Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Til 45 stk i en konfirmasjon ?
Ha slags ville dere servert?
Ja altså hadde tenkt å nevne dette med SunnmøringeJeg er sunnmøring, ta nå det med i betraktning, men jeg tenker derfor "del på tre" og få femten og så 2/3 kake og 1/3 dessert.
Så 10 kaker og 5 desserter (karamellpudding, sjokoladeffomasj, bær etc) det med 1/3 desserter på et kakebord har jeg fra min mormor. Og tre pr enhet fordi jeg har en meget kakeglad familie. Er par tre kaketykker og en eller to desserter tar jeg jo minst, liksom.
(min mann og min svigerinne hadde et par barnedåper intern kamp om hvem som smakte på mest. Han var for hun sto over å smake multekremen...)
Du må ha sunnmørsk kakebord i din familie jaJa altså hadde tenkt å nevne dette med Sunnmøringe
Vi må nok ha rundt 15 tilsammen jq
Jupp må nok det altsåDu må ha sunnmørsk kakebord i din familie ja
Oj det var da veldig liteHehe, er sunnmøring så ville nok også hatt rundt 10 kaker
Var i en barnedåp på østlandet en gang og fikk litt kake kultursjokk når det var 30 gjester og bare en stor kake![]()
Har vi sunnmøringer egentlig rett til å uttale oss om dette?Jeg er sunnmøring, ta nå det med i betraktning, men jeg tenker derfor "del på tre" og få femten og så 2/3 kake og 1/3 dessert.
Så 10 kaker og 5 desserter (karamellpudding, sjokoladeffomasj, bær etc) det med 1/3 desserter på et kakebord har jeg fra min mormor. Og tre pr enhet fordi jeg har en meget kakeglad familie. Er par tre kaketykker og en eller to desserter tar jeg jo minst, liksom.
(min mann og min svigerinne hadde et par barnedåper intern kamp om hvem som smakte på mest. Han var for hun sto over å smake multekremen...)

Har vi sunnmøringer egentlig rett til å uttale oss om dette?![]()
Klart detHar vi sunnmøringer egentlig rett til å uttale oss om dette?![]()
Vi var 30 stk i navnefest og hadde:
Pavlova (2 stk, var 1 igjen)
Ostekake
Sjokoladekake
Brownies
Suksessterte
Fruktfat (masse melon)
Oreokake
Var masse igjen av alle med unntak av oreokaken og ostekaken. Fruktfatet derimot var nesten tomt.
Ikke så rart det, det var jo eneste som teller som "dessert"
Jeg henger meg på mn mormors mantra "jada, jada, kakene deres jenter, men ikke glem desertene!" som hun kom med når døtene diskuterte sammensetningen av kaker på kakebord tl dåp og konfirmasjon og andre store anledlinger. Ikke glem dessertene. De br utgjøre ca 1/3 av et balansert kakebord.