HVor mange UL?

-B-

Betatt av forumet
Januarskatter 2015
Hei!

Jeg blir litt forvirret når det kommer til antall UL. Jeg var på en veldig tidlig og hadde tenkt muligens to til. Hvis jeg har forstått det riktig får man bare 1 UL av det offentlige. Er det vrikelig nødvendig med flere eller holder det med den ene? Syntes det er så mye "tilbud" til oss gravide at jeg blir litt forvirret over hva man egentlig trenger.

Hvor mange ultralyder har dere tenkt til å ta ?

Jeg var på en tidlig bare for å bekrefte at det var noe der (7+3). Og nå reiser jeg snart 3 uker til USA, og ville derfor ha en UL før jeg reiser. Så da skal je gpå UL neste torsdag (10+4). Så venter jeg til OU. Og blir nok ikke flere etter det :) Kanskje 3D om vi ønsker rett før fødselen :D

• Liker
Reactions: -B-
Vi har bare tenkt å nøye oss med den ene vi får av det offentlige. Hvis alt er ok på kontroll i uke 12 da vel å merke :-) frister med en tidlig ul men tror vi venter, er jo "bare" 2 mnd til den ordinære :-)

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Hittil har jeg hatt 3 ultralyder, men pga medisinske årsaker går jeg ekstra oppfølging i svangerskapet.

Vanligvis får man kun den ordinære ultralyden mellom uke 17-20.
Hvis ikke man bestiller privat, eller legen henviser.

05.01.2015 <3

• Liker
Vi kommer til å ta kun den ene på Oul, så lenge det ikke skjer noe så jeg må ta flere:-)
Frister litt med en tidlig ul, men tror vi dropper det

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

I telemark får man 2 ul av det offentlige:) en rundt uke 18 og en i uke 32:) men jeg har allerede vært på to og skal ha en i neste uke pga blødning...

Jente født 02.06.10
App taster :)

• Liker
Jeg tenker jeg tar i mot det jeg får.
Er henvist til tidlig UL av legen, så jeg venter spent på å høre fra sykehuset.

• Liker
Jeg har min første i morgen, er da 8+1. Har deretter en i uke 12 før oul.
Jeg har hatt flere MA som er blitt oppdaget sent.
Etter oul får jeg tett oppfølging videre med jevnlige ul pga alvorlig svangerskapsforgiftning som utviklet seg til eklampsi når jeg fikk lillemor.

Termin januar 2015

• Liker
Jeg har ultralyd apparat hos fastlegen min noe som gjør at jeg får se babyen på hver kontroll. Ca 1 gang i måneden. Kanskje 2 ganger i måneden på slutten av svangerskapet: men hadde ikke tatt så mange hvis jeg måtte gått privat. Det hadde blir dyrt. Skal koste på meg 3D ultralyd i uke 32 ca :)

Sent from my iPhone using BV Forum

• Liker
Og har hatt 3 ultralyder til nå. (Uke 6 privat) og så i uke 7 og uke 10 hos legen min :)

• Liker
Jeg kommer til å ha 5, 4 pga eg er med på et prosjekt og den ordinære! :) første skal eg på fredag :)

Termin: 5.jan

❤️min første❤️

• Liker
Jeg skal kun den ordinære, om det ikke dukker opp noe spesielt.
Sist gang fikk jeg to, den ordinære og en i uke 32 pga muskelknute.

• Liker
Bestilte time til ultralyd privat som jeg var på idag, og så skal jeg på den ordinære ultralyden. Og etter det blir det ultralyd hver 4 uke resten av svangerskapet. Hver 2 uke på slutten for og sjekke at babyen vokser som den skal :-)

• Liker
Har hatt 7 hittil og skal ha 2 i neste uke. Da har jeg passert uke 12 og da trenger jeg ik flere før uke 18 :)

❤️01.01.15❤️

• Liker
Vi skal på en imorgen siden vi er usikre på hvilken vei ting går.. Etter det venter vi nok til oul, med mindre det vil bli noe hyppigere når vi flytter (satser på å bli overført til poliklinikken på sykehuset), men jeg skal også på en i uke 26 for å måle blodgjennomstrømningen.

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen

• Liker
Jeg kommer til å ta 3, kanskje 4.

Tok en nå på tirsdag. 8+3 :) Bare for å bekrefte liv, og pga blødninger.

Skal på en i uke 12+3. For å sjekke nakkefold og resten.

Den ordinære :) Og så tenkte jeg kanskje, bare kanskje en i uke 29-30 i 3D spørs om jeg får tid :)

• Liker
Jeg har bestilt privat når jeg er 11+0, så tror jeg ikke at jeg skal før OUL. Etter det tror jeg at det blir UL hver 4. uke for å sjekke blodgjennomstrømming m.m. pga immunisering.
Tror kanskje jeg slår til med en 3D-UL en gang etter uke 24 også. Har aldri gjort det før, og siden dette blir sistemann vil jeg prøve:)

• Liker
Jeg har hatt en ultralyd foreløpig. Legen min har også ultralydapparat, så får se når jeg på oppfølging hos han. Hadde jeg ikke kunnet gjort det, hadde jeg nok kjøpt en tidlig og hatt den ordinære i tillegg, ellers blir det fryktelig dyrt...!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Last edited:
  • Liker
Med førstemann var jeg på to/tre ekstraultralyder etter oul, fordi de mente knøttet vokste for sakte. De siste ukene vokste han nesten ikke. Men med nummer to vsr jeg bare på oul. Denne gangen blir der tidlig ul pga at jeg mistet sist. Ellers regner jeg med det blir med den og oul..

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)

• Liker
Her har jeg vært på to. I uke 5 og uke 6. For å finne ut hvor langt jeg var på vei. Kommer til å bestille meg en nå i uke 13/14. Vil bare forsikre meg at det ser bra ut. En i uke 18/20 og veldig lyst på 3d i uke 29/32 ! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

• Liker
Back
Topp