Hvor mange er vi som har blitt satt tilbake på ul?

Mulan

Elsker forumet
Mailykke 2018
Junispirene24❤️
Jeg ble satt tilbake 4 dager på OUL, så nå er jeg tilbake til min tidligere EL-termin som jeg hadde i utgangspunktet! Flere her som har blitt satt tilbake, og i såtilfelle hvor lenge?:) Har dere noen særlige tanker i forhold til det å gå på overtid? Vet at internasjonal forskning viser til økt risiko for fosterdød om man går mer enn en uke på overtid! Så om jeg skulle være uheldig å gå så lenge kommer jeg nok til å bli værende på føden til de velger å sette meg i gang :o

Her får man bare gå 7 dager over :) sist ble jeg flyttet tilbake 2 uker tilbake, fikk da en ekstra ul for å se hvordan det lå an. Ble født 1 uke før ul termin :)

Nå vet jeg ikke hvordan det er her lenger, men når jeg gikk med første så fikk jeg beskjed om at det kunne gå 2 uker over termin før de vurderte å gjøre noe. Dette fordi det regnes ikke for overtid før man er 2 uker over termindato. Jeg ble flyttet 5 dager tilbake og gikk 13 dager over termin. Så lenge alt virker fint kommer jeg nok ikke til å bekymre meg om jeg går litt over denne gangen heller.

Jeg ble satt tilbake 4 dager. Helt greit. Men skal nok også kreve at dem setter meg i gang 1 uker over termin. Har angst å få en altfor stor unge :/

Her får man bare gå 7 dager over :) sist ble jeg flyttet tilbake 2 uker tilbake, fikk da en ekstra ul for å se hvordan det lå an. Ble født 1 uke før ul termin :)
Bare 7 dager? Her har jeg termin 5. Juli og ser i papirene at overtidsdato er 17.juli :o

Ble satt 2 dager fram, men det stemte med det jeg selv hadde regnet ut ift eggløsning..

Jepp :) st.olavs en kun 1 uke over :) mens det andre sykehuset som er i nærheten har 14 dager! Det er alt for lenge!
Utrolig at de har forskjellige regler i samme land!

Når får man egentlig vite igangssettingsdato? På mitt oul-ark fra st. Olavs står det bare sannsynlig fødsel mellom 23. juni og 21. juli. Termin er 7. juli, så da mener de jo at jeg kan gå opptil to uker over..?

Når får man egentlig vite igangssettingsdato? På mitt oul-ark fra st. Olavs står det bare sannsynlig fødsel mellom 23. juni og 21. juli. Termin er 7. juli, så da mener de jo at jeg kan gå opptil to uker over..?

Mener man får velge selv etter en uke på st.olavs? Merkelig?

Her blir man satt i gang senest 10 dager over. Men nye regelen er vel at alle skal til kontroll 1 uke på overtid. Ble satt tilbake 4 dager sist, fødte 4 dager over...Ble satt igang grunnet begynnende sf.

Mener man får velge selv etter en uke på st.olavs? Merkelig?

Har lest litt om det nå, og ifølge st Olavs skal man på overtidskontroll 1 uke på overtid, og hvis noe da indikerer at du bør settes i gang, så gjør de det, hvis ikke venter de enda en uke. Det står at
"Dine ønsker blir tatt med i vurderingen, men det er legen som tar den endelige avgjørelsen om videre oppfølging bl.a. ut fra hvor moden livmorhalsen din er, og dermed hvor stor sannsynlighet det er for at fødselen lar seg sette i gang"
Så det virker som at vi ikke får velge helt selv iallefall :( håper jeg slipper å gå til 21. juli!!

(http://www.stolav.no/Om-oss/Avdelinger/Fode/Fode-vest/Overtidig-svangerskap/122688/)

Har lest litt om det nå, og ifølge st Olavs skal man på overtidskontroll 1 uke på overtid, og hvis noe da indikerer at du bør settes i gang, så gjør de det, hvis ikke venter de enda en uke. Det står at
"Dine ønsker blir tatt med i vurderingen, men det er legen som tar den endelige avgjørelsen om videre oppfølging bl.a. ut fra hvor moden livmorhalsen din er, og dermed hvor stor sannsynlighet det er for at fødselen lar seg sette i gang"
Så det virker som at vi ikke får velge helt selv iallefall :( håper jeg slipper å gå til 21. juli!!

(http://www.stolav.no/Om-oss/Avdelinger/Fode/Fode-vest/Overtidig-svangerskap/122688/)

Hm... Var ikke det legen sa til meg? Men spørs om de har endret litt på det? Men jeg vet at det er veldig liten sannsynghet for at jeg får gå overtid, så det er jeg glad for :)

Hm... Var ikke det legen sa til meg? Men spørs om de har endret litt på det? Men jeg vet at det er veldig liten sannsynghet for at jeg får gå overtid, så det er jeg glad for :)

Denne artikkelen er fra i fjor sommer da, så jeg vet ikke.. Jeg har ikke vært hos legen siden uke 11, så har liksom ikke hørt noe direkte fra legen.. Jeg er forberedt på overtid siden jeg er førstegangs, så håper jeg unngår å bli veldig lei og frustrert hvis termindatoen blir forbigått :P Sannsynligvis er det bare ønsketenkning!

Denne artikkelen er fra i fjor sommer da, så jeg vet ikke.. Jeg har ikke vært hos legen siden uke 11, så har liksom ikke hørt noe direkte fra legen.. Jeg er forberedt på overtid siden jeg er førstegangs, så håper jeg unngår å bli veldig lei og frustrert hvis termindatoen blir forbigått :p Sannsynligvis er det bare ønsketenkning!

Er bedre å forbrede seg på at man skal gå overtid ja :) så blir man positiv overrasket om babyen kommer før :)

Jeg kommer seriøst til å stå på føden til de hører meg og rikker meg ikke av flekken! Ser for meg at jeg blir en crazy bitch om jeg havner i den situasjonen :p

Jeg kommer seriøst til å stå på føden til de hører meg og rikker meg ikke av flekken! Ser for meg at jeg blir en crazy bitch om jeg havner i den situasjonen :p
For å si det sånn......Å settes i gang kan man også bli crazy bitch av! Så lenge alt er bra med babyen på overtidskontroll går jeg myyye heller hjemme denne gangen til jeg går i gang av meg selv enn å få en igangsatt fødsel.....

Generelt sett er det jo sånn at det bør foreligge en medisinsk årsak til igangsetting...Viktig å være klar over at en indusert fødsel er også en fødsel som betraktes som risikofødsel. Så lenge man blir undersøkt og holdt øye med på overtid så tror jeg det er best for alle at man kommer i gang av seg selv.
Har selvfølgelig full forståelse for fortvilelsen av å være lei:P
Og så er det nok greit å tenke på at vi føder i både høysesong med masse fødende, i tillegg til at det er ferietid. Om fødeavd er fulle blir msn nok ikke proritert til igangsetting fordi man er lei...Men skjønner veldig godt at de som blir satt 1 uke tilbake på OUL bekymrer seg ift overtid, det hadde nok jeg også...

Back
Topp