Hvor mange som er kvalm...?

Er du plaget av kvalme?

• Ja, og oppkast

Votes: 7 21,9%
  • Ja, men ikke oppkast

Votes: 11 34,4%
  • Bare litt uggen

Votes: 11 34,4%
  • Ikke plaget

Votes: 3 9,4%

• Antall som har svart
    32
Mye kvalm til og fra gjennom dagen. Ingen oppkast, men enkelte dager blir jeg så kvalm at jeg ligger i fosterstilling og skjelver.

Når begynte dere å bli kvalme? Jeg er bare 4+6 men har ingen symptomer utenom at det kjennes ut som mensen smerter

Jeg hadde skikkelig (!!!!) "mense smerter" for 2 uker siden (var sånn jeg fant ut av at jeg var gravid-dro til legen for jeg trodde jeg skulle dø av smerter, viste seg at jeg hadde voksesmerter og jeg var veeldig forstoppet siden jeg var gravidxsmile8) Nå er jeg 7+6. Jeg er ikke kvalm og kaster ikke opp og sånt, men jeg har merket den siste uken at jeg blir uggen om det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser. Så nå spiser jeg ca hver 2. time, og så spiser jeg heller litt mindre av gangen og da er alt bra :D

Jeg hadde skikkelig (!!!!) "mense smerter" for 2 uker siden (var sånn jeg fant ut av at jeg var gravid-dro til legen for jeg trodde jeg skulle dø av smerter, viste seg at jeg hadde voksesmerter og jeg var veeldig forstoppet siden jeg var gravidxsmile8) Nå er jeg 7+6. Jeg er ikke kvalm og kaster ikke opp og sånt, men jeg har merket den siste uken at jeg blir uggen om det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser. Så nå spiser jeg ca hver 2. time, og så spiser jeg heller litt mindre av gangen og da er alt bra :D

Det var slik jeg også tenkte at jeg måtte ta en test, da jeg hadde skikkelig mensen smerter og var 4 dager over ikm og den kom aldri. Men hadde aldri trodd at d skulle gjøre så vondt :p har ikke vært kvalm eller noe enda men merker jeg kan spise hele tiden noe som er veldig ulikt meg:p blir liksom aldri mett. Men magen er veldig oppblåst å komme ikke så godt på do, har du noen gode tips som hjelper mot det ? :)

Kjennes ut som jeg er fyllesyk..uggen, men ikke i nærheten av å kaste opp. Det er det nærmeste jeg har kommet kvalme i alle svangerskapene, så skal ikke klage :)

Det var slik jeg også tenkte at jeg måtte ta en test, da jeg hadde skikkelig mensen smerter og var 4 dager over ikm og den kom aldri. Men hadde aldri trodd at d skulle gjøre så vondt :p har ikke vært kvalm eller noe enda men merker jeg kan spise hele tiden noe som er veldig ulikt meg:p blir liksom aldri mett. Men magen er veldig oppblåst å komme ikke så godt på do, har du noen gode tips som hjelper mot det ? :)

Jeg tenkte ikke på å ta en test en gang jeg, var sikker på at jeg skulle dø eller noe da jeg dro til legen :P Jeg hadde ikke hatt mensen på 5 mnd, og hadde flere ganger de første mnd tatt graviditetstester, men alle var negative, så da tenkte jeg at "jaja, noe er sikkert bare rart og ordner seg snart", så jeg ble ekstremt sjokkert da legen sa "du er gravid" og GLAD :D Jeg hadde aldri hørt om sånne smerter jeg og ville aldri tippet at det ville gjøre så vondt nei. Mine har gitt seg nå da, er 8+0 nå, ga seg forrige uke, så det var digg :D Nå er jeg fortsatt bare forstoppet. Jeg har samme som deg, jeg blir aldri mett og spiser hele tiden :O :P Jeg er utdannet apotektekniker og har jobbet på apotek i snart 8 år, og har hørt masse tips og råd fra gravide der, men det er sånn at noe funker på noen, men ikke andre osv, så man må bare teste det ut. Flere sier at å spise linfrø skal hjelpe, det gjorde det ikke på meg :/ så jeg tar 10 ml laktulose ca annen hver dag og da må jeg på do, og så drikker jeg mye vann :)

Back
Topp