Hvor mange

ORIGINAL: bumpien

ORIGINAL: *Emma08*

er det farlig å drikke for mye koffein også??
herregud, blir helt gal av alt som er farlig og fyfy og litt fyfy og litt usikkert..
at ikke svangerskap er en sykdom, er flate meg bullshit. blir jo bare strengere og strengere om hva man ikke skal gjøre, spise og være i nærheten av..

få ut litt frustrasjon..,!!

Forstår deg godt! Jeg har forsøkt å leve så normalt som mulig, og akter å gjøre det denne gangen også. Nå kunne jeg helt sikkert skrevet minst syv setninger som forsvarte valget jeg har tatt, men det gidder jeg ikke. Det er noen ting som er helt selvsagte, ikke drikk alkohol, ikke røyk, ikke ta narkotika og ikke hopp i fallskjerm. Utover det så tenker jeg at ALT MED MÅTE! [:)]

For meg er det en god del ting til som er selvsagte da, men ja, det med koffein er "alt med måte". De sier jo at max-grensa bør ligge på 100-200 mg pr dag, så noe kaffe/te/koffeinholdig drikke er greit, men alt med måte, og mer enn dette er altså med på å øke risikoen for abort, så... jeg ville holdt meg under...

Har heldigvis fått stygga på kaffe, og har aldri likt te [:)]

Når det gjelder cola-brus, så drikekr jeg ikke sukkerfri brus. Synes aspartam smaker blæ!!!
Og siden jeg da bare evntuelt drikke cola med sukker i, så blir det ikke så mye av det heller - kanskje et glass i uka.

Jeg drikker en del kaffe til vanlig, da, men ikke så mye at det hadde vært vanskelig å holde meg til en kopp eller to om dagen. Men nå som jeg har fått stygga på det, så er det jo ikke noe å tenke på [:D]

Jeg er egentlig avhengig av Pepsi Max. Elsker det. Men takk og gudskjelov fikk jeg nok en gang stygga på den nå. Klarer ikke noe slags cola- eller kullsyreholdig drikke. Har aldri drukket kaffe. Er så kvalm at te også er utelukket, men jeg har en deilig koffeinfri frukt-te som jeg nok kommer til å drikke etterhvert.
Vann gjør meg uggen. Det eneste jeg har funnet er en bringebærsaft som jeg blander så tynn som mulig for i det hele tatt å få i meg drikke gjennom dagen.

ORIGINAL: HøstVinterMamma

kopper kaffe drikker du daglig? 0

Glass cola/pepsi? 0

Kopper te? 0

Hva er ditt totale inntak av koffeinholdige drikker pr dag? drikker igrunn bare vann og av og til melk eller eple juice![:)] 

kaffe kanskje 2 kopper  i uken
te drikker jeg ikke
brus skal kutte litt ned, 1,5 liter i uken.

mollå, jeg syns og pepsi max'n virker kvalme dempende, derfor irriterer deg meg at jeg ikke kan drikke det... har vert avhengig i mangen år.... utrolig vanskelig å slutte... men har heldigvis klart det... så nå erstatter jeg d m alllslags drit... kommer til å bli feeeeit... [&:]

Kuttet ned på kaffe etter positiv test - drakk opptil 1-2 kopper de første dagene, men nå har jeg kuttet helt.

Drikker te, men stort sett kun grønn te og den inneholder ikke koffein.

Det er godt med et glass cola (ekte Coca Cola) i ny og ne, men det blir kanskje bare et par glass i uka. Har egentlig stort sett mest lyst på kaldt vann.

Synes jeg har vært flink jeg. Jeg drakk 3-4 kopper kaffe før jeg ble gravid og greide meg ikke uten.

ORIGINAL: Ella~83

Kuttet ned på kaffe etter positiv test - drakk opptil 1-2 kopper de første dagene, men nå har jeg kuttet helt.

Det er godt med et glass cola (ekte Coca Cola) i ny og ne, men det blir kanskje bare et par glass i uka. Har egentlig stort sett mest lyst på kaldt vann.

Synes jeg har vært flink jeg. Jeg drakk 3-4 kopper kaffe før jeg ble gravid og greide meg ikke uten.

Det er koffein i grønn te også, med mindre du har en spesiell sort :)

ORIGINAL: Speedsjarken

Det visste jeg ikke. Grønn te skal jo liksom være så sunt da.. men det er kanskje pga. antioksidater og alt mulig sånt?

Jaja.. Men med to kopper grønn te er jeg likevel langt innenfor daglig anbefalt koffein-dose.

ORIGINAL: Speedsjarken

Det visste jeg ikke. Grønn te skal jo liksom være så sunt da.. men det er kanskje pga. antioksidater og alt mulig sånt?

Det er kjempesunt, har med vitaminer og antioksidanter og gjøre :) Men tror det er mindre koffein i grønn te enn i svart, så et par kopper om dagen har nok ingenting å si :)

Jaja.. Men med to kopper grønn te er jeg likevel langt innenfor daglig anbefalt koffein-dose.

Drikker kaffe når jeg er ute, eller på besøk,
Ellers drikker jeg et par bokser med fanta hjemme, litt pepsi.

Men vil ikke si jeg tar for mye koffein egentlig. [:)]

Jeg ble helt shaky når jeg drakk kaffe i begynnelsen av svangerskapet,
ble  nesten fylle syk av den. Så jeg har kutta ut kaffe og tar heller te
om jeg er på besøk. Drikker vanilje te så vet ikke om hvor mye koffein det
er i den men. Brus drikker jeg meget sjelden ogfor det meste bare fanta =)
Håper dette holder seg slik for jeg vill ikke bli tykk etter svangerskapet[:-]

drikker nesten ikke cola, men begrenser meg til 2 kopper kaffe/ te per dag, er ikke alltid jeg drikker kaffe eller te heller

litt brus i helgene kansje men ikke noe annet :)

Back
Topp