Hvor mange er vi her inne?

ORIGINAL: beibi1

Ja, tenkte på prøverørs ja, hvordan foregår det?

 
Kan ikke alt jeg da jeg er midt i prosessen selv, men du ma ta medisiner som stimulerer eggstokkene dine til aa produsere masse egg, samt medisiner som gjoer at du kommer inn i en falsk overgangsalder, slik at kroppen ikke kvitter seg med eggene..
Deretter blir eggene hentet ut, og de som er bra blir befruktet med mannens saed. De av eggene som blir vellykket (altsaa deler seg) blir plassert inn i livmoren igjen ..Normalt blir bare ett eller to egg plassert tilbake og resten fryst til ett senere foersoek i tilfelle det foerste ikke lykkes.
 
Haaper dette besvare en del av spoersmaalene dine??[:)]
 
Bare hyggelig ;-)
ORIGINAL: beibi1

Ja kjempe bra svart.. :)) Takk skal du ha... :D
Ønsker deg lykke til.. :)

Klem.

ORIGINAL: Kanskje snart?

ORIGINAL: beibi1

Ja, tenkte på prøverørs ja, hvordan foregår det?


Kan ikke alt jeg da jeg er midt i prosessen selv, men du ma ta medisiner som stimulerer eggstokkene dine til aa produsere masse egg, samt medisiner som gjoer at du kommer inn i en falsk overgangsalder, slik at kroppen ikke kvitter seg med eggene..
Deretter blir eggene hentet ut, og de som er bra blir befruktet med mannens saed. De av eggene som blir vellykket (altsaa deler seg) blir plassert inn i livmoren igjen ..Normalt blir bare ett eller to egg plassert tilbake og resten fryst til ett senere foersoek i tilfelle det foerste ikke lykkes.

Haaper dette besvare en del av spoersmaalene dine??[:)]

 
Hei,
 
Første gangen jeg skriver her inne etter å ha vært en stille leser av mange spennende og informative innlegg[:D]
 
Tenkte at det er min tur til å bidra litt - kan ihvertfall bidra med min opplevelse så langt. Vet ikke om jeg er gravid før 15. mars-som føles om en evighet! Men har vært igjennom en flott prøverørsperiode så langt. Når jeg skulle i gang med hormonene hadde jeg nesten kun hørt skrekkhistorier og ønsker derfor å gi en relativt positiv og realistisk historie:-) Beklager om den blir litt lang....
 
Jeg og mannen min har prøvd, uten å lykkes, med naturmetoden i 1 1/2 år, gått igjennom alle mulig undersøkelser begge to, men nå har vi prøvd Icsi. Jeg er rett under 30 år og de har ikke funnet noe galt med meg, men mannen min har kraftig redusert sædkvalitet.
 
Det har vært en utrolig spennende prosess (etter at sjokket over at vi kun kunne bli gravide med prøverør ga seg....) - må si at det er utrolig fasinerende å få være med på å se hvordan alt fungerer på nært hold - eggløsning manipuleres, eggposer som vokser, egg hentes ut, befruktes og settes inn i livmoren. Når man først må gjøre det med prøverør, har jeg valgt å se på det slik at man får en utrolig mulighet til å forstå prosessen og følge den på nært hold.
 
Vi er på Fertilitetsklinikken - røde kors - og har fått følge og se undersøkelsene på storskjerm 
Riktignok kan mannen være med å sitte bak stolen, og følge med på ultralyden som vises på veggen med prosjekter - wow! Men mannen min ble kun i noen minutter - så måtte han gå ut å hvile seg. Ble visst litt sterk kost. Bra det er oss kvinner som må ta det tyngste i denne prosessen, og ikke de tøffe gutta MEN han er veldig glad for at han fikk se det!
 
Nesesprayen gikk strålende - faktisk ble jeg litt mer kvikk(trengte litt mindre søvn), fikk mindre hormonsvingninger - dog på slutten fikk jeg noe hodepine, men alt i alt bra. Injeksjonene gikk fint, men jeg reagerte bra hvilket vil si at det ble mange eggposer og en noe stinn/hoven mage. Egguthentingen resulterte i 21 egg!!! Snakk om verpehøne.
 
Men når det blir så mange egg er det ikke så mange som blir modne samt at du selv føler deg meget oppblåst og har stort ubehag når man går og sitter...
 
Vi hadde 1 flott egg som ble satt inn og 3 som ble fryst til neste forsøk - hvor sprøtt er ikke det at dersom dette har lykkes vil neste gang være når vi ønsker et søsken til barnet - dvs. de ble unnfanget samtidig, me kan bli født med flere års mellomrom
 
Ett befruktet og delt egg ble satt tilbake på onsdag 28.feb - så nå er jeg kjempe spent!...og kanskje gravid....men det finner jeg ikke ut før etter 15.mars.
 
Dette ble langt, men kunne vært mye lengre-hehe, men jeg slutter av her - men spør gjerne om det er noe dere lurer på, jeg svarer med glede!
 
Lykke til alle sammen!!!!![:D]
 
 
For et koselig innlegg..Oensker dere lykke til da..Haaper den sitter for dere
 
Kjempespennende innlegg Vesla[:)][:)]
 
Krysser fingrene for at spiren sitter...
Skal i alle fall bli utrolig spennende og følge med på hvordan det går med dere[;)]
 
Hører ikke til her inne, men vi er ett av de parene som har fått hjelp. Frida er resultatet av 2 forsøk ICSI. Ville bare ønske dere lykke til i prosessesen mot et lite barn. [:D]
 
Back
Topp