Hvor mange kaker?

Jeg er sunnmøring, ta nå det med i betraktning, men jeg tenker derfor "del på tre" og få femten og så 2/3 kake og 1/3 dessert.

Så 10 kaker og 5 desserter (karamellpudding, sjokoladeffomasj, bær etc) det med 1/3 desserter på et kakebord har jeg fra min mormor. Og tre pr enhet fordi jeg har en meget kakeglad familie. Er par tre kaketykker og en eller to desserter tar jeg jo minst, liksom.

(min mann og min svigerinne hadde et par barnedåper intern kamp om hvem som smakte på mest. Han var for hun sto over å smake multekremen...)

Ca 7 kaker kanskje? :) litt avhengig av størrelse.

Jeg ville valgt:
Ostekake
Pavlova
Suksessterte
Verdens beste
Sjokoladekake
Muffins
Marsipankake eller bløtkake

Hadde 5 kaker her da vi hadde dåp med 30 stk her, og det ble igjen masse! Man da hadde vi en kjempestor sjokoladekake da.

:)

Til 45 stk i en konfirmasjon ?
Ha slags ville dere servert?

10 personer per kake, og for variasjon slenger du på litt til ;) 7 kaker er fint og en hovedkake.
Sjokoladeinspirert, ostekake, is, daimkake, bløtkake, pavlova, en kake med mandelbunn :)

Jeg er sunnmøring, ta nå det med i betraktning, men jeg tenker derfor "del på tre" og få femten og så 2/3 kake og 1/3 dessert.

Så 10 kaker og 5 desserter (karamellpudding, sjokoladeffomasj, bær etc) det med 1/3 desserter på et kakebord har jeg fra min mormor. Og tre pr enhet fordi jeg har en meget kakeglad familie. Er par tre kaketykker og en eller to desserter tar jeg jo minst, liksom.

(min mann og min svigerinne hadde et par barnedåper intern kamp om hvem som smakte på mest. Han var for hun sto over å smake multekremen...)
Ja altså hadde tenkt å nevne dette med Sunnmøringe ;)
Vi må nok ha rundt 15 tilsammen jq

I helgen hadde dei 4-5 kaker til 22 voksne og eit par unger. Pluss fruktfat,chips og snop. Ingen dessert.

Ja altså hadde tenkt å nevne dette med Sunnmøringe ;)
Vi må nok ha rundt 15 tilsammen jq
Du må ha sunnmørsk kakebord i din familie ja

I navnefesten til sønnen min blir vi 25 stk og vi skal ha ostekake, verdens beste, sjokoladekake, pavlova og muligens kokosbollekake :) kommer sikkert til å ha masse til overs da x)

Da vi var 35 i dåp hadde vi marsipankake, sjokoladekake, ostekake, kransekake, cup cakes, gjærbakst, frukt/bær og godteri :)

Tenker at 8 er plenty :)

Hehe, er sunnmøring så ville nok også hatt rundt 10 kaker:-)

Var i en barnedåp på østlandet en gang og fikk litt kake kultursjokk når det var 30 gjester og bare en stor kake:-)

Har vi sunnmøringer egentlig rett til å uttale oss om dette? :hilarious::hilarious:

Har vi sunnmøringer egentlig rett til å uttale oss om dette? :hilarious::hilarious:

Siden Kengu har sunnmørsfamilie så er det vel så relevant som østlendinger som synes 10 personer kan dele en kake og ha rester. Altså, jeg har ikke mer enn 2-3 kaker og noe muffins og gele når vi har 20-25 stykker her på en bursdag, men... det holder jo ikke til et konformasjonsselskap!

Vi var 30 stk i navnefest og hadde:

Pavlova (2 stk, var 1 igjen)
Ostekake
Sjokoladekake
Brownies
Suksessterte
Fruktfat (masse melon)
Oreokake

Var masse igjen av alle med unntak av oreokaken og ostekaken. Fruktfatet derimot var nesten tomt.

Vi var 30 stk i navnefest og hadde:

Pavlova (2 stk, var 1 igjen)
Ostekake
Sjokoladekake
Brownies
Suksessterte
Fruktfat (masse melon)
Oreokake

Var masse igjen av alle med unntak av oreokaken og ostekaken. Fruktfatet derimot var nesten tomt.

Ikke så rart det, det var jo eneste som teller som "dessert"

Jeg henger meg på mn mormors mantra "jada, jada, kakene deres jenter, men ikke glem desertene!" som hun kom med når døtene diskuterte sammensetningen av kaker på kakebord tl dåp og konfirmasjon og andre store anledlinger. Ikke glem dessertene. De br utgjøre ca 1/3 av et balansert kakebord.

Min mormor var ikke født sunnmøring, hun kom fra finnmark, men bodde det meste av sitt voksne liv på sunnmøre og kakebordene hennes sto slett ikke tilbake for god sunnmørsk tradisjon, men hun var absolutt opptatt av balansen :) Gode mormor.

Ikke så rart det, det var jo eneste som teller som "dessert"

Jeg henger meg på mn mormors mantra "jada, jada, kakene deres jenter, men ikke glem desertene!" som hun kom med når døtene diskuterte sammensetningen av kaker på kakebord tl dåp og konfirmasjon og andre store anledlinger. Ikke glem dessertene. De br utgjøre ca 1/3 av et balansert kakebord.

Hehe, meget mulig. Hadde karamellpudding i tillegg kom jeg på, og den stod urørt. Men tror det hadde mest å gjøre med mengden, i tillegg til at det var veldig varmt den dagen. :)

Back
Topp