er det umulig for de.

Forstår henne jeg også, men vi får se om hun får de til, tror ikke de er så lett å få henne til å være våken til kl 12.....
de gangene jeg har fått de til har hun blitt kjempe sur, og vil ikke sove mer en en time...
Men ting kan jo endre seg fort med de små nå[:)][:)]
Dagmammaen har ei jente som ikke sover i de heletatt så jeg ser ikke probleme helt da[;)]

Det e ganske utroligt at ungene klarer holde seg lengre våkne om de har noe og gjøre på, så om dagmammen er flink og holde de i aktivitet og aktivisere dem, så kan det være hun sakte men sikkert klarer det..
Du vil nok ha en survete unge de første dagene, men du tjener jo på det etterhvert.. her hatet jeg når Amalie sov en lur på ettermiddagen, for om vi da skulle ut på noe måtte vi gjøre det imellom der, og det var ikke så lange tiden, nå kan vi være ute mye lengre, bare hun får i seg middag en ellerannen plass :)

Hun klarer nok å holde henne våken, men hos oss er de nok enda slikt at søvn alvler søvn så vis hun sove dårligt på dagen sover hun dårligt på natta.... Men de kan endre seg[:)][:)] Vi får se.... Er nok mest de at jeg gruer meg slik til at noen skal ha henne at uansett hva de hadde gjort så hadde de vert feil og ikke slik jeg gjør de[;)] Men de går nok så fint[:)]

Legger seg 18.30-19.00 tiden,sover til 7-8. I det siste har han nektet å sove to ganger UANSETT hvor trøtt han er..merkelig..så vi har måtta drøyd den første duppen slik at ettermiddagen ikke blir så lang...så her legger vi han ut i 10.30-11.30 tiden,sover da alt fra 1-2,5 timer..mest 1 time for å si det sånn..Han er vanvittig trøtt på ettermiddagen..sur og grinete..så er nok for lite søvn ja..[&o]

her sover ho fra 12-2 ca! Sover bare en gang om dagen!!

Melia sover 1 dupp i barnehagen, men som regel to når hun er hjemme.
Vi kommer alltid sent i barnehagen (ca 09.30), og hun sover fra ca 11.45 til 14 (egentlig så lenge hun vil). Vi henter henne som regel klokka 15 / 15.30.

Julian sover mer nå enn på mange mange mnd... og livet er helt herlig!! våkner ca 08. kl 10 sover han ca 1,5-2t. kl 16 sover han gjerne like lenge igjen. seng igjen ca 20.

her er det en dubb på formiddagen, og en dubb på ettermiddagen begge på ca 1 time.

sover 12-13 timer om natta.

Etter utrolig mye styr med søvnen har vi endelig fått orden og nå sover han fra 18.30 -19-00 til rundt 9.00 og sover 1,5 time rundt 11 og så 1.5 time igjen rundt 3-4 på ettermiddagen :)

her sover hun en dupp i 10-11 tiden og en dupp i 4-5 tiden

ORIGINAL: MammaMia98

Sover stort sett 10 - 11t om natta. Så har han en hvil på dagtid på 1 - 3t.

Jeg snakket litt med legen og HS, for jeg synes egentlig han sover litt lite. Men de sa at disse små trenger forskjellig søvn alle. Noen har en dupp, andre to og alt er normalt.

I den "O store boken" til HS sto det. 10 - 13t. om natta og en hvil på 1-3t på dagtid nå. Så da er jo Eirik gj.snittlig [:)]

Så om et barn sover fra 19 på kvelden til ca 5 på morgenen og har en times dupp på dagen så er det normalt for en ettåring? Det syns jeg høres horibelt lite ut igjen... [:o]

Herman sover i snitt 13 timer på natta og 4 timer på dagen. Noen ganger mer også....

William sover alt fra 30-1,2(kanskje 2)t på dagen.. Da fordelt på 2 ganger..noen ganger 1. Han sover fra 19- 6-7...

Sara har 2 kviler på dagen.. allt fra 1 time til 3 timer..
Legger seg rundt 19 på kvelden og såver til allt fra 8-9.30

Back
Topp