Hvor mange

HøstVinterMamma

Forumet er livet
VIP
kopper kaffe drikker du daglig?

Glass cola/pepsi?

Kopper te?

Hva er ditt totale inntak av koffeinholdige drikker pr dag?

1 kopp kaffe eller te og cola osv drikker jeg stortsett bare i helgene, da ett par glass kanskje [:)]

Drikker ikke kaffe, og har begynt å drikke fanta i stedet for cola zero. Tenker maks 0.5 dl cola i uken[8D]

Max ett glass med cola. Ellers blir det en caffe latte en gang i blandt. Så her er det minimalt med koffein

drikker vel 2 kopper kaffe, ikke så mye cola, ett glass kanskje.
prøver å drikke noe annet enn cola.

hum. Kommer helt ann på om det er arbeidsdag eller fridag. På jobb drikker jeg alt for mye kaffe, har ikke telling på hvor mye jeg drikker der. Hjemme drikker jeg som regel bare en kaffe eller to om morran. Med mindre vi får gjester eller noe. 

Jeg drikker en kopp te om dagen på jobb. Ellers omtrent ikke noe kaffe, og ikke cola. Så blir lite koffein på meg. 

Ja det er ikke mye. Drikker for det meste vann, og har kanskje en kopp te 1-2 ganger i uken, noen ganger mindre også..! [:)]

Null komma null.

Det er dog ikke spesielt for svangerskapet... jeg liker ikke kaffe, te eller colabrus...

er det farlig å drikke for mye koffein også??
herregud, blir helt gal av alt som er farlig og fyfy og litt fyfy og litt usikkert..
at ikke svangerskap er en sykdom, er flate meg bullshit. blir jo bare strengere og strengere om hva man ikke skal gjøre, spise og være i nærheten av..

få ut litt frustrasjon..,!!

Anbefaler at du leser mattilsynets kostholdsråd for gravide... http://matportalen.no/artikler/2010/5/1272962411.99

Ja, det er farlig med for mye koffein.
Sitat fra overnevnte side:
Koffeinholdige drikker
Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig.

Koffeininnhold i ulike typer kaffedrikker er (per dl drikke):
  • Koke- og filterkaffe: 50-60 mg.
  • Pulverkaffe: 40 mg.
  • Espresso: 120 mg.
  • Te: 26 mg.
  • Coca Cola: 13 mg.
  • Energidrikk: 12-32 mg (avhengig av produkt)

Er einig med deg, er masse å ta hensyn til men tør ikkje gjøre noe ant heller eg... Har skrevet ut lista og når eg har vendt meg til den går det bra er ikkje så masse eg må endre i kvardagen, men greit og veta.
ORIGINAL: *Emma08*

herregud, blir helt gal av alt som er farlig og fyfy og litt fyfy og litt usikkert..
at ikke svangerskap er en sykdom, er flate meg bullshit. blir jo bare strengere og strengere om hva man ikke skal gjøre, spise og være i nærheten av..

Er vanligvis et skikkelig koffeinvrak men gikk over til te da jeg fant ut at jeg var gravid og drakk i begynnelsen 4 kopper daglig. Nå drikker jeg vanligvis 1-2 men noen ganger ingen og noen ganger 4 (men aldri mer enn 4, det er liksom kvota jeg har satt meg[8D]) Godt å ikke være så avhengig av koffein lengre :D

Sluttet å drikke kaffe 2 dager etter at jeg tok graviditetstesten, da jeg syntes kaffen smakte forferdelig stygt - BLEKK faktisk[:'(][:'(]
Drikker Pepsi Max i helgene, men nå har jeg begynt å få stygga på det også.
Det er fordi jeg har lest om dette med Pepsi Max og Aspartam..liker virkelig ikke greia, og det gjorde at selve smaken av brusen ble styggere..jeg forestiller meg kanskje det, men ja, det som om jeg kjenner det falske søtstoffet kjempegodt nå (det gjorde jeg ikke før).

Drikker veeeldig sjeldent te, er som regel bare ved større frokoster (rundt helligdager)..men foretrekker kakao foran te hvis det er tilgjengelig da[8D]

ORIGINAL: *Emma08*

Forstår deg godt! Jeg har forsøkt å leve så normalt som mulig, og akter å gjøre det denne gangen også. Nå kunne jeg helt sikkert skrevet minst syv setninger som forsvarte valget jeg har tatt, men det gidder jeg ikke. Det er noen ting som er helt selvsagte, ikke drikk alkohol, ikke røyk, ikke ta narkotika og ikke hopp i fallskjerm. Utover det så tenker jeg at ALT MED MÅTE! [:)]

Har klart å slutte å drikke kaffe, tar meg en liten kopp en gang innimellom, feks ved besøk.

Men min store svakhet er pepsi max[&:]

Drikker 1-1,5 l til dagen.

Det er spess godt hvis jeg er kvalm![&o]

Jeg drikker ingen av delene til vanlig.[:)] Men av og til så er det sinnsykt godt med iskald cola.[:)]

kopper kaffe drikker du daglig? Drikker ikke kaffe[8D]

Glass cola/pepsi? Kaffen tar jeg dessverre igjen her[&o] Drikker aaalt for mye Cola, men har i grunn gjort det i alle svangerskap...Håper å kunne redusere inntaket kraftig snart...Var en stund jeg drakk en del Iste...

Kopper te? Ikke te heller..

Hva er ditt totale inntak av koffeinholdige drikker pr dag? Altfor mye...[:-][&o]

Drikker hverken kaffe eller te. Cola drakk jeg for føste gang på kjempelenge i går, ei 1/2 halvliter.
Så drikker ikke så mye cola lenger. har ikke like lyst på det nå som før.

maks 1 glass pepsi max pr døgn...ingen kaffi,ingen koffein te... holdermeg unna koffein såmye jeg kan...han en svakhet... pepsi max'n, men før drakk jeg myyye... inkl kaffi...

Back
Topp