Hvor mange er vi som venter?

Jeg fortalte at jordmoren på Instagramkontoen "Fødebagen" la ut at det kommer nye retningslinjer for overtidskontroll, og at man burde bli kalt inn senest 4 dagen over termin. Jordmoren på helsestasjonen ringte da til Kalnes og forhørte seg. De hadde ikke endret rutiner enda, men jeg fikk fremskyndet kontrollen fra mandag til fredag:angelic:
Tusen takk! Kanskje jeg skal ta en telefon opp til sykehuset jeg også.... Selvom det er hellig idag...? :rolleyes::rolleyes:

Jeg fortalte at jordmoren på Instagramkontoen "Fødebagen" la ut at det kommer nye retningslinjer for overtidskontroll, og at man burde bli kalt inn senest 4 dagen over termin. Jordmoren på helsestasjonen ringte da til Kalnes og forhørte seg. De hadde ikke endret rutiner enda, men jeg fikk fremskyndet kontrollen fra mandag til fredag:angelic:

Jeg så også det. Om jeg må gå så lenge vil jeg også ha trivselskontroll 4 dager over. Hvis jeg ikke får det fordi reglene ikke er trådd i kraft enda, blir jeg jo bekymret.

Er jo en årsak til at de har fremskyndet kontrollen, er vel for at de ser det er tryggere enn 7 dager over.

Jeg så også det. Om jeg må gå så lenge vil jeg også ha trivselskontroll 4 dager over. Hvis jeg ikke får det fordi reglene ikke er trådd i kraft enda, blir jeg jo bekymret.

Er jo en årsak til at de har fremskyndet kontrollen, er vel for at de ser det er tryggere enn 7 dager over.
Jeg prøver å finne det dere snakker om på denne ig-kontoen, men finner det ikke... Hvor skal jeg lete?

Nei, ikke etter hva jeg har fått beskjed om iallefall. Jordmor ringte sykehuset da jeg var på siste kontroll på mandag, og beskjeden var at de ringer og kaller meg inn. Men nå tenker jeg at jeg ringer dem selv imorgen ettermiddag hvis de ikke har ringt først..
Det blir noe annet om jordmor allerede har ringt, og du bare venter på svar:-) Rart det skal ta så lang tid. Jeg ville nok ringt og mast, ja... Kanskhe du er glemt.

Jeg er 41+0 i dag jeg også.. har fått beskjed om å ringe Ahus i morgen å bestille trivselskontroll så får nok time i starten av nedre uke. Syntes det er lenge å vente, har også hengt meg litt opp i info fra fødebagen så skal nevne det når jeg ringer i morgen..

Ellers har jeg hatt noe murringer/kynnere som har vært litt intense. Av og på de siste dagene men det har stoppet helt opp.. slimproppen gikk i går så regner hvertfall med litt modning. (Er førstegangs)

Hadde termin 19.mai og venter enda! Det går helt fint, men folk rundt meg maser så fælt. Rett før jeg stenger alt :wtf:

Termin 19 mai, å går fortsatt å venter. Tålmodigheten er jeg tom for, men skal inn og bli satt igang til tirsdag. Så da teller jeg ned til det:happy:

Termin var 20 Mai, og ikke noe tegn til noe her. Mens termin er 23 Mai, så heller mot den:happy: Ellers skal jeg ha overtidskontroll onsdag 27 mai, så spennende om jeg føder før:) Har hatt en fin graviditet, så er ikke så veldig utålmodig men gleder meg veldig til å se lille gullet;)

Jeg hadde termin 17.mai og venter ennå! Holder på å dåne bort snart! Haha.. Storebror på straks 3 er også utålmodig på at mamma'n hans skal begynne å fungere som "normalt" igjen.. o_O:p

Det som gjør det vanskelig er at jeg var forespeilet at om du er over 38 så setter dem ikke ignang fødselen senere enn termin! Men idag er jeg 41+0 og fremdeles ikke vært inne på trivselskontroll på sykehuset ennå engang... :hungover: Ikke fått en telefon fra dem engang...! :sorry:
Hvordan går det med deg? Fikk du kontakt med Kalnes og satt opp trivselskontroll?:happy: Og har det skjedd noe?:joyful:

Jeg har trivselskontroll imorgen, men i natt begynte det noe nytt som jeg tror er rier. Våknet 04.30 og klarte ikke sove mer. Holdt på i hele dag og tok en tlf til ahus.
De sa det hørtes ut som modningsrier, så jeg håper det fortsetter og ender opp i aktiv fase
Førstegangsfødende, så ikke såååå lett å vite hva som er hva kjenner jeg

Har termin tirsdag neste uke:happy:
Første jenta mi ble født 37+3, så nå begynner jeg å bli utålmodig:rolleyes: prøver å innstille hodet på at det kan bli overtid da..

Har termin tirsdag neste uke:happy:
Første jenta mi ble født 37+3, så nå begynner jeg å bli utålmodig:rolleyes: prøver å innstille hodet på at det kan bli overtid da..
Termin nå på fredag her, men begynner å tvile på at det skal skje før/til termin. Første ble født 38+4, så begynner å bli utålmodig her og :rolleyes:

Jeg har gått ca 8 dager over i snitt med de 3 første. Så jeg ble overrasket over å faktisk føde på termin denne gangen.

Jeg har trivselskontroll imorgen, men i natt begynte det noe nytt som jeg tror er rier. Våknet 04.30 og klarte ikke sove mer. Holdt på i hele dag og tok en tlf til ahus.
De sa det hørtes ut som modningsrier, så jeg håper det fortsetter og ender opp i aktiv fase
Førstegangsfødende, så ikke såååå lett å vite hva som er hva kjenner jeg
Her ble det fødsel! Begynne denne morgenen og tok seg opp. Jeg måtte dog jobbe på i 48 timer uten pause med rier som var tette hele veien (!) før jeg kom i mål.

Men. Premien var en nydelig liten gutt ♥️ Lykke til alle dere som venter!

Back
Topp