Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk! Kanskje jeg skal ta en telefon opp til sykehuset jeg også.... Selvom det er hellig idag...?Jeg fortalte at jordmoren på Instagramkontoen "Fødebagen" la ut at det kommer nye retningslinjer for overtidskontroll, og at man burde bli kalt inn senest 4 dagen over termin. Jordmoren på helsestasjonen ringte da til Kalnes og forhørte seg. De hadde ikke endret rutiner enda, men jeg fikk fremskyndet kontrollen fra mandag til fredag![]()
Jeg fortalte at jordmoren på Instagramkontoen "Fødebagen" la ut at det kommer nye retningslinjer for overtidskontroll, og at man burde bli kalt inn senest 4 dagen over termin. Jordmoren på helsestasjonen ringte da til Kalnes og forhørte seg. De hadde ikke endret rutiner enda, men jeg fikk fremskyndet kontrollen fra mandag til fredag![]()
Jeg prøver å finne det dere snakker om på denne ig-kontoen, men finner det ikke... Hvor skal jeg lete?Jeg så også det. Om jeg må gå så lenge vil jeg også ha trivselskontroll 4 dager over. Hvis jeg ikke får det fordi reglene ikke er trådd i kraft enda, blir jeg jo bekymret.
Er jo en årsak til at de har fremskyndet kontrollen, er vel for at de ser det er tryggere enn 7 dager over.
Sorry, "Fodebagen" på Instagram. O istedenfor ØJeg prøver å finne det dere snakker om på denne ig-kontoen, men finner det ikke... Hvor skal jeg lete?

Fant det!Sorry, "Fodebagen" på Instagram. O istedenfor Ø![]()

Det blir noe annet om jordmor allerede har ringt, og du bare venter på svarNei, ikke etter hva jeg har fått beskjed om iallefall. Jordmor ringte sykehuset da jeg var på siste kontroll på mandag, og beskjeden var at de ringer og kaller meg inn. Men nå tenker jeg at jeg ringer dem selv imorgen ettermiddag hvis de ikke har ringt først..
Sjekk hennes høydepunkter. Den heter overtidJeg prøver å finne det dere snakker om på denne ig-kontoen, men finner det ikke... Hvor skal jeg lete?
Ellers skal jeg ha overtidskontroll onsdag 27 mai, så spennende om jeg føder førHvordan går det med deg? Fikk du kontakt med Kalnes og satt opp trivselskontroll?Jeg hadde termin 17.mai og venter ennå! Holder på å dåne bort snart! Haha.. Storebror på straks 3 er også utålmodig på at mamma'n hans skal begynne å fungere som "normalt" igjen..
Det som gjør det vanskelig er at jeg var forespeilet at om du er over 38 så setter dem ikke ignang fødselen senere enn termin! Men idag er jeg 41+0 og fremdeles ikke vært inne på trivselskontroll på sykehuset ennå engang...Ikke fått en telefon fra dem engang...!
![]()
Og har det skjedd noe?

Termin nå på fredag her, men begynner å tvile på at det skal skje før/til termin. Første ble født 38+4, så begynner å bli utålmodig her ogHar termin tirsdag neste uke
Første jenta mi ble født 37+3, så nå begynner jeg å bli utålmodigprøver å innstille hodet på at det kan bli overtid da..
Heisann! Jaa, nå er Villum endelig på utsiden!Hvordan går det med deg? Fikk du kontakt med Kalnes og satt opp trivselskontroll?Og har det skjedd noe?
![]()
Vannet gikk kl.00:00 natt til lørdag, men han kom ikke ut før sent søndag kveld.
Så jeg rakk aldri dem trivselskontrollen på mandag... Her ble det fødsel! Begynne denne morgenen og tok seg opp. Jeg måtte dog jobbe på i 48 timer uten pause med rier som var tette hele veien (!) før jeg kom i mål.Jeg har trivselskontroll imorgen, men i natt begynte det noe nytt som jeg tror er rier. Våknet 04.30 og klarte ikke sove mer. Holdt på i hele dag og tok en tlf til ahus.
De sa det hørtes ut som modningsrier, så jeg håper det fortsetter og ender opp i aktiv fase
Førstegangsfødende, så ikke såååå lett å vite hva som er hva kjenner jeg