Hvor mange er vi her inne?

Kanskje snart?

Elsker forumet
Og hvor langt i prosessen er dere??Selv er jeg ny her, men vi skal til utredning neste uke, i haap om aa faa godkjent ivf
 
Jeg starter med nesespray i dag[;)]
 
Jeg hører liksom ikke helt til her, siden jeg er i andre enden av prosessen - den GODE enden.
Men jeg vil bare ønske dere lykke til, jenter. Håper det går bra med forsøkene deres - jeg er levende bevis på at det kan gå helt strålende. Lillegull kom etter første forsøk!
 
Jeg hører heller ikke til her lenger, men er spennende å følge med på dere andre [;)]
Stå på jenter. Også her er det et godt eksempel på at det kan gå veldig bra på 1. forsøk; Linnea-gullet blir 5 måneder på torsdag
 
Er det ikke fantastisk at det går ann?
Jeg blir helt sippete her jeg sitter og leser om alle de små ønskebarna som kommer til verden.
Titter bort på min egen lille gullklump som sover så søtt på sofaen - og tårene triller. Men det er gode, lykkelige tårer.
 
Det er jo alltids godt aa se at det virker da..Da har man litt haap hvertfall...[;)]
 
Etter x antall prøveperioder i over 2 1/2 år, håper jeg snart at det skjer noe....
 
Har gått på 4 doble pergo-kurer, med god effekt - men, desverre ingen resultat...[:(][:(]
Venter nå på videre utredning, og må innrømme at vi snart begynner å miste tolmodigheten her.
 
Men, har i alle fall en helt fantastisk lege, som følger opp hver mnd, og gjør alt for at ting skal lykkes.[;)]
 
Lille70, man kan hvertfall ikke gi opp saa fort..Noen tar lengre tid enn andre, men det ordner seg nok skal du se..
 
Har vore gjennom eit forsøk, og skal til med ny runde i mai.  Begynner på hormonkur rundt påsketider, alt etter kor tid mensen kjeme månen før... Vi får krysse alle fingrar for oss alle og håpe at det går bra i løpet av året!  Tvi, tvi [;)]
 
Lille70, vi har prøvd i litt over 4 år. Vi har ikke gitt opp enda. Vi skal nå til IVF så ser kanskje lyset i enden nå[;)] Bare husk å kos deg med din kjære så lenge. Dere kan være glade for å ha hverandre!!! Det er vi[;)]
 
Skal ha første IVF forsøk i mai en gang. Det er så mye venting...[:o]
 
Holder på med 2.fryseforsøk nå....etter ordinært ivf forsøk i september.
 
Jeg begynte med nesespray for nøyaktig to uker siden og skal begynne med injeksjoner i morgen (etter mye om og men, de forsvant i posten). Er veldig spent på om det vil gå.
 
Er det noen som vet om det er større sjanse for å lykkes når det er svømmerne som er årsaken? Alt ser fint ut på meg. Men det går vel kanskje ikke an å si noe om det? Bare syns det hørtes så dårlig ut med 45-50 prosents sjanse for å lykkes per forsøk...
 
Masse lykke til til alle dere som skal gjennom dette!
 
Det er fantastiskt at se alle som har lyckats[:)] Det ger håp. Selv venter vi på time på fertilitetsklinikken. Legen så at vi kan gå på pergo mens vi venter så jeg har begynt min 5:e kur. Ønsker alle her inne lycka till!! Håper ni førstår min "svorsk"[;)]
 
Hei Jenter skal til samtale sammen med mannen min 23 feb gleder meg for endelig skjer det noe [:)]
vi skal snakke om hva vi skal videre  hun nevte prøvrør,men når som soldatene til mannen min er dårlig er det ikke bedre å ta icsi?
 
Takk for svar Muppa! Jeg har akkurat fylt 30, men gynekologen min sier stadig vekk "Ja, men du er jo så ung...", så håper jeg ikke er så gammel i prøverørssammenheng i alle fall. Han har også sagt til meg at jeg kommer til å bli gravid, men jeg syns ikke de var så positive på sykehuset. Men der sa de vel egentlig ikke mer enn det som var strengt tatt nødvendig.
 
Har forresten begynt på injeksjoner i dag. Kjente ikke at satte nålen i magen en gang. Helt sprøtt! Så smertefullt har det overhodet ikke vært så langt. Ikke hatt noen bivirkninger av nesesprayen heller.
 
Så krysser fingrene for at alt går bra nå framover. For alle dere andre som skal i gang også. Ser det er flere som starter i mai. Da skal dere vite at det er større sjanse for å lykkes med prøverør i de lyse månedene. Så det er nok ingen dum tid!
 
Lykke til alle!
 
Hei Mervis! Det kommer an på hvor dårlig sædkvaliteten er. Vi ble anbefalt icsi fordi den er betydelig redusert, men hvis det bare er litt redusert kan du ta vanlig ivf. Jeg håper på å få mange modne egg (er i gang med injeksjoner fra i dag) sånn at vi kan ta 50/50 med ivf og icsi. Men er det under ti tar de nok bare icsi på oss. Lykke til på samtalen!
 
ORIGINAL: beibi1

Hei..

Jeg og samboeren min har snakket om prøverørs, må ta det siden eggstokkene mine er ødelagte.. :( Bare enkelte ting jeg lure på, hvordan foregår dette og må vi betale for det?

 
Dere maa betale en egenandel, for medisiner etc, totalt 15000, alt etter det dekkes av staten.
 
Hvordan foregaar hva? Proeveroer tenker du paa eller??
 
ORIGINAL: Muppa

Hei marimari, jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, for jeg vet ikke. Men sambo har helt på kanten med bra sædceller, og jeg har diagnose pcos. Men jeg fikk beskjed at jeg vil bli gravid, legen sa det helt sikkert, men han kunne ikke love når da. Det var pga. min alder, under 30 år. Det betyr vist mye for å lykkes.
Men likevel har jeg rundt 50 % sjans for å lykkes på IVF første forsøk

 
Jeg har det samme som deg, pcos og sambo hadde visst meget br sædceller (noe han er stolt som en hane over[:D]). Det var godt å lese det du skrev, at det er 50 % sjanse. Tror de sa at det var 30 % sjanse til oss, men når jeg tenker etter så var det sånn generelt... De la også til at det var store muligheter for at vi ville bli gravid ved hjelp av IVF... Jeg begynner med hormon sprøytene til onsdag om 4 dager...[:D][:D][:D][:D] Og om alt går som det skal, blir det egg uttak andre uka i mars[:D]
 
Lykke til med alle dere andre!!!!!!!
 
Back
Topp